Suomalaiset todellakin voivat huonosti!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7d1e04cb-b250-4d8b-8871-fa90044c77fa
Suomi muuttumassa kunnon juntti valtioksi.
Kommentit (29)
"ihmiset voivat jopa suutuspäissään räkiä lattialle uhkaillakseen"
Sanattomaksi vetää. Se on vaan totta että aikuisista ihmisistä varsin isollakin osalla ei ole tarvittavia tunteiden käsittelytaitoja tai impulsikontrollia. Empatiakyky omien ongelmien ja niiden käsittelemättömyyden myötä laskenut. Ihmisistä on tullut myös psyykkisesti heikompia, ja vastoinkäymiset romuttavat maailman entistä helpommin.
Isäni sai kuusikymppisenä aivovamman ja hänen persoonansa muuttui ilkeäksi ja kommentoivaksi. Emme voineet ottaa häntä enää mukaan kauppaan ym, koska olisi ollut sivullisille ja aivovammasta tietämättömille aivan hirveä. En tosin saata uskoa että korona olisi aiheuttanut näin paljon aivovammoja.
Psyykkinen hyvinvointi on selkeästi todella rappioitunut, eikä sitä ulkonäöstä huomaa. Tavallisen siistin näköiset ihmiset käyttäytyvät todella törkeästi.
Jep. Ja väittävät vielä tätä maata hyvinvointivaltioksi. No, ehkä se hyväosaisille sitä onkin, mutta kuka pitää huolta köyhistä ja syrjäytyneistä? Ei ihmekään että ihmiset voi pahoin kun kukaan ei välitä.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy vissiin alkaa itse käyttäytyä korostetun hyvin.
Ollaan hei ystävällisiä toisillemme.
(Frank Pappaa ei voi lainata ehkä enää ikinä)
Se on juuri oikea vastaisku! Kalkkarot saa hämilleen vastaamalla ilkeilyyn hymyllä ja rauhallisella välinpitämättömyydellä. Hyvä että asiasta puhutaan. Aspojen kohtaama henkinen väkivalta on niin jäätävän väärin.
Siksi julkaistaan näitä maailman onnellisin kansa-juttuja.
Olen asunut muissa maissa ja missään ei ole niin ällö käyttäytyminen kuin Suomessa.
Mitä on tapahtunut?? Suomi on jotenkin luisunut pimeyteen.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Ja väittävät vielä tätä maata hyvinvointivaltioksi. No, ehkä se hyväosaisille sitä onkin, mutta kuka pitää huolta köyhistä ja syrjäytyneistä? Ei ihmekään että ihmiset voi pahoin kun kukaan ei välitä.
Voin kertoa, että myös ”hyvä”osaisilla on Suomessa erittäin rankkaa. Palkka voi bruttona olla hyvä, nettona ei sitten niinkään. Ei ainakaan tehtyyn työmäärään nähden. Maksat verosi, maksat luonnollisesti kaikki kulusi, ja se siitä. Ja mitä saat ympäristöltäsi ja mitä niiltä ”huono”-osaisilta? Pelkkää syyllistämistä, vittuilua ja räät naamalle.
Missään ei myöskään ole niin tyhmä, ilkeät ja kiusanhenkiset aspat kuin Suomessa. Kävin eilen Alkossa eikä suostunut myymään mulle pientä pulloa kuoharia, koska passi oli hieman vanhentunut. Olen 36-vuotias! Tämäkin nuori mutta harmashiiruilais-liiskaletti-rumilus aspa(nainen tietysti, miehet ei ikinä olisi noin nipoja)!) olisi kyllä ansainnut saada ihan rehellisesti vain turpaansa.
Vierailija kirjoitti:
Siksi julkaistaan näitä maailman onnellisin kansa-juttuja.
Nousee oksennusta suuhun aina kun näen, tai pikemminkin kuulen, sen maajussien firman lässyttävän On niin helppo olla onnellinen -jollotuksen ja mainoksen. Meillä ei käytetä sokerisia Elovena-tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Missään ei myöskään ole niin tyhmä, ilkeät ja kiusanhenkiset aspat kuin Suomessa. Kävin eilen Alkossa eikä suostunut myymään mulle pientä pulloa kuoharia, koska passi oli hieman vanhentunut. Olen 36-vuotias! Tämäkin nuori mutta harmashiiruilais-liiskaletti-rumilus aspa(nainen tietysti, miehet ei ikinä olisi noin nipoja)!) olisi kyllä ansainnut saada ihan rehellisesti vain turpaansa.
Et vaikuta ihan terävältä itsekään jos luulet että Alkon kokoisessa ketjussa myyjät saa sooloilla eivätkä noudata yhteisiä työnantajan ohjeistuksia. Lukutaitoisille taitaa olla näkyvilläkin ohjeistus että vain voimassa oleva henkilöllisyystodistus käy.
Suomen sisällä on valtavia eroja käytöstavoissa. Älkää tuomiko koko Suomea tietyn seudun perusteella!
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on niin vaikee ymmärtää?? Jos passi on vanhentunut niin sitten se on!! Ymmärrätkö että lakeja on olemassa yhteisturvallisuuden vuoksi??
Johtuuko Trumpista vai miksi aikuiset ihmiset kiukkuttelevat nykyään kuin pikkulapsia??
Vierailija kirjoitti:
Suomen sisällä on valtavia eroja käytöstavoissa. Älkää tuomiko koko Suomea tietyn seudun perusteella!
Kerro missä kätttäydytään hyvin? Muutan heti sinne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on niin vaikee ymmärtää?? Jos passi on vanhentunut niin sitten se on!! Ymmärrätkö että lakeja on olemassa yhteisturvallisuuden vuoksi??
Johtuuko Trumpista vai miksi aikuiset ihmiset kiukkuttelevat nykyään kuin pikkulapsia??
Prolemyyjät on kyllä tyhmiä ja kateellisia kaikille.Ja vinkkinä se kampaamokäynti, ei paljoa maksa ja hiusten ja kasvojen pesuvesikin lähes ilmaista. Yli kolmekymppiseltä niitä henkkareita ei tarvitse muutenkaan kysyä. Reippaasti yli kolmekymppiseltä henkkareiden kysyminen voidaan tulkita myös kiusaamiseksi ja esim. etniseksi syrjinnäksi. Vain alaikäisille myyminen on se rikos, tyhmät. Nuorison äo on kyllä laskussa ja sen huomaa joistakin myyjistä aivan selkeästi.
Vierailija kirjoitti:
En viitsi tähän kaikkia mahdollisia sananlaskuja heittää. Kunhan muistutan, ettei kukaan voi muuttaa maailmaa, ellei aloita itsestään.
Stressi.
Ihmiset on eristyksissä, yksinään kotona, etätöissä, lomautettuina, työttöminä, huolissaan, ahdistuneina, rahat loppu jne.
Tämä korona aika stressaa enemmän kuin arvaakaan.
Jossakin se ahdistus sitten purkautuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prolemyyjät on kyllä tyhmiä ja kateellisia kaikille.Ja vinkkinä se kampaamokäynti, ei paljoa maksa ja hiusten ja kasvojen pesuvesikin lähes ilmaista. Yli kolmekymppiseltä niitä henkkareita ei tarvitse muutenkaan kysyä. Reippaasti yli kolmekymppiseltä henkkareiden kysyminen voidaan tulkita myös kiusaamiseksi ja esim. etniseksi syrjinnäksi. Vain alaikäisille myyminen on se rikos, tyhmät. Nuorison äo on kyllä laskussa ja sen huomaa joistakin myyjistä aivan selkeästi.
Pari faktaa säännöistä suoraan sisäpiiristä: paperit on kysyttävä ”varotoimena” kaikilta potentiaalisesti alle kolmekymppisiltä, ja kun paperit on kerennyt kysyä, ne on myös tarkistettava, joten jos ei löydy/ ovat vanhentuneet, niin myydä ei voi vaikka itsekin olisi vakuuttunut että asiakkaalla riittää ikä. Aspat ei näistä tietenkään päätä, tekevät vaan työtä käskettyä.
Vierailija kirjoitti:
Stressi.
Ihmiset on eristyksissä, yksinään kotona, etätöissä, lomautettuina, työttöminä, huolissaan, ahdistuneina, rahat loppu jne.
Jossakin se ahdistus sitten purkautuu.
Stressiä on aina elämässä eri tilanteiden ja tapahtumien takia vaihtelevissa määrin. Korona on vielä siitä mielenkiintoinen ilmiö, että emme voi siihen vaikuttaa. Olen yllättynyt miten vahvasti ihmisten mielenterveys on rakoillut koronan myötä ja ajatukseni siitä, että ihmisten tunteiden käsittely ja stressinhallintakeinot ovat todella vajavaisia muuten niin yltäkylläisessä yhteiskunnassamme. Olemme muuttuneet kaikki tänne heti-pullamössöksi, ja tosi tilanteiden tullen sitten murrumme. Pelkotilojen ja mielen yleinen hallinta on aivan rappiolla. Emme ehkä voi vaikuttaa ympäristöömme, mutta omiin reaktioihimme meillä on täysi valta eikä sitä voida meiltä ottaa edes pois.
Kyllähän tätä samaa on tiedotettu myös ulkomailta. Jopa lungit välimerenmaalaiset käyttäytyivät epäkohteliaasti harvoille turisteille mitä siellä kesällä kävi. Puhumattakaan kun tilanne oli oikein päällä keväällä. Tämä korona-ajan pahoinvointi on todella vakava asia eikä parannusta tule varmaan pitkään aikaan. Itsekin olen ahdistunut ja peloissani tulevaisuuden suhteen, mutta olen sellaista masentujatyyppiä joka suorittaa kauppareissut ja muun asioinnin nopeasti ja hiljaa ja märehtii ja hautoo kotona koko muun ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stressi.
Jossakin se ahdistus sitten purkautuu.Stressiä on aina elämässä eri tilanteiden ja tapahtumien takia vaihtelevissa määrin. Korona on vielä siitä mielenkiintoinen ilmiö, että emme voi siihen vaikuttaa. Olen yllättynyt miten vahvasti ihmisten mielenterveys on rakoillut koronan myötä ja ajatukseni siitä, että ihmisten tunteiden käsittely ja stressinhallintakeinot ovat todella vajavaisia muuten niin yltäkylläisessä yhteiskunnassamme. Olemme muuttuneet kaikki tänne heti-pullamössöksi, ja tosi tilanteiden tullen sitten murrumme. Pelkotilojen ja mielen yleinen hallinta on aivan rappiolla. Emme ehkä voi vaikuttaa ympäristöömme, mutta omiin reaktioihimme meillä on täysi valta eikä sitä voida meiltä ottaa edes pois.
Kirjoittelenpas sekavasti. Tarkoitan, että ajatukseni ihmisten vajavaisista itsesäätelykyvyistä on vahvistunut.
Täytyy vissiin alkaa itse käyttäytyä korostetun hyvin.
Ollaan hei ystävällisiä toisillemme.
(Frank Pappaa ei voi lainata ehkä enää ikinä)