Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Otan koronarokotteen heti kun se tulee!

Vierailija
13.11.2020 |

Ei pelota yhtään. Niitä sivuvaikutuksia voi tulla Buranastakin ja sikainfluenssarokotteessakin oireet tuli alle promillelle rokotteen ottaneista. Ja heilläkin oli joku geenivirhe. Ja jos saan jotakin sivuoireita, niin sitten saan. Suurempi todennäköisyys minulla on saada pysyvä keuhkovaurio koronasta.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin otan, mutta lasteni en anna ottaa. 

Miksi alapeukut?

Lapsilla pidempi elämä edessä kuin minulla, en halua, että he joutuvat kärsimään, jos tästä jotain sivuvaikutuksia tulee.

Lapset sairastavat lievemmän taudin, lisäksi suurempi riski, että minä sen taudin kotiin kanna. Omalta kohdaltani olen tyytyväinen tähän päätökseen. Lapset voi ehkä sitten myöhemmin rokottaa, kunhan enempi tietoa rokotteesta ja sen sivuvaikutuksista tulee.

Vierailija
22/33 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan kun on tarpeeksi tutkimusnäyttöä ja kokemusta, että se on turvallinen. Eli luultavasti en ensimmäisten joukossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei halua tulla rokotetuksi, niin siitä vaan. Mutta jos korona iskee pahana, niin sitten olisi kohtuullista sairastaa sekin omaan laskuun. Itse haluan että minut rokotetaan, varsinkin kun yhteiskunta sen kustantaa. 

Hoitaako ihmiset itse muutkin sairautensa, kun eivät noudata valtion ravitsemus-, liikunta- ja alkoholisuosituksia? Miten koronarokotus poikkeaa muista suosituksista? Tuollainen valikoivuus vaikuttaa typerältä tai vähintäänkin omakohtaiselta hysteerisyydeltä.

Vierailija
24/33 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoleton kirjoitti:

Ensinnäkin valtiolla on suunniteltu järjestys, missä roketetta annetaan ja aloittaja tuskin on listan kärjessä. Toisekseen minä en usko saavani mitään keuhkovaurioita koronasta tosin kuin aloittaja.

Famous last words. Boris Johnson oli ylimielinen - teholle. Berlusconi ei välittänyt rajoitteista - sairaalaan. Ahtisaaret olivat kuoleman kielissä. Jenkeissä yli 200 k on kuollut ja Euroopassa toinen aalto on vasta nousemassa. Mutta hyvä että olet varma. Ps. älä nyt tartuta läheisiäsi, sillä jos sinä et saa mitään, he voivat saada ja pahimmassa tapauksessa mennä.

Minä olen noita mainitsemisiasi henkilöitä hoikempi, nuorempi ja muutenkin perusterve. Annetaan niiden riskiryhmäläisten saada rokote ensin ja odotetaan me muut rauhassa vuoroamme.

Vierailija
25/33 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu jäänkö rokotettuna tartuttavaksi vai en....jos rokote estää sen että en tartuttakkaan, niin yhteisvastuulliseksi koen sen että otan rokotteen ja rokotekattavuus saadaan sille tasolle että pandemia ei enään herää henkiin. Jos rokote suojaa ainoastaan itseäni, on se erilainen harkinta siinä vaiheessa. 

Mitä harkittavaa siinä on?

Vaikka rokotettuna voisi tartuttaa niin kyllähän se pandemia saadaan sillä kuriin kun tarpeeksi moni rokotteen ottaa.

Vierailija
26/33 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille, joita rokotteet mietityttävät: kannattaa lukea Eula Bissin esseeteos On Immunity: An inoculation. Se on selväjärkinen ja kattava teos rokotusten historiasta ja nykytilasta, rokotusten etiikasta, yhteisvastuusta ja myös niiden haitoista kuitenkin rokottamisen hyviä puolia painottaen.

Vierailija
27/33 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin otan, mutta lasteni en anna ottaa. 

---------------

Ei niitä lapset saakaan vaikka haluaisi. Edes sinä itse et saa rokotetta. Terveydenhuolto ja ikäihmiset saavat halutessaan. Vain 1-10% kansalaisista riittää rokotetta

Vierailija
28/33 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No saanpas.

Vierailija
29/33 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan ekojen joukossa, koska olen sairaanhoitaja. Jos rokote on hyvä, se helpottaa kaikkea aivan helvetisti. Ette tiedäkään. Eli ehdottomasti otan.

Vierailija
30/33 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en!! En ota ikinä!

Vierailija
31/33 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu jäänkö rokotettuna tartuttavaksi vai en....jos rokote estää sen että en tartuttakkaan, niin yhteisvastuulliseksi koen sen että otan rokotteen ja rokotekattavuus saadaan sille tasolle että pandemia ei enään herää henkiin. Jos rokote suojaa ainoastaan itseäni, on se erilainen harkinta siinä vaiheessa. 

Mitä harkittavaa siinä on?

Vaikka rokotettuna voisi tartuttaa niin kyllähän se pandemia saadaan sillä kuriin kun tarpeeksi moni rokotteen ottaa.

Mä voin ottaa rokotteen sitten, kun ne, joiden vuoksi olen ollut jo 8 kuukautta omaehtoisessa karanteenissa, ovat ensin saaneet rokotteen. Sitä ennen mun on ihan turha ottaa rokotetta, koska enhän mä rokotettunakaan voisi minnekään mennä, jos rokote ei estäisi mua tartuttamasta muita.

- eri

Vierailija
32/33 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota. Miksi ottaisin kun turvallisuudesta ei ole takeita, en kuulu riskiryhmään, eikä rokote estä tartuttamasta eteenpäin. Koronan sairastaisin mitä suurimmalla todennäköisyydellä lievänä, mutta kukaan ei tiedä mitä haittoja rokotteesta vielä paljastuu.

Vierailija
33/33 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota korona eikä rokote yhtään. Kummankaan en usko hyökkäävän kimppuuni. jos havaitsisin jommankumman tarttuneen minuun niin sitten voisi ahdistaa