Otan koronarokotteen heti kun se tulee!
Ei pelota yhtään. Niitä sivuvaikutuksia voi tulla Buranastakin ja sikainfluenssarokotteessakin oireet tuli alle promillelle rokotteen ottaneista. Ja heilläkin oli joku geenivirhe. Ja jos saan jotakin sivuoireita, niin sitten saan. Suurempi todennäköisyys minulla on saada pysyvä keuhkovaurio koronasta.
Kommentit (33)
Jännä että roketteen kehittäjät eivät uskalla ottaa sitä etunenässä!!
"Otan rokotteen heti, kun se on mahdollista. Ensin pitää kuitenkin varmistaa, että sitä ensin tarvitsevat on rokotettu, Sahin sanoi".
Linkki juttuun josta lainaus on: https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/e4810f6b-c485-4249-99be-2714b6ee488f
En ota. On ihan turha selitellä buranat sun muut. Se mitä sikapiikki teki sadoille lapsille, ei unohdu.
Minäkin otan, mutta lasteni en anna ottaa.
Jos ei halua tulla rokotetuksi, niin siitä vaan. Mutta jos korona iskee pahana, niin sitten olisi kohtuullista sairastaa sekin omaan laskuun. Itse haluan että minut rokotetaan, varsinkin kun yhteiskunta sen kustantaa.
Vierailija kirjoitti:
En ota. On ihan turha selitellä buranat sun muut. Se mitä sikapiikki teki sadoille lapsille, ei unohdu.
Otako influenssarokotettakaan tämän pelon vuoksi? Saat toki olla ottamatta, mutta älä tartuta läheisiäsi tai saa itse pysyvää keuhkovauriota ja elä loppuelämääsi happimaski naamalla. Kaikessa on riskinsä, mutta koronavirus on suurempi riski kuin sitä vastaan annettava rokote.
Ensinnäkin valtiolla on suunniteltu järjestys, missä roketetta annetaan ja aloittaja tuskin on listan kärjessä. Toisekseen minä en usko saavani mitään keuhkovaurioita koronasta tosin kuin aloittaja.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei halua tulla rokotetuksi, niin siitä vaan. Mutta jos korona iskee pahana, niin sitten olisi kohtuullista sairastaa sekin omaan laskuun. Itse haluan että minut rokotetaan, varsinkin kun yhteiskunta sen kustantaa.
Kohtuullista on myös, että korvaat itse mahdolliset rokotteiden aiheuttamat vaivat, niinkö?
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten yhteiskuntakortti esiin! ja kaikien ois syytä mennä töihin, että kustantaisi itsensä, eikä yhteiskunta. Kyllä te kaikkea keksitte, ei tämmöset kommentit ainakaan porukkaa kannusta rokotetta ottamaan.
Vierailija kirjoitti:
"Otan rokotteen heti, kun se on mahdollista. Ensin pitää kuitenkin varmistaa, että sitä ensin tarvitsevat on rokotettu, Sahin sanoi".Linkki juttuun josta lainaus on: https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/e4810f6b-c485-4249-99be-2714b6ee488f
Iltalehti tekee klikkijuttuja. Viimeksi tänään oli, että "suurin osa" hoitohenkilökunnasta ei halua ottaa rokotetta, mikäli sellainen tulee. Isossa sairaalassa työskentelevänä voin sanoa, että tämä on tarkoitushakuista harhaanjohtamista: meillä jokainen odottaa sitä rokotetta että tämä helvetti lähtisi helpottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin tuskin nekään mitään rahoja sai, jonka sikapiikki vammautti loppuelämäksi. Että jos sinä sairastut piikistä niin sitten omasta pussista vai?
Huoleton kirjoitti:
Ensinnäkin valtiolla on suunniteltu järjestys, missä roketetta annetaan ja aloittaja tuskin on listan kärjessä. Toisekseen minä en usko saavani mitään keuhkovaurioita koronasta tosin kuin aloittaja.
Famous last words. Boris Johnson oli ylimielinen - teholle. Berlusconi ei välittänyt rajoitteista - sairaalaan. Ahtisaaret olivat kuoleman kielissä. Jenkeissä yli 200 k on kuollut ja Euroopassa toinen aalto on vasta nousemassa. Mutta hyvä että olet varma. Ps. älä nyt tartuta läheisiäsi, sillä jos sinä et saa mitään, he voivat saada ja pahimmassa tapauksessa mennä.
Riippuu jäänkö rokotettuna tartuttavaksi vai en....jos rokote estää sen että en tartuttakkaan, niin yhteisvastuulliseksi koen sen että otan rokotteen ja rokotekattavuus saadaan sille tasolle että pandemia ei enään herää henkiin. Jos rokote suojaa ainoastaan itseäni, on se erilainen harkinta siinä vaiheessa.
Otan heti siinä vaiheessa, kun sitä omalle ryhmälleni annettavaksi tulee. Koska olen perusterve, normaalipainoinen keski-ikäinen, en taida valitettavasti olla ensimmäisenä listoilla, joten antaa niiden oikeasti riskiryhmässä olevien ja terveydenhuollossa toimivien saada ne ensimmäiset annokset. Minä noudatan varotoimia siihen asti ja otan rokotteen sitten, kun saan.
Vierailija kirjoitti:
"Otan rokotteen heti, kun se on mahdollista. Ensin pitää kuitenkin varmistaa, että sitä ensin tarvitsevat on rokotettu, Sahin sanoi".Linkki juttuun josta lainaus on: https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/e4810f6b-c485-4249-99be-2714b6ee488f
Niin, vai olisko kyse nyt ihan juurikin siitä, että haluaa varmistaa, että riskiryhmäläiset saavat ensin, eikä uskalluksen puutteesta? Kohtailaisen itsekästä mielestäni olisi terveen keski-ikäisen rynniä jonon ohi, kun rokote on paljon tärkeämpi niille monisairaille, vanhuksille ja terveydenhuollossa työskenteleville. Mutta totta kai joku sekopää saa tuonkin niin tulkittua, ettei tutkija itse "uskalla" ottaa.
Voi voi. Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa. Piikistä mahdollisesti tiedossa narkolepsiaa, aivoödeemaa sun muita vammaisuuksia. 😀
Niin, minäkin otan heti tammikuussa.
Minäkin otan heti kun se on mahdollista. Kuulun pariinkin riskiryhmään, toivottavasti ottavat ne huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, vai olisko kyse nyt ihan juurikin siitä, että haluaa varmistaa, että riskiryhmäläiset saavat ensin, eikä uskalluksen puutteesta? Kohtailaisen itsekästä mielestäni olisi terveen keski-ikäisen rynniä jonon ohi, kun rokote on paljon tärkeämpi niille monisairaille, vanhuksille ja terveydenhuollossa työskenteleville. Mutta totta kai joku sekopää saa tuonkin niin tulkittua, ettei tutkija itse "uskalla" ottaa.
No kaksi rokoteannosta ei ole mitään jonon ohi menemistä, kun rokotetta valmistetaan satoja miljoonia annoksia, vaan voisivat nyt esimerkeillään näyttää, että rokotteen uskaltaa ottaa ja että se on turvallinen.
Samma här.