Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ja häätanssi

Vierailija
12.11.2020 |

Meillä on vuoden kuluttua häät ja otin puheeksi häätanssin. Mielessäni oli tietty hidas rakkausballadi, johon löysin youtubesta koreokrafian (ei mikään perinteinen valssi, vaan hieman vapaampi, mutta yksinkertaiset askeleet). Ehdotin tanssia miehelle ja hän tyrmäsi sen aivan täysin. Miten saisin miehen opettelemaan häätanssin kanssani, koska se olisi minulle tärkeä juttu. Mitään yläastediscomeininkiä en haluaisi vaan nyt kun kerran mennään naimisiin niin hoidettaisi tanssikin kunnialla!

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi taitaa olla sivuhenkilö omissa häissään. Huono juttu.

No ei kuule ole sivuhenkilö. Ihan yhdessä olemme häitä miettineet. Minä vain olen tehnyt käytännön järjestelyt, kun olen asiasta enemmän kiinnostunut.

Vierailija
22/45 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun alat kovin kohtuuttomia vaatimuksia esittämään, hän peruu häät, tai sanoo alttarilla, että "en tahdo".

Ei ole kohtuuton vaatimus tuo tanssi, jonka hän jo kerran minulle lupasi. Eikä tämä nyt mikään eroon johtava ongelma ole. Ihme draamailija olet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo että puhut koreografiasta kuulostaa hieman oudolta, mutta ehkä tarkoitat ihan vain tanssin askelia. Jos miehesi ei oikein välitä tanssista, niin on parempi mennä perinteisellä linjalla, eli valssillta tai jotkut kai tanssivat häissään 'hitaita', eli ihan vaan huojuvat vähän aikaa sylikkäin :). Mies ei ehkä halua erottua joukosta jollain erikoisella tanssilla, jossa on peräti koreografia.

Vierailija
24/45 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miesystävä ei tanssi, itse taas rakastan tanssimista, ei silti tulisi mieleenkään painostaa häntä moiseen, tuntisi olonsa todella epämukavaksi.

Vierailija
25/45 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei ole juuri muuten osallistunut millään tavalla häiden järjestelyyn. Olen itse kosinut häntä, ostanut sormuksen, varannut juhlapaikan, suunnitellut ohjelmaa, maksanut hääpuvun, varannut valokuvaajan ja esiintyjän... Voisi nyt sen verran panostaa asiaan että tanssisi edes! Ymmärrän ettei ole hänen mukavuusalueellaan nämä asiat, mutta hän jo lupasi aikaisemmin tanssia. Ap

Minä en tiedä onko tämä provo, mutta jos on YHDESSÄ ja vapaaehtoisesti sovittu, että järjestetään tietynlaiset häät, niin sillä ei ole merkitystä, kumpi järjestää käytännön asiat. Jos toiselle on luontevampaa soitella eri paikkoihin ja on halukas osallistumaan kaikkeen, niin siinä ei ole mitään ongelmaa, että hän tekee niin. Mahtaako se touhukkaampi tättähäärä edes pystyä luottamaan siihen, että asiat on hoidettu, ellei hän itse ole ollut mukana järjestelemässä niitä...

Tämä on kyllä vähän koominenkin juttu, että silloin kun sinun miehesi haluaisi osallistua häiden suunnittelemiseen, sinä tyrmäät sen kokonaan ja haet vielä vauvalta tukea sille, että miehesi idea on ihan *aska.

Tämä teidän juttu ei nyt toimi... Jos sinä olet ottanut häät järjestettäväksesi, älä ainakaan ryhdy marttyyriksi ja katkeroidu, kun mies ei osallistu. Jos sinun ajattelutapasi on tuollainen, ehdit pitkän avioliiton aikana kokea saman sen tuhannen kertaa.

Ensinnäkään mies ei ole paska ja toisekseen hän ei ole juuri osallistunut järjestelyihin, joten en ole mitään tyrmännytkään!

Luitko sinä kunnolla, mitä minä kirjoitin?

Ei tuollaista sontaa jaksa lukea.

Vierailija
26/45 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ilmiselvää ettei miestä kiinnosta häät, eikä naimisiinmeno ylipäätään jos ei edes kosinut. Jätä se, ero on muutenkin edessä kun toiveet tulevaisuudesta eivät kohtaa.

Ei tässä ole tulevaisuuden toiveista ja niiden eroavaisuuksista ole kyse vaan häätanssista!

Vierailija
27/45 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tästä tulee nyt vahvasti sellainen kuva, että tätä menoa mies tulee olemaan ulkopuolinen omissa häissään. Teidän sijassanne aloittaisin häiden suunnittelun alusta, mitä kumpikin haluaa. Itse en ainakaan haluaisi häitä, joista tiedän, että toinen ei tykkää, mutta on suostunut vain minun mielikseni.

Vierailija
28/45 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo että puhut koreografiasta kuulostaa hieman oudolta, mutta ehkä tarkoitat ihan vain tanssin askelia. Jos miehesi ei oikein välitä tanssista, niin on parempi mennä perinteisellä linjalla, eli valssillta tai jotkut kai tanssivat häissään 'hitaita', eli ihan vaan huojuvat vähän aikaa sylikkäin :). Mies ei ehkä halua erottua joukosta jollain erikoisella tanssilla, jossa on peräti koreografia.

Joo tarkoitin peräti askelia. Mutta ihan samalla tavalla ne valssinkin askeleet pitää opetella!! Ja mitään junttien hitaitahan me ei mennä sinne huojumaan!

Vierailija
29/45 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi taitaa olla sivuhenkilö omissa häissään. Huono juttu.

No ei kuule ole sivuhenkilö. Ihan yhdessä olemme häitä miettineet. Minä vain olen tehnyt käytännön järjestelyt, kun olen asiasta enemmän kiinnostunut.

Niin ja kerroit, että mies suostui isoihin häihin vain sinun takiasi, eikä ole halunnut tehdä mitään häiden eteen.

Vierailija
30/45 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista neuvotella jostakin toisesta biisistä ja jonka mies suostuu tanssimaan? 

Vastaat järjestelyistä ja teet kaiken, niin vastuunottajan yksi homma on myös jaksaa sovitella silloin kun toinen on eri mieltä. 

JOs olisin sinä, niin ilahtuisin miten toinen oikeasti herää sanomaan edes ei kaikelle mitä yksin järjestän. Silloin on ihan hyväkin, että toiselta kuuluu myös  mielipide ja toivon mukaan ehdotus.

Tuollaisesta ei kahden aikuisen ihmisen tarvitse vääntää kättä. Kun muistelet joskus häitänne muistat senkin, miten kiva oli kun mies oli edes jossakin mukana miettimässä. 

Vierailija
31/45 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ihmettele että miehet eivät häihin liittyvistä menoista ja järjestelyistä aina innostu. Kaikki vaatimukset ja halut tulevat usein naiselta. Itse ainakin (mikäli naimisiin menemme) kuuntelen mieheni haluja ja luomme yhdessä kompromisseja ilman sen kummempaa häslinkiä. Olisi typerää vaatia miestä suostumaan kaikkiin ideoihini.

Vierailija
32/45 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan häissänne ohjelmanumerona myös morsiamen ryöstö ja TuttuJuttu-visakisa?

Vierailija
33/45 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valssi on helppo opetella, vaikka ei perinteisiä tansseja osaisikaan. Katsokaa joku kiva versio jostain valssista.

Vierailija
34/45 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ilmiselvää ettei miestä kiinnosta häät, eikä naimisiinmeno ylipäätään jos ei edes kosinut. Jätä se, ero on muutenkin edessä kun toiveet tulevaisuudesta eivät kohtaa.

Ohis, mutta usein miehen "kosiminen" on sitä joka tapahtuu sen jälkeen kun nainen aloittaa puhumaan naimisiinmenosta. Tai ehkä se on vain oma lähipiirini :D

Joka tapauksessa: mitä se kosiminen edes tarkoittaa, kun yhdessähän siitä keskustellaan?

Vierailija
35/45 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kirjoitit olevasi enemmän kiinnostunut häistä kuin mies. Eikö molempien pitäisi olla yhtä kiinnostuneita? Vai annatko miehelle edes sananvaltaa, se on myös hänen päivänsä. Vähän tuli sellainen olo että mies ei edes halua naimisiin, suostui vain koska sinä kosit ja järjestit muutenkin kaiken.

Kyllä mies joka haluaa naimisiin tekee itsekin sen eteen jotain.

Ei kuulosta lupaavalta. Ja jos mies ei halua tanssia niin et voi häntä pakottaa. Ei sillä väliä minkä muiston haluat vieraille antaa. Jos toinen osapuoli ei yksinkertaisesti halua niin sitten ei halua.

Ne ovat myös hänen häänsä joten kaikki ei mene sinun prinsessa kuvitelman mukaan. Tai sitten sinun on mentävä itsesi kanssa naimisiin niin voit päättää kaikesta.

Vierailija
36/45 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, tästä tulee nyt vahvasti sellainen kuva, että tätä menoa mies tulee olemaan ulkopuolinen omissa häissään. Teidän sijassanne aloittaisin häiden suunnittelun alusta, mitä kumpikin haluaa. Itse en ainakaan haluaisi häitä, joista tiedän, että toinen ei tykkää, mutta on suostunut vain minun mielikseni.

Päteekö sama myös lisääntymiseen?

Ohis

Vierailija
37/45 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan häihin varattu riittävästi makaroonilaatikkoa? (200g /hlö)

Vierailija
38/45 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin tapauksessa häät ovat selvästi naisen haluama juttu, ja miehen mielipidettä ei kysytä, eikä kaivata. Mutta kun se perkele ei suostu tekemään kaikkea juuri kuten MINÄ haluan! Minä, minä, MINÄ!

Hyvää loppueläämää teille, harmooninen pariskunta.

Vierailija
39/45 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei ole juuri muuten osallistunut millään tavalla häiden järjestelyyn. Olen itse kosinut häntä, ostanut sormuksen, varannut juhlapaikan, suunnitellut ohjelmaa, maksanut hääpuvun, varannut valokuvaajan ja esiintyjän... Voisi nyt sen verran panostaa asiaan että tanssisi edes! Ymmärrän ettei ole hänen mukavuusalueellaan nämä asiat, mutta hän jo lupasi aikaisemmin tanssia. Ap

Tuota.. onko hän kuitenkin tulossa paikalle? Kun vähän kuullostaa nyt siltä että joko a) kyseessä on SUN bileet, ei teidän yhteiset, tai b) miestä ei nappaa koko asia ja tuskin on edes tulossa koko juhliin

Vierailija
40/45 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin tapauksessa häät ovat selvästi naisen haluama juttu, ja miehen mielipidettä ei kysytä, eikä kaivata. Mutta kun se perkele ei suostu tekemään kaikkea juuri kuten MINÄ haluan! Minä, minä, MINÄ!

Hyvää loppueläämää teille, harmooninen pariskunta.

Kylläpä kateus paistaa läpi. Hyvää loppuelämää vaan! Toivottavasti joku sutkin huolii..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi