Liian helppo työ?
Vaihdoin vuosi sitten työpaikkaa. Palkka on suunnilleen sama kuin entisessä, työpäivät ovat leppoisia eivätkä veny. Työ on paljon helpompaa kuin aiemmin, enimmäkseen ihan rutiinihommia. Vanhassa työpaikassa oli aina kiire ja kauhea häslinki ja projektia pukkasi vähän liikaakin.
Ihan kauhea myöntää mutta olen pitkästynyt. Tiedän että saisin vanhan työpaikkani halutessani takaisin, jälkeeni on ollut jo kaksi tekijää jotka ovat puolessa vuodessa uuvahtaneet. Toisaalta mietin että kultaako aika muistot, olin kyllä tosi väsynyt aiemmin. Ja ikävä oli kun usein haki lasta päiväkodista viimeisenä. Nyt on jo tokaluokalla eli siinäkin mielessä elämä helpompaa.
Kiitos kun sain kertoa, en voi tätä oikein ääneen kellekään myöntää koska on oikeastaan ihan järjetöntä.
Kommentit (3)
Ohis mutta en kyllä jaksaisi itseäni jos painisin tuollaisten ongelmien kanssa. Teen aina päätökseni harkiten, ja vaikka tekisin "typerän" päätöksen, teen sen perustellusti. Näin ei koskaan tule tilannetta että varsinaisesti katuisin tekemiäni päätöksiä juuri tuollaisten "aika kultaa muistot" -ajatusten takia. Etkö tehnyt aiempaa päätöstäsi työpaikastasi tarkkaan harkiten? Oletko ikinä tyytyväinen valintoihin jos ne ovat tuollaista entten tentten -jahkailua. Jos olit oikeasti palanut loppuun ja hait lapsesi aina viimeisenä niin aika erikoiselta kuulostaa että nyt kadutkin päätöstä. Vaihda kokonaan uuteen työpaikkaan, sekin varmaan aiempaa parempi.
Kiitos kakkoselle, ymmärsit hyvin kysymykseni. Tätä toivon. Alkuun oli kiinnostavampaa, pitkästymistä on tullut vasta nyt. Täytyy varmaankin aloittaa jokin haastava harrastus (:
Kolmoselle tiedoksi etten ollut loppuun uupunut, mistä sait sellaisen käsityksen. Aiempi työ vaan oli tosi kiireistä ja vei liikaa aikaa. Tiesin että uusi työ on helpompaa mutta yllätyksenä tuli että on näin helppoa. Ei ole yllätys että ajattelet noin. Juuri siitä syystä en viitsi kenenkään tutun kanssa puhua asiasta. En erityisesti paini asian kanssa, ihmettelen vain miten kiireistä stressaavaa työtä voi kaivata.
Olisko ketään muuta joka on vaihtanut helpompaan työhön? Menikö pitkästyminen ohi?
Minäkin vaihdoin muutama vuosi sitten tosi kovasta paikasta (IT-alalla) jossa olin uupumuksen partaalla, rennompaan... Ja alkuun minullakin tuli tuollaista, että koin että on suorastaan pitkästyttävää ja päivät kuluu hitaasti, kun olin niin tottunut siihen että päivät menee huomaamatta ohi kun jatkuvasti hopulla tekee...
Mutta mulla on mennyt ohi tuo pitkästymisen tunne onneksi ja nykyään nautin siitä, että saan hyvää palkkaa varsin helposta ja stressittömästä työstä :) Pitkästymistä torjun käymällä pitkillä lounailla, surffailemalla netissä töissä, skype-viestimällä kavereiden kanssa työpäivän aikana jne. Oikein mukavaahan tämä on kun tähän tottuu :)