Työkaveri heittänyt roskiin minun henk koht tavaroita.
Minulla on iso kaappi töissä jossa työhön liittyviä kansioita ja "varaosia" puhelimeen, koneeseen jne. Siellä on myös joitakin minun omia henk koht tavaroita.
Työkaveri oli ruvennut siivoamaan kaappia kun olin lomalla ja hän oli heittänyt pois osan mun omia tavaroita. Valtasi sitten osan kaapista omilla henk koht tavaroilla mm haisevia vanhoja kenkiä jne.
Roskiin meni mm lapseni minulle tekemä klemmarikippo ja muutama muu lapsen tekemä juttu sekä mummoni vanha maljakko jossa aina pidän kukkia. Harmittaa ihan vietävästi. Muutin juuri paikkaa enkä ole vielä "sisustanut" uutta joten siksi osa henk koht tavaroista oli kaapissa.
Kommentit (31)
Kai sanoit siitä hänelle? Sano ihmeessä, jos et jo ole sanonut. Ei varmaankaan voi olla miehen tekosia, työkaverisi on varmasti nainen, eikö niin...
Meillä ei töissä ole mitään muuta henkilökohtaista kuin sisäkengät, nekin omalla paikallaan eikä missään mappikomerossa. Kaikki muu on talon, vaikka joku olisi sen kodistaan sinne kantanut.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 18:41"]
Voi voi. hamstraa äkkiä jostain lisää jotain turhaa romua tilalle. Miten olisi vaikka lapsen häpskäkkäröistä pyörittelemä pallero, mummon sukkahousuista tehty tennispalloteline ja papan vanha 70-luvun jallulehdestä humalassa väkertämä origami. Vittu ne on vaan tavaroita. Jos olet katkera niin vinttaa ne lenkkarit vaikka helvettiin sieltä.
[/quote]
Hmmm, jos sä oletkin omasta tavarastasi ihan huoleton, annat (siis ne) kenelle vaan, niin kaikki muut ei välttämättä ole. Pitää osata vähän asettua muidenkin asemaan, tai se ois suotavaa.
Siis olitko muuttanut, muttet ollut vienyt tavaroita uuteen työpisteeseen, niinkö? Mitäpä, jos olisit toiminut oikein ja vienyt, etkä yrittänyt miehittää ns. kahta työpistettä tavaroillasi?
Kysy työkaverilta, oliko hänellä pomonne lupa heitellä sinun tavaroitasi pois. Jos pomo oli sanonut, että saa raivata tilaa itselleen siihen kaappiin, et voi muuta kuin kerätä kimpsusi ja viedä ne uuteen työpisteeseesi.
Jos taas ei ollut saanut lupaa ja työpöydän muutoksesta huolimatta kaappi jää edelleen käyttöösi, työkaverisi oli todella asiaton. Sano hänelle, ettei hänellä ollut oikeutta koskea tavaroihisi, ja käske siirtää omat romppeensa muualle. Jos ei usko, valita ylemmäs.
Kakkoselle sanoisin, että haista home. Kyse ei nyt ole rahallisesta arvosta, vaan tavaroiden tunnearvosta ja siitä, että muiden reviiriä ei rikota tuolla tavalla.
En mäkään kyllä kantaisi työpaikalle henkilökohtaista. lapsen askarruksia varsinkaan kun ne on tunnearvoltaan tärkeitä.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 18:43"]
Kai sanoit siitä hänelle? Sano ihmeessä, jos et jo ole sanonut. Ei varmaankaan voi olla miehen tekosia, työkaverisi on varmasti nainen, eikö niin...
[/quote]
Varmasti. Eihän miehet kovin oma-aloitteisesti ala siivota, varsinkaan töissä, koska ei kuulu toimenkuvaan. Ellei sitten satu olemaan siivooja.
Siis teillä on töissä kaappi, jossa klemmaripipoja, mummon vanhoja vaaseja ja haisevia kenkiä? Mitä ihmettä?
"Kakkoselle sanoisin, että haista home. Kyse ei nyt ole rahallisesta arvosta, vaan tavaroiden tunnearvosta ja siitä, että muiden reviiriä ei rikota tuolla tavalla."
No kannattaako töihin viedä tunnearvoltaan suurta tavaraa?
Eihän sitä nyt toisen tarvekaluja saa eliminoida tolleen ilman lupaa, törkeää!
Plääh, ala valita. Kuitenkin olet tyytyväinen, kun pääsit siitä klemmarikiposta eroon. mitä nyt oon nähnyt lasten tökeröitä askarteluja, niin ei ne ainakaan mitään työpisteitä kaunista. Osta uusi, jos klemmarit on jossakin pakko säilyttää.
Hiton akat hei. Kuinka vaikeaa olisi laittaa jotkut selkeät työkaverin lapsen askartelut/piirustukset jonnekin sivuun odottamaan vaikka siististi laatikkoon, ja sitten kun se työkaveri tulee paikalle, niin kysyä häneltä tahtooko hän ne säilyttää, että tuolla ne nyt on odottamassa. Arrgh. Jopa näin lapsettomana naisena tajuan (ajatella!), että voi niillä tuherruksilla olla arvo arvaamaton äidille tai isälle. Miksi pitää olla noin epärakentavia ja ilkeitä? Se on jatkossakin 80 centtiä, ja katsokaa peiliin, että miksi niin...
3
Varmaan se työkaveri on tiennyt että ne romut on jonkun jotain aarteita.
Siivooja ei heitä mitään tavaroita roskiin,ellei tule omalta esimieheltä käsky tyhjentää kaappi tavaroista. Itse olen jotunut siivoojana heittämään henk.koht. tavaroita roskiin,mutta ovessa on ollut lappu tulevasta siivouksesta ja siivouspäivänä kaikki roskin,jos joku varoituksista huolimatta siellä jotain pitää. Loman ajaksikaan ei siis kannata jättää mitään omia työpaikalle. Kesälläkin yleensä on hiljaisempaa,silloin tehdään perusteellisemmin. Mutta siivoojaa ei voi syyttää,tehdään mitä käsketään.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 18:56"]
Siivooja ei heitä mitään tavaroita roskiin,ellei tule omalta esimieheltä käsky tyhjentää kaappi tavaroista. Itse olen jotunut siivoojana heittämään henk.koht. tavaroita roskiin,mutta ovessa on ollut lappu tulevasta siivouksesta ja siivouspäivänä kaikki roskin,jos joku varoituksista huolimatta siellä jotain pitää. Loman ajaksikaan ei siis kannata jättää mitään omia työpaikalle. Kesälläkin yleensä on hiljaisempaa,silloin tehdään perusteellisemmin. Mutta siivoojaa ei voi syyttää,tehdään mitä käsketään.
[/quote]
Kuka tässä on siivoojaa syyttänyt?
Psykoanalyyttisesti tarkastellen: hän heitti sinun kamasi roskiin, hän haluaisi heittää x:n y:hyn. Ratkaise yhtälö?
Avauksesta puuttuu moni oleellinen tieto: miksi työkaveri teki noin? Millainen työ ja työpiste, kuinka monta käyttäjää/ kaappi? Tiesikö ap ennen lomalle lähtöä, että loman jälkeen jakaa kaapin toisen (uuden?) työkaverin kanssa vai oliko esimies laiminlyönyt tiedotushommansa?
Ei se työkaveri tässä mikään konna ole, hän on saattanut toimia ihan hyvässä uskossa. Tietysti työkaveri olisi voinut laittaa ap:n kamat vaikka muovikassiin ap:tä odottamaan, mutta nykyään pitää vain hyväksyä se karu tosiasia, että ihmisillä ei ole käytöstapoja eivätkä he osaa ottaa toisiaan huomioon. Se näkyy isoissa ja pienissä asioissa.
Tärkeät henkilökohtaiset tavarat kannattaa pitää työpaikalla lukkojen takana, esim. kirjoituspöydän laatikossa.
Mistä tämä työkaveri tiesi että ne on edes sun kamojasi? Voi olla että hän ajatteli niiden olevan iäisyyden vanhoja romuja vaan, jotka jääneet vanhoilta työntekijöitä jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 18:49"]
"Kakkoselle sanoisin, että haista home. Kyse ei nyt ole rahallisesta arvosta, vaan tavaroiden tunnearvosta ja siitä, että muiden reviiriä ei rikota tuolla tavalla."
No kannattaako töihin viedä tunnearvoltaan suurta tavaraa?
[/quote]
Niin. Siellä viettää aika isonkin osan hereilläoloajastaan arkisin. Miksi ei sitten voisi sisustaa työpöytäänsä niin, että siellä myös viihtyy?
Ihan sama, mikä on järkevää tai ei jos haluaa olla varovainen. Joka tapauksessa ap:n työtoveri toimi VÄÄRIN, jos luvatta raivasi ap:n tavaroita.
6
Kaappi oli vanhassa työpisteessä ja nyt siirretty uuteen mutta lman työpisteeni sermin ulkopuolelle. Laitoin kaiken irrallisen tavaran laatikosta (muuttolaatikoo) kaappiin ettei ne loju keskellä pöytää/lattiaa kun koneasentaja tulee. Työkaveri tiesi että se kaappi on mun. Hänellä vastaavanlainen sekä huoneessamme myös vaatekaapit.
Pomo ei ole käskenyt raivata tilaa kaappiin.
Sanoin kyllä asiasta työkaverille mutta rupes vaan narisemaan ettei hänellä ole riittävästi kaappitilaa.
Eihän niillä tavaroilla mitään rahallista arvoa ole, tunnearvoa kuitenkin. Ap
Voi voi. hamstraa äkkiä jostain lisää jotain turhaa romua tilalle. Miten olisi vaikka lapsen häpskäkkäröistä pyörittelemä pallero, mummon sukkahousuista tehty tennispalloteline ja papan vanha 70-luvun jallulehdestä humalassa väkertämä origami. Vittu ne on vaan tavaroita. Jos olet katkera niin vinttaa ne lenkkarit vaikka helvettiin sieltä.