Annatteko lastenne selata joulun lelukuvastoja
...vai heitättekö ne roskiin saman tien näyttämättä lapsillenne?
Kommentit (36)
Kuvastot oli aivan ihana asia joulunodotuksessa! Näin nuorena aikuisena koen, että ne olivat mukana opettamassa "kaikkea ei voi saada" mentaliteettia, sekä valitsemisen tärkeyttä. Kuvastoissahan oli sivukaupalla kikkea ihanaa ja olisin halunnut aina lähes joka sivulta jotain, mutta oli valintojen paikka. Piti hahmottaa omat mieltymykset ja tehdä top 10 listaa joista sitten pääsi "jatkoon" ne harvat ja valitut.
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeasti on jotain paperisia kuvastoja vielä? Vai tarkotatteko lelukuvasto sovellusta?
Paperikuvasto tuli meille postissa.
Eikö muka vanhempi ilman lelukuvastoja pysty päättämään, mitä materialistisille mankutenavilleen ostaa?
Selasin kyllä lapsena niitä lehtiä, mutta kertaakaan en toivonut mitään.
Ja nykyyään olen sitä mieltä, että jos olisi lapsia, pukilta saisi toivoa enintään 4kpl ja jos ei kelpaa, sitten ollaan ilman.
Syy sille miksi 4 niin mua ahdistaa tämä maailman heikko tila ja enkä halua opettaa lapsia hamstraajaksi vaan oikeasti miettimään mitä se haluaa ja miksi
Ja näin huomautuksena en omista lapsia, mutta jos omistaisin, niin tällä 4 toiveen lahja pukilla mennään
Tottakai lapsi sai selata lelulehteä! :) Lapsi on 6 vuotias ja sanoin, että 4 lahjaa saa valita, joita toivoo ja 4 lahjaa hän toivoi sitten.
En anna. Joulu ja lelut on saatanasta.
Mulla myös ystävä sanoi ettei anna koska herättää turhia tarpeita lapsella. Kyllä meillä niitä luetaan ja haaveillaan, kukaan ei mangu mitään ja tietää, että vaikka toivoisi 5kirjallista niin kaikkee ei saa. Olen sanonut,että 3toivetta voi esittää ja niistäkään ei kaikki toteudu välttämättä..riippuen mitä toivoo ja toiveitten hinnasta😊Meillä ei muuten leluja yms ostella ja aattelen et jouluna lapsen on oikeus saada vähän jotain ”turhaakin”..järkevä voi olla sit muun osan vuodesta.
Vierailija kirjoitti:
Mistäs muuten joululahjatoiveet selviäisi? Pari kertaa kävimme lelukaupassakin keräämässä toiveita.
No mun lapsen mielestä ne kaikki olis ihania ja toisaalta haaveilee koko ajan jostakin, ihan ilman kuvastojakin. Niistä haaveista kun panee muistiin ne, jotka tuntuu toistuvan useimmiten, ollaan aika turvallisilla vesillä. Eikä niitä haaveita välttämättä edes löytyisi kuvastosta.
Voi olla, että korona aiheuttaa sen, että ei monikaan pysty satsaamaan lasten leluihin😟Työttömyyttä, lomautuksia jne muuta tiukkaa.
Annan todellakin selailla lelukuvastoja. Toissapäivänä yhteen kuvastoon taisi tulla ainakin parikymmentä merkintää. Lasten pitää antaa unelmoida ja toivoa, eikä sitä saa rajoittaa. Se, että laittaa siihen kuvastoon kaksikymmentä merkintää ei tarkoita sitä, että ne kaksikymmentä toivetta hänelle hankitaan.
parempi lapsille, vanhemmille ja ympäristölle, ettei opeteta lapsille kauppiaidenrikastuttamisjuhlaa
Tietenkin, kiva katsella sieltä mitä jo on ja mistä voisi tykätä (sitten täytetään maltillinen toivelista).
Tänään varmaan moni täyttää lahjakassejaan
Siis oikeasti on jotain paperisia kuvastoja vielä? Vai tarkotatteko lelukuvasto sovellusta?