Mikä vatsatauti jyllää Kirkkonummella?
Lapseni oksensi ti-ke välisenä yönä kerran. Ei kuumetta. Juuri äsken taas, ei kuumetta. Voiko olla, että täällä olisi kahta eri vatsatautia liikkeelllä? Asumme Veikkolassa.
Kommentit (29)
meillä juuri samanlailla, paitsi asumme tampereella,,
Jos yhdessä perheessä joku on oksentanut, niin automaattisesti koko Kirkkonummea riivaa epidemia?! Ei sissus tätä yleistystä taas...
Kirkkonummella on "epidemia" menoillaan tässä oksutaudissa. Se tulee ja menee parinpäivän välein..
Miksei täällä saisi kysellä? Täällä liikkuu porukkaa Suomen laajuudelta ja tämmoisen asian voi kätevästi varmistaa. Onko mammoilla krapula, kun pitää alkaa ikäväksi muillekin?
Mä en taas ymmärrä mitä väliä sillä on mikä vatsatauti juuri jyllää jossakin?
Mitä käytännön merkitystä sillä on? Hoito oirekuvan mukaan.
Mitä väliä viruksella, joka vaivaa aiheuttaa. Vatsatauteja on aina kulussa ja oireet vaihtelevat eri ihmisillä. Tärkeintä on nesteytys ja kotona pysyminen, ettei tauteja levitellä.
No. Ikävä kyllä en pidä lasta varmuuden vuoksi päivätolkulla. Jos ti-ke yönä oksentaa ja olo on sen jälkeen laitan kouluun pe. Viime yönä oksensi taas, joten tämä päivä seurataan tilannetta ja jos olo ok eikä kuumetta ole, niin laitan kouluun.
ap
En siis pidä hyväkuntoista lasta kotona päivätolkulla, jos oksentanut vain kerran, ruoka maistuu eikä kuumettakaan ole.
ap
En siis pidä hyväkuntoista lasta kotona päivätolkulla, jos oksentanut vain kerran, ruoka maistuu eikä kuumettakaan ole.
ap
Täh? Töistäkin on oltava pois kaksi päivää vatsatautioireitten jälkeen eli älä hyvä nainen laita vielä huomenna lastasi kouluun.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 10:39"]
ap
[/quote]
No sepä on fiksua se.. Ihmettele sitten epidemioita ihan rauhassa.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 08:26"]
Jos yhdessä perheessä joku on oksentanut, niin automaattisesti koko Kirkkonummea riivaa epidemia?! Ei sissus tätä yleistystä taas...
[/quote]
Tällästähän tämä nykyään on näiden hysteerikkojen käytös. Toivottavasti ei vaan tuhkarokkoa tule tappamaan 50% kirkkonummen lapsista.
Vastenmielistä sakkia on ne, jotka ei itse viitsi pestä käsiään tarpeeksi ja saavat noita yrjötauteja ja sitten levittelevät niitä kaikille muille, koska itse "ovat jo terveitä".
Kirkkonummella JYLLÄÄ nyt älkää menkö 20km lähemmäs kaupunkia, siellä jyllää epidemia.
Koko ikäni olen toteuttanut sääntöä "yksi terve päivä väliä ennen töihin / kouluun palaamista". Jos oksennat yöllä, seuraava päivä on tällä logiikalla se yksi päivä.
Koko ikäni olen toteuttanut sääntöä "yksi terve päivä väliä ennen töihin / kouluun palaamista". Jos oksennat yöllä, seuraava päivä on tällä logiikalla se yksi päivä.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 10:51"]
[/quote]
Minä olen toteuttanut myös yhtä sääntöä "pidä huolta käsihygieniasta" ja viimeksi oksennustauti abaut. 30v sitten, nyt ikää 42v.
Itsekin pidän huolta käsihygieniasta ja terveenä olen pysynyt. Oletko sinä 20 saanut myös pienet lapsesi pysymään terveinä tällä konstilla? Nostan hattua, jos näin on.
meillä juuri samanlailla, paitsi asumme tampereella,,