Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ja häätanssi

Vierailija
12.11.2020 |

Meillä on vuoden kuluttua häät ja otin puheeksi häätanssin. Mielessäni oli tietty hidas rakkausballadi, johon löysin youtubesta koreokrafian (ei mikään perinteinen valssi, vaan hieman vapaampi, mutta yksinkertaiset askeleet). Ehdotin tanssia miehelle ja hän tyrmäsi sen aivan täysin. Miten saisin miehen opettelemaan häätanssin kanssani, koska se olisi minulle tärkeä juttu. Mitään yläastediscomeininkiä en haluaisi vaan nyt kun kerran mennään naimisiin niin hoidettaisi tanssikin kunnialla!

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten vaan kompromissia sorvaamaan. Minusta häihin ladataan aivan turhaan kaikenlaista painolastia perinteistä ja jutuista, jotka mukamas kuuluu tehdä, että onni/päivä/tunnelma on täydellinen. Itse asiassa en haluaisi enää tässä elämässä mennä yksiinkään häihin, ne on niin nähty -sekä perinteiset, että "meidännäköiset". Mitkään muut juhlat eivät ole niin pitkiä ja nihkeitä, kuin häät!

Vierailija
2/45 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole juuri muuten osallistunut millään tavalla häiden järjestelyyn. Olen itse kosinut häntä, ostanut sormuksen, varannut juhlapaikan, suunnitellut ohjelmaa, maksanut hääpuvun, varannut valokuvaajan ja esiintyjän... Voisi nyt sen verran panostaa asiaan että tanssisi edes! Ymmärrän ettei ole hänen mukavuusalueellaan nämä asiat, mutta hän jo lupasi aikaisemmin tanssia. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset haluaa lähteä tuollaiseen nöyryytykseen? Miksi ettei voi tanssia ihan vaikka kaksistaan kotona jos tanssimisesta pidätte? Puistattaa ihan miehesi puolesta. T. nainen

Vierailija
4/45 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitten vaan kompromissia sorvaamaan. Minusta häihin ladataan aivan turhaan kaikenlaista painolastia perinteistä ja jutuista, jotka mukamas kuuluu tehdä, että onni/päivä/tunnelma on täydellinen. Itse asiassa en haluaisi enää tässä elämässä mennä yksiinkään häihin, ne on niin nähty -sekä perinteiset, että "meidännäköiset". Mitkään muut juhlat eivät ole niin pitkiä ja nihkeitä, kuin häät!

No sinun ei varmaan ole pakko mennä niihin juhliin? Ja kommentistasi päätellen tuskin kukaan sinua niihin kaipaisikaan.

Vierailija
5/45 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi häätanssi ei ollut tärkeä miehelleni eikä minulle. Ei olla vielä saatu aikaiseksi tanssia yhdessä mutta naimisissa on oltu jo 19 vuotta. Kaitpa jonkun perus valssin olisin voinut tanssiakin jos se olisi ollut miehelle tärkeä. Minulle olisi kyllä hääpäivä ollut pilalla jos toinen olisi vaatinut jonkun erikoisen koreografian tanssimisen kaikkien nähden.

Onko sinulle tärkeää että vieraat katsovat kun te tanssitte. Vai kävisikö sinulle että tanssitte tuon sitten kaksistaan hääsviitissä omassa rauhassa? Saisit tanssia lähellä rakastasi mutta hänellä ei olisi niin kovat paineet siitä että muut katsovat?

Vierailija
6/45 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset haluaa lähteä tuollaiseen nöyryytykseen? Miksi ettei voi tanssia ihan vaikka kaksistaan kotona jos tanssimisesta pidätte? Puistattaa ihan miehesi puolesta. T. nainen

Sinä puistatat minua. T. Nainen

Vierailija
7/45 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi taitaa olla sivuhenkilö omissa häissään. Huono juttu.

Vierailija
8/45 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun alat kovin kohtuuttomia vaatimuksia esittämään, hän peruu häät, tai sanoo alttarilla, että "en tahdo".

Vierailija
9/45 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko muistanut kysyä millaiset häät se sinun puolisosi haluaisi?

Vai meneekö häät täysin sinun halujesi mukaan?

Meillä minä halusin mahdollisimman pienet häät. Puoliso isommat. No vieraita taisi olla 28 henkeä eli kompromissi molempien toiveista.

Vierailija
10/45 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääk mikä mies. Ei hän taida edes haluta naimisiin kanssasi. Mieti nyt vielä, ap, kannattaako ei-halukasta miestä viedä puoliväkisin vihille. Onko arjessakin yhtä passiivinen?

Vierailija
11/45 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri teki just noin. Mies ei tullut kirkkoon. Naimisiinmenon pitäisi olla yhteinen juttu jota molemmat haluaa.

Vierailija
12/45 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei ole juuri muuten osallistunut millään tavalla häiden järjestelyyn. Olen itse kosinut häntä, ostanut sormuksen, varannut juhlapaikan, suunnitellut ohjelmaa, maksanut hääpuvun, varannut valokuvaajan ja esiintyjän... Voisi nyt sen verran panostaa asiaan että tanssisi edes! Ymmärrän ettei ole hänen mukavuusalueellaan nämä asiat, mutta hän jo lupasi aikaisemmin tanssia. Ap

Minkälaiset häät mies olisi halunnut vai haluaako häitä ollenkaan?

Vierailija
13/45 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en tiedä onko tämä provo, mutta jos on YHDESSÄ ja vapaaehtoisesti sovittu, että järjestetään tietynlaiset häät, niin sillä ei ole merkitystä, kumpi järjestää käytännön asiat. Jos toiselle on luontevampaa soitella eri paikkoihin ja on halukas osallistumaan kaikkeen, niin siinä ei ole mitään ongelmaa, että hän tekee niin. Mahtaako se touhukkaampi tättähäärä edes pystyä luottamaan siihen, että asiat on hoidettu, ellei hän itse ole ollut mukana järjestelemässä niitä...

Tämä on kyllä vähän koominenkin juttu, että silloin kun sinun miehesi haluaisi osallistua häiden suunnittelemiseen, sinä tyrmäät sen kokonaan ja haet vielä vauvalta tukea sille, että miehesi idea on ihan *aska.

Tämä teidän juttu ei nyt toimi... Jos sinä olet ottanut häät järjestettäväksesi, älä ainakaan ryhdy marttyyriksi ja katkeroidu, kun mies ei osallistu. Jos sinun ajattelutapasi on tuollainen, ehdit pitkän avioliiton aikana kokea saman sen tuhannen kertaa.

Vierailija
14/45 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaiset häät mies olisi halunnut vai haluaako häitä ollenkaan?

Hän ei ole mikään juhlaihminen, mutta ymmärtää että juhlat ovat minulle iso juttu. Ei siis ole passiivinen, mutta ei mikään aikaansaavakaan asian suhteen.

Vierailija
15/45 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en tiedä onko tämä provo, mutta jos on YHDESSÄ ja vapaaehtoisesti sovittu, että järjestetään tietynlaiset häät, niin sillä ei ole merkitystä, kumpi järjestää käytännön asiat. Jos toiselle on luontevampaa soitella eri paikkoihin ja on halukas osallistumaan kaikkeen, niin siinä ei ole mitään ongelmaa, että hän tekee niin. Mahtaako se touhukkaampi tättähäärä edes pystyä luottamaan siihen, että asiat on hoidettu, ellei hän itse ole ollut mukana järjestelemässä niitä...

Tämä on kyllä vähän koominenkin juttu, että silloin kun sinun miehesi haluaisi osallistua häiden suunnittelemiseen, sinä tyrmäät sen kokonaan ja haet vielä vauvalta tukea sille, että miehesi idea on ihan *aska.

Tämä teidän juttu ei nyt toimi... Jos sinä olet ottanut häät järjestettäväksesi, älä ainakaan ryhdy marttyyriksi ja katkeroidu, kun mies ei osallistu. Jos sinun ajattelutapasi on tuollainen, ehdit pitkän avioliiton aikana kokea saman sen tuhannen kertaa.

Ensinnäkään mies ei ole paska ja toisekseen hän ei ole juuri osallistunut järjestelyihin, joten en ole mitään tyrmännytkään!

Vierailija
16/45 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkään mies ei ole paska ja toisekseen hän ei ole juuri osallistunut järjestelyihin, joten en ole mitään tyrmännytkään!

Luitko sinä kunnolla, mitä minä kirjoitin?

Vierailija
17/45 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hää tansii ripaskaa?

Vierailija
18/45 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko muistanut kysyä millaiset häät se sinun puolisosi haluaisi?

Vai meneekö häät täysin sinun halujesi mukaan?

Meillä minä halusin mahdollisimman pienet häät. Puoliso isommat. No vieraita taisi olla 28 henkeä eli kompromissi molempien toiveista.

No tottakai olen! Vieraita noin 30 joten paljon pienimuotoisemmat ei voisi olla. Ja tämä oli molempien toive. Ainoa stressin aihe nyt vaan oli tuo tanssi, mutta täältä ei taida yllättäen mitään muuta herua kun haukkuja.

Vierailija
19/45 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olisin halunnut tarjota tällaisen kivan muiston vieraillemme ja meille. Emme siis normaalisti tanssi, mutta tätä varten olisimme opetelleet. Ja kyllä kahdestaan kotona tanssia voi, mutta kyse oli nyt häätanssista! Oli vissiin vaikeaa ymmärtää?

Vierailija
20/45 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ilmiselvää ettei miestä kiinnosta häät, eikä naimisiinmeno ylipäätään jos ei edes kosinut. Jätä se, ero on muutenkin edessä kun toiveet tulevaisuudesta eivät kohtaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän