Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvätuloinen nainen, voisitko ottaa kotimiehen?

Vierailija
12.11.2020 |

Moni hyvätuloinen mies ottaa kotivaimon, mutta voisitko hyvätuloisena naisena ottaa kotimiehen?

Siis jos rahan puolesta voisit, niin voisitko henkisesti?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Minusta olisi kamala ajatus, että suhteen päättyessä toinen jäisi tyhjän päälle. En pitäisi kotimieheksi tieten tahtoen jättäytyvää miestä kovin älykkäänä (eri asia jos olisi rajoitteita jotka estäisivät työskentelyn tai vaikeuksia työllistyä). Osapäivätöitä tekevä puoliso sen sijaan olisi ihan hyvä.

Onko tietentahtoen kotirouvaksi jäävä nainen älykäs? No eipä haittaa miehiä yhtään, esitellä höpsö nuori söpöliini. Mitäs jos minä naisena toisin hassun nuoren komistuksen näytille firman juhliin, ja hänellä ei olisi työelämässä mitään statusta? Siis, ei haittaisi mua, muuten kuin että tämä ei tosiaan ole normi.

Jos kyseinen kotirouvaksi esittäytyvä nainen olisi fiksun oloinen, niin ajattelisin että kotirouvana olemisen taustalla voisivat silloin olla mielenterveysongelmat, krooniset kivut yms. Harva aikuinen haluaa olla pitkiä aikoja täysin pelkästään tulojen varassa.

Olisihan se kuitenkin mukavampaa kertoa vieraille ihmisille olevansa omasta tahdostaan kotirouvana kuin että työelämässä toimimista rajoittaa taipumus psykoottiseen masennukseen.

42/63 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli mies lasten kanssa kotona nuorimmaisen synnyttyä. Kotihoidontuki meni suoraan hänen tililleen ja minä vastasin muun toimeentulon hankkimisesta. Järjestely toimi hyvin.  Isällä on varmaan tästäkin syystä lämpimät ja hyvät välit lapsiin nyt kun he ovat jo aikuisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Ei se ole mies joka on työtön.

Toivottavasti näille puheille saadaan stoppi, kun työttömyys lisääntyy. Kaukana naurunaiheesta.

Vierailija
44/63 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin miettimään kuinka hyvätuloinen oikein pitäisi olla tätä varten? Tietysti jossain peräkylän vuokrakaksiossa kaksi lapsetonta ihmistä voisi asua aika edullisesti. Mutta oikeasti tuollainen järjestely olisi mielekäs vasta siinä vaiheessa, jos olisi varaa laittaa erikseen rahaa säästöön kotona olevan puolison eläkepäiviä varten.

Vierailija
45/63 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
46/63 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäin miettimään kuinka hyvätuloinen oikein pitäisi olla tätä varten? Tietysti jossain peräkylän vuokrakaksiossa kaksi lapsetonta ihmistä voisi asua aika edullisesti. Mutta oikeasti tuollainen järjestely olisi mielekäs vasta siinä vaiheessa, jos olisi varaa laittaa erikseen rahaa säästöön kotona olevan puolison eläkepäiviä varten.

Esim jos on taloja maksettu ajat sitten ja kaikki muutkin, auto mökki ja kaikki tavarat lopuksi ikää. Esim itsellä tulot lähes kymppitonnien kuussa.

Vierailija
47/63 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jos se kotimies olisi minun aviomieheni. Ei hänen tarvitsisi tehdä kotitöitäkään, voitaisiin palkata siivooja. 

Mutta jokin täysin kouluttamaton nuori ja komea mies - mitä ihmettä sellaisella tekisin? Ei minua kiinnosta seksi miehen kanssa, jossa ei ole minkäänlaista substanssia. En koe sellaista miestä haluttavana ja kiinnostavana.

Kotityöt ja ruokailu on sivuseikka, nehän voi ostaa, ei sellaiseen tarvita miestä, miehen funktio on olla rakastettu, paras ystävä, jonka kanssa voi keskustella ja jakaa asioita. Ilman sellaista yhteyttä ei seksikään kiinnosta. 

Vierailija
48/63 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä seurustelen työttömän mutta hyvin koulutetun ja fiksun miehen kanssa. Ollaan välillä vitsailtukin, että hän voi jäädä kotimieheksi, kun minä käyn töissä, mutta minulle se sopisi ihan oikeastikin. Tykkään tehdä töitä ja vihaan kotitöitä. Minulle olisi ihan lottovoitto, jos mies suostuisi jäämään kotiin huolehtimaan kotityöt ja ruoanlaitot ja minä saisin keskittyä uraan. Pahoin vaan pelkään, että mies päätyy kyllä ennemmin itsekin töihin.

Vierailija
49/63 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimtäysin kouluttamaton, mutta nuori ja komea.

-ap

Tuossa se ero on naisten ja miesten välillä. Naisille ei riitä se, että mies on nuori ja komea eikä se riitä suurimmalle osalle miehistäkään. Harva haluaa ventovieraan tyypin kotiinsa pyörimään, olkoon kuinka komea tai kaunis hyvänsä.

Vierailija
50/63 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni myi yrityksensä. Kauppojen jälkeen oli töissä 5 v ja sitten kilpailukielto seuraavat 5 v.

Jäi koti-isäksi.

Aluksi ei saanut mitään aikaan.

Nyt suostuu välillä imuroimaan, tyhjentää tiskikoneen. Voi tehdä ruuan, jos kaikki on valmiina. Leipäkonetta osaa käyttää.

Nyt lähti 4.s vuosi rullaamaan kotona.

Vierailija
51/63 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odottaisiko minua kotona lämmin ruoka kun tulen töistä?

Voisin alkaa kotimieheksi, pidän ruoanlaitosta, mutta siivousta inhoan. Sekin onnistuu, jos saisin nykypalkkani verran rahaa kuussa ja jonkin säällisen tittelin, joka ei viittaisi nuttuskehvelimiesrooliin. Elinvuosinaan olla vaimoni firmassa projektipäällikkönä asiaankuuluvine palkkoineen, tosiasiallisena työnkuvana kodinhoito.

Vierailija
52/63 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odottaisiko minua kotona lämmin ruoka kun tulen töistä?

Voisin alkaa kotimieheksi, pidän ruoanlaitosta, mutta siivousta inhoan. Sekin onnistuu, jos saisin nykypalkkani verran rahaa kuussa ja jonkin säällisen tittelin, joka ei viittaisi nuttuskehvelimiesrooliin. Elinvuosinaan olla vaimoni firmassa projektipäällikkönä asiaankuuluvine palkkoineen, tosiasiallisena työnkuvana kodinhoito.

...eli voisin olla...ei elinvuosinaan...

Vierailija
53/63 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä. Pidän ruuanlaitosta, ostokset tilaan kotiinkuljetuksena, siivooja käy joka toinen viikko ja seksiin on vakiseksikumppani. Ahdistuisin, jos kotona olisi joku koko ajan.

Vierailija
54/63 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Minusta olisi kamala ajatus, että suhteen päättyessä toinen jäisi tyhjän päälle. En pitäisi kotimieheksi tieten tahtoen jättäytyvää miestä kovin älykkäänä (eri asia jos olisi rajoitteita jotka estäisivät työskentelyn tai vaikeuksia työllistyä). Osapäivätöitä tekevä puoliso sen sijaan olisi ihan hyvä.

Onko tietentahtoen kotirouvaksi jäävä nainen älykäs? No eipä haittaa miehiä yhtään, esitellä höpsö nuori söpöliini. Mitäs jos minä naisena toisin hassun nuoren komistuksen näytille firman juhliin, ja hänellä ei olisi työelämässä mitään statusta? Siis, ei haittaisi mua, muuten kuin että tämä ei tosiaan ole normi.

Jos kyseinen kotirouvaksi esittäytyvä nainen olisi fiksun oloinen, niin ajattelisin että kotirouvana olemisen taustalla voisivat silloin olla mielenterveysongelmat, krooniset kivut yms. Harva aikuinen haluaa olla pitkiä aikoja täysin pelkästään tulojen varassa.

Olisihan se kuitenkin mukavampaa kertoa vieraille ihmisille olevansa omasta tahdostaan kotirouvana kuin että työelämässä toimimista rajoittaa taipumus psykoottiseen masennukseen.

Otan osaa. Onko kyse omasta tilanteestasi vai "toisen puolesta - toiveajattelusta?

Vierailija
55/63 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset ovat isänsä kanssa läheisiä, ja välillä olen siitä vähän kateellinen. Itse joudun olemaan työn takia paljon poissa. Tosin jos mies ei olisi kotona, näkisin lapsia paljon vähemmän, joten olen kiitollinen hänelle.

Vierailija
56/63 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie kalatkin järvestä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan osaa. Onko kyse omasta tilanteestasi vai "toisen puolesta - toiveajattelusta?

Veikkaukseni, että omasta tilanteesta. Normaalisti töissä käyvillä ei ole aikaa roikkua täällä, siksi täällä on paljon kotiäitejä ja työelämästä syrjäytyneitä tai eläkeläisiä.

Vierailija
57/63 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla on 5 lasta ja mies kotona. On hyvännäköinen, nuorempi, siivoaa ja kokkaa tms.  Miksei tuollaista...Pelkällä toyboylla en tekis mitään...Jos hoitaisi lapset ja kodin niin miksei...(tosin ei nykyisillä tuloillani onnistu)

Vierailija
58/63 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varakas nainen tarvitse tuollaista kotimiestä mihinkään, koska siivous ja kodinhoito sujuu omin voimin tai sen voi ostaa, ja seksiä saa helposti muutenkin. Luotettava ja osaava koiran hoitaja olisi paljon tarpeellisempi, mieluiten nainen.

Vierailija
59/63 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen yhden pokerilla hyvän tulotason saavuttaneen miehen puolison. Hänen tapauksessaan vuosien kotona oleminen ei ole puhdas valintakysymys.

Vierailija
60/63 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen yhden pokerilla hyvän tulotason saavuttaneen miehen puolison. Hänen tapauksessaan vuosien kotona oleminen ei ole puhdas valintakysymys.

Sitä en halua tässä paljastaa miksi tiedän pariskunnan tilanteesta paljon. Ei tuo mikään hyvä asetelma parisuhteessa kuitenkaan ole ollut.