Listatkaa ärsyttävimmät asiat nettideittailusta
Itselläni jonkun verran kokemusta nettideittailusta. Nyt vaan tuntuu aika turhauttavalta, kun koet esim. seuraavanlaista:
-En laita profiiliini kuvaani, lähetän sen kaikille halukkaille sähköpostitse. Monia miehiä ulkonäkö vain tuntuu kiinnostavan eniten, ei esim. olla luettu lainkaan mun profiilitekstiä vaan tärkeintä nähdä se pärstä ensin. Sitten jos ulkonäkö kelpaa miehelle, niin alkaa jossain kohtaa viestittelyjen edetessä vinkua mun tupakanpoltosta, vaikka se lukee selkeellä suomen kielellä mun profiilissa. Miksi ottaa yhteyttä tupakoitsijaan, jos ei sellaista halua?
-Ilmoitan profiilissani selkeästi etten halua enää lapsia. Useiden viestien jälkeen mennään ensitreffeille, jossa mies haukkuu mut lyttyyn, kun en halua lapsia! Siis WTF??
-Mies haluaa alkaa luetella mulle sääntöjä miten kuuluu elää ennen kuin olemme edes tavanneet.
-Naimisissa olevat/seurustelevat miehet vonkaa pillua, vaikka kirjoitin profiiliini, että olen tositarkoituksella liikenteessä.
-Mies vihjailee olevansa aika nirso naisten suhteen ja onkin itse todellisuudessa 30 kg lihavampi kuin mitä alkujaan kertoi ja vielä niin susiruma, ettei saa naista edes maksamalla.
-miesten yleinen olettamus, että kaikki naispuoliset nettideittaajat ovat säälittäviä, epätoivoisia, ylipainoisia yh-äitejä
Kommentit (24)
Eniten ärsyttää se, että miehillä on liian hyviä kuvia itsestään profiileissa. Tapaamani miehet ovat sanoneet minulle aina, että "olet kyllä vielä paljo kauniimpi kuin kuvissa", ja itse olisi tehnyt mieli sanoa, että "sinä taas päinvastoin". En ymmärrä, miksi pitää valita kaikista kuvista ne ainoat "aivan mahtavat sattumat"? Minä ainakin olen kysynyt ystäviltäni, että missä kuvissa näytän oikeasti itseltäni, mutta näytän kuitenkin nätiltä. Eipä ole minun treffikumppanini pettyneet, minä taas joka kerta :(
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 20:55"]
Eniten ärsyttää se, että miehillä on liian hyviä kuvia itsestään profiileissa. Tapaamani miehet ovat sanoneet minulle aina, että "olet kyllä vielä paljo kauniimpi kuin kuvissa", ja itse olisi tehnyt mieli sanoa, että "sinä taas päinvastoin". En ymmärrä, miksi pitää valita kaikista kuvista ne ainoat "aivan mahtavat sattumat"? Minä ainakin olen kysynyt ystäviltäni, että missä kuvissa näytän oikeasti itseltäni, mutta näytän kuitenkin nätiltä. Eipä ole minun treffikumppanini pettyneet, minä taas joka kerta :(
[/quote]
Minä ainakin itse uskon että kuvat minusta antavat huonon vaikutelman. Naiset ovat minusta livenä ihan kiinnostuneita, mutta kun olen tutustumisvaiheessa en pysty oleen rento ja oma itseni. Kun tämän yhdistää nettiin ja kuviin olen siellä aivan surkea. Livenä olisin naisia kiinnostava ulkonäön puolesta, mut kun ulosanti on alkujäykkää se tyssää siihen. Netissä taas vaikka pystyisin hyväänkin ulosantiin, niin huono kuva pilaa kaiken.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 19:30"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 19:12"]
-miesten yleinen olettamus, että kaikki naispuoliset nettideittaajat ovat säälittäviä, epätoivoisia, ylipainoisia yh-äitejä
[/quote]
Tekstistäsi päätellen olet ainakin epätoivoinen (koska lähdet treffeille selkeästi aivan väärien ihmisten kanssa) ja yh-äiti ja niiden lisäksi (tai vuoksi?) katkera.
[/quote]
Tiedoksesi, että en suinkaan koe olevani epätoivoinen. Tekeekö se minusta epätoivoisen, jos etsin kumppania itselleni, mutta en halua etsiä sitä baareista? Olen ok-näköinen, normaalipainoinen ja lapseton nainen. Siinä ei ole mielestäni mitään hävettävää, jos naisella on lapsia edellisestä suhteestaan, mutta moni mies pitää tätä jotenkin huonona ominaisuutena naisessa ja kysellään vainoharhaisena, että eikö tosiaan niitä lapsia ole kotona odottamassa (niin kuin nyt sellaisesta asiasta kannattaisi valehdella, jos etsii jotakin muutakin kuin yhden illan seuraa). Minulla ei siis ole mitään syytä olla katkera yhtään mistään muusta kuin monien (ei toki kaikkien) miesten ennakkoasenteista yh-äitejä kohtaan.
Ap
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 21:21"]
[/quote]
Minä ainakin itse uskon että kuvat minusta antavat huonon vaikutelman. Naiset ovat minusta livenä ihan kiinnostuneita, mutta kun olen tutustumisvaiheessa en pysty oleen rento ja oma itseni. Kun tämän yhdistää nettiin ja kuviin olen siellä aivan surkea. Livenä olisin naisia kiinnostava ulkonäön puolesta, mut kun ulosanti on alkujäykkää se tyssää siihen. Netissä taas vaikka pystyisin hyväänkin ulosantiin, niin huono kuva pilaa kaiken.
[/quote]
Sä voit ihan hyvin pohjustaa tuon jännitysjäykkyyden jo valmiiksi ennen tapaamista kertomalla, että oot oikeasti kauheen hiljainen ekoilla tapaamisilla, vieraat ihmiset jännittää.
Mun nykyinen mieheni oli ekalla treffikerralla ihan kammottava jörö. Käytiin leffassa ja sen jälkeen mentiin kahville ja kun leffa oli käsitelty, mies hiljeni. Tuijotteli pöytää ja joi kahviaan.
Mä taas puheliaana olin ihan ihmeissäni kun mikään jutun juuri ei ottanut tulta alleen, ja mies vaikutti täysin erilaiselle livenä kuin koneella kun oli viestejä vaihdettu.
Saattoi mut autolleni ja kun pääsin kotiin, oli mulla koneella jo viesti missä kiitti illasta ja kysyi nähdäänkö uudelleen. Hänellä oli ollut mukavin ilta vuosiin, selitti että on vähän möllikkä uusien ihmisten kanssa. Se "vähän" oli mun mielestä kovin vähättelevä ilmaisu ja sen sille kirjoitinkin ;)
Sovittiin uudet treffit kuitenkin, ja sen jälkeen vielä yhdet, ja vielä yhdet... ja nyt ollaan asuttu yhdessä kolme vuotta. Ei hän vieläkään ole aina supliikkimies, vaan juurikin sellainen pöydän tuijottelija. Mutta olen äärimmäisen onnellinen siitä, että tuli kirjoittaneeksi itse ensimmäisen viestin mulle treffien jälkeen ja että tapasimme uudelleen.
Oho! No etpä sinä miltään päivänsäteeltä vaikuta itsekään :D
Ei siis ihme, että etsit miestä netistä. Sori, mutta sanotaan nyt ruma sana niinku se on.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 19:43"]
Miesten epärealistiset toiveet, suurin inhokkini on jos profiilissa sanellaan kuinka paljon nainen saa painaa, hyi että miten pinnallista!
[/quote]
Wut? Onhan niissä akkojenkin profiileissa painorajat. Ja pituusrajat.
[/quote]
Ei voi olla olemassa aikuista naista, joka ei tiedä, että miesten kuuluu sanoa noin vaikka sitten oikea mielipide olisi mikä.
Deittisaiteissakin on eroja. Ainakin OKCupidissa on sen verran kätevä käyttöliittymä, että massasta valikoituu itselle hyvinkin sopivia tyyppejä suht helposti. (Sori mainostuksesta, nyt on tarkoitus vain vilpittömästi suositella hyväksi havaittua.) Toki sieltäkin löytyy em. idareita, mutta mielestäni fiksujen tapausten osuus on tavallista suurempi.
Muutaman kanssa olen käynyt treffeillä ja joku on jäänyt kaveriksikin, sen kummempaa en ole heidän kanssaan sitten halunnut. Nettitreffit tuntuvat minusta aina liian latautuneilta, liikaa odotuksia ja arviointia, täyttyvätkö ne. Ei siinä oikein ole vetovoimalle tilaa kasvaa orgaanisesti. Saa olla ihan järjetön tyyppi, että lempi leiskahtaa paineistetusta tunnelmasta huolimatta.
Ärsyttävimmät asiat nettideittimiehissä
a) mielenterveysongelmat
b) pervot
Olen leski, kahden lapsen äiti ja haen fiksua ja tavallista miestä, max itseäni 10 vuotta vanhempaa. Ap:n yh-yleistyksiin en jaksa nyt puuttua, ne olivat pelkkää vittuilua.
Ikähaarukka minulla on 30-40 mutta olen jatkuvasti saanut yhteydenottoja yli viisikymppisiltä miehiltä. Kirjoitin profiiliini että en hae seksiseuraa, vaan olen tosimielessä liikkeellä. Silti saan kokoajan ehdotuksia ukkomiehiltä tai pelkkiä seksiehdotuksia. Kuvassani olen ulkoilupuvussa, kuvan ainakaan ei pitäisi olla liian houkutteleva.
Pervoja on suurin osa viesteistä, noin kahdeksan kymmenestä. Silti miehet jaksavat valittaa että naisten meilit täyttyy nopeasti yhteydenotoista ja olevinaan netissä on naisten markkinat.
Kahta olen tavannut viimeisen vuoden aikana, toisella oli pahat tic-oireet ja outo tapa puristaa päänsä molempien kämmenien väliin kun ei keksinyt sanottavaa. Lisäksi hän haukkui entistä tyttöystäväänsä kaikin tavoin.
Toinen, normaalilta netissä vaikuttanut kysyi kahvilassa kesken teenjuonnin, että tykkäänkö jos mies laukeaa kasvoille.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 02:11"]
Toinen, normaalilta netissä vaikuttanut kysyi kahvilassa kesken teenjuonnin, että tykkäänkö jos mies laukeaa kasvoille.
[/quote]
HAHA, like a boss :D
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 19:43"]
Miesten epärealistiset toiveet, suurin inhokkini on jos profiilissa sanellaan kuinka paljon nainen saa painaa, hyi että miten pinnallista!
[/quote]
Varsinkin kun vaaditaan, että pituus saisi olla 170-180cm ja paino 40-50kg.
En ole nettideittaillut (tekisi mieli laittaa profiili, mutta en ole vielä rohjennut). Mitä olen sivustoilla profiileja katsellut, niin nämä jutut ärsyttää:
-Ihmiset laittavat tosi huonoja kuvia itsestään. Ihan muutamalla kikalla, esim. oikealla kuvakulmalla, kunnon valaistuksella ja ottamalla suoran salaman pois kamerasta saisi paljon edustavamman kuvan kenestä tahansa.
-Ärsyttää kuvattomat profiilit. En haluaisi vastata kuvattomalle, koska en halua ostaa sikaa säkissä.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 19:12"]
[/quote]
Tekstistäsi päätellen olet ainakin epätoivoinen (koska lähdet treffeille selkeästi aivan väärien ihmisten kanssa) ja yh-äiti ja niiden lisäksi (tai vuoksi?) katkera.
Nettideittailussa kannattaa mennä treffeille mahdollisimman pian ja korkeintaan kahville, jotta pääsee äkkiä pois. "Speksien" ja kirjoittelujen perusteella saa monesti väärän kuvan ihmisestä verrattuna live-tapaamiseen. Olen käynyt monilla kahvitreffeillä ja niiden perusteella sanoisin, että ärsyttävin asia on kun vastapuoli ei näe kuinka erilaisia ihmisiä me olemme. Joskus joutuu sanomaan astetta suoremminkin, että mitään toivoa tulevaisuudesta ei ole.
No oho, miksei yh-äidit saisi nettideittailla jos varatut perheenisätkin saa siellä seksiseuraa hakea?
Juuri tuo otti päähän, että huolimatta siitä mitä profiilissa luki, vaaditaan jotain muuta. Eli:
- vakavaa suhdetta etsivälle tarjotaan seksisuhdetta
- vanhempaa seuraa etsivä joutuu kahlaamaan itseään nuorempien treffivastauksissa
- jankutus lapsista ja lapsiluvusta
- se, että vaaditaan unohtamaan omat lapset koska unelmien prinssi on ilmestynyt
- sit oma lukunsa on ne miehet, jotka eivät halua kertoa nimeään vaikka takana on oikeasti useampi viesti ja aikeissa tapaaminen. Menin tuollaisen tyypin kanssa kerran kahville päivällä, lupasi kertoa sitten kasvokkain nimensä, mutta siinä sit selvisikin että on naimisissa, kotona pieni vauva ja vaimo sekä pari muuta lasta, haluaa seksiä "mutta ei kai sitä varten nimeä tarvitse kertoa?". Ohhoijaa.
Eniten silti nyppi tuo jatkuva kullintyrkytys.
Omista kokemuksistani on jo aikaa mutta nettideittailu oli enimmäkseen mukavaa ja jännittävää. Tapasin monia fiksuja miehiä, joihin en olisi varmasti baarissa tutustunut. Netissä on helppo tutustua useampiin ehdokkaisiin lyhyessä ajassa mutta toisaalta touhu on kyllä valtava aikaavievää. Jos haluaa kunnolla tutustua toiseen ennen mahdollista tapaamista, joutuu viettämään koneella pitkiä aikoja ja tarkistamaan saapuneita viestejä monta kertaa päivässä. Mutta oli se silti tosi jännää ja koukuttavaa.
Mies valehtelee pituutensa ja sitten kun nähdään...tuntuu typerältä että toinen valehtelee JO NYT moisesta..ja luulee vissiin ettei sitä huomaa.
Mätapasin kerran miehen, joka olikertonut olevansa kolmekymppinen. Olikin melkein 40, mutta kertoi käyvänsä hyvin kolmekymppisestä.
Oli sellainen harmaantunut, vatsakas, nuhjaantuneesti pukeutunut setä, jolla oli paha hilseongelma... Itse olin silloin aika tyttönen, tuntui tosi oudolta vaikka ikäero ei olisi ollut periaatteessa mitenkään mahdoton.