Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kauppojen pakko olla sunnuntaisin auki?

Vierailija
12.11.2020 |

Eikö myyjättäret saisi edes pyhäpäivänä levätä? Miten ihmiset eivät ehdi kuutena päivänä käymään kaupassa? Eikö teitä hävetä

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulahdus 50-luvulta.

Vierailija
2/23 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kauppojen pakko olla sunnuntaina auki. Ei kaikki kaupat ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan pitäisi näin 2020-luvulla pyöriä 24/7/365

Vierailija
4/23 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Viimeisimmän asetuksen mukaan varusmiehiä voidaan tarvittaessa laittaa elintarvikemyymälöihin töihin, jotta kaupat pysyisivät auki myös sunnuntaisin.

Onko kenelläkään muuten tuttua, joka olisi ollut velvoitettuna myyjänä varusmiespalveluksensa aikana?

Vierailija
5/23 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka trolli oletkin, missä kaupassa on pakkotyöllistettyjä?

Vierailija
6/23 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella on sunnuntaisin aikaa hoitaa kaupat, arkisin on paljon muutakin, lasten harrastuksia yms. Ja on siellä kaupoissa nykyisin miehiäkin töissä. Monista nuorista sunnuntaivuorot ovat kivoja, koska saa tuplapalkan.

Vierailija
7/23 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Myyjättäret"

Vierailija
8/23 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lepään kyllä vapaapäivinäni, vaikka se osuisi maanantaille.

Myyjätär

Vierailija
9/23 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa noihin sunnuntaivuoroihin on työntekijöistä tunkua, koska niistä maksetaan paremmin.

Vierailija
10/23 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitä pärjättiinkään aikoinaan kun kaupat menivät arkisin kiinni klo 18, lauantaisin klo 13 ja seuraavan kerran avasivat maanantaisin klo 9?

Ilmankos oli NIIN ankea lapsuus.....

Vierailija
11/23 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös tätä vastaan. Maailma pyörisi kyllä ilman sunnuntain aukioloja ja kaupan väelläkin olisi yksi varma vapaapäivä kuussa.

Vierailija
12/23 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sitä pärjättiinkään aikoinaan kun kaupat menivät arkisin kiinni klo 18, lauantaisin klo 13 ja seuraavan kerran avasivat maanantaisin klo 9?

Maailma oli silloin erilainen. Nykyisin ei voida toimia niin, että yhteiskunta suljetaan illoiksi ja viikonlopuiksi.

Vierailija
13/23 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pärjättiin kun sääntöjä kiertämään sai perustaa ns. elintarvikekioskeja joista saattoi myydä hätävaraksi maitoa, leipää ja vastaavaa myös muina aikoina. Koko tämä systeemi oli täysin keinotekoinen eli että jos oli riittävän pieni myymälä niin sai olla auki silloin kun isommat eivät saaneet.

Vierailija
14/23 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös tätä vastaan. Maailma pyörisi kyllä ilman sunnuntain aukioloja ja kaupan väelläkin olisi yksi varma vapaapäivä kuussa.

Kyllä minulla on varmat vapaat merkattuna työvuorolistaan. Ja niitä on enemmän kuin yksi kuussa.

Myyjätär

Vierailija
15/23 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa noihin sunnuntaivuoroihin on työntekijöistä tunkua, koska niistä maksetaan paremmin.

Kiva, jos teillä on noin.

Meillä ei kukaan ole halukas tekemään lauantaisin tai sunnuntaisin töitä.

Varsinkin kesäviikonloput ovat ongelmaisia. Jollekin ne viikonlopputyöt työvuoron mukaan osuvat ja jotkut ovat aina silloin saikulla.... kun ei kiinnosta tehdä viikonloppuisin töitä. Joten niille, jotka kiltisti tekevät viikonloppuja, tulee paljon lisää viikonlopputöitä kun pitää paikata noita saikkulaisia. Ihan persiistä tää homma.

Ja ennenkuin kukaan tulee sanomaan, että ammatinvalintakysymys niin huomautan, että olen niin vanha, ettei minun nuoruudessani kukaan edes kuvitellut sunnuntai-aukioloja. Joten: eläkettä odotellessa.

Vierailija
16/23 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva, jos teillä on noin.

Meillä ei kukaan ole halukas tekemään lauantaisin tai sunnuntaisin töitä.

Varsinkin kesäviikonloput ovat ongelmaisia. Jollekin ne viikonlopputyöt työvuoron mukaan osuvat ja jotkut ovat aina silloin saikulla.... kun ei kiinnosta tehdä viikonloppuisin töitä. Joten niille, jotka kiltisti tekevät viikonloppuja, tulee paljon lisää viikonlopputöitä kun pitää paikata noita saikkulaisia. Ihan persiistä tää homma.

Ja ennenkuin kukaan tulee sanomaan, että ammatinvalintakysymys niin huomautan, että olen niin vanha, ettei minun nuoruudessani kukaan edes kuvitellut sunnuntai-aukioloja. Joten: eläkettä odotellessa.

Tiesithän, että työnantajan tarjoamia lisävuoroja ei ole pakko ottaa vastaan?

Vierailija
17/23 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole hyvä että tulee niitä veroeuroja valtion kassaan myös sunnuntaisin. Työntekijätkin saa sunnuntailisiä.

Vierailija
18/23 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kyllä sanoa, että välillä on ikävä sitä aikaa, kun kaupat menivät lauantaina kiinni klo 18 ja aukesivat seuraavan kerran maanantaina. Eikä siitä kaikkialla ole edes kovinkaan pitkä aika.

Toisaalta kuitenkin kannatan kauppojen nykyisiä laajempia aukioloaikoja. Helpottaa kummasti elämää, kun voi käydä siellä silloin kun tarvetta on.

Vierailija
19/23 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjättäret? :D 

Vierailija
20/23 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tähän kohtaa on pakko huudella, että myyjättärellä on varmaan työhönsä vahva kutsumus, ja että koko homma on ammatinvalinyakysymys. Asiakaalle tietenkin voi todeta, että hän voi olla menemättä kauppaan sunnuntaisin ja pyhittää siten lepopäivän haluamallaaan tavalla. Monelle vuorotyöläiselle sunnuntai on kuotenkin kelpo kauppapäivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi