Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kolmen tai useamman koiran omistajat, voisitteko kertoa minulle, miksi

Vierailija
07.03.2014 |

niitä koiria pitää olla kolme tai enemmän?  Kaksi koiraa vielä ymmärrän (onhan nistä seuraa toisilleen), mutta että kolme tai neljä?

Onko teillä joku "vauvakuume" ja haluatte aina vaan uuden pennun vai miksi haalitte niin monta koiraa?

-utelias-

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme koiraa.

Yksi pieni ja vanha ja kaksi isoa ja nuorempaa. 

Toinen iso koira otettiin tälle toiselle isolle leikkikaveriksi, ettei tämä iso kiusaa liian rajuilla leikeillä sitä pientä ja vanhaa.

Vierailija
2/13 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatan pienimuotoisesti, ja siksi minulla on kotona 4 koiraa ja 2 sijoitusnarttua vielä. Sen lisäksi että kasvattaessa narttuja tarvitsee jalostusmateriaaliksi, niin minusta myös vähän isomman lauman "laumaelämän" seuraaminen on mielenkiintoisempaa kuin yhden tai kahden koiran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itselläni on tällä hetkellä vain yksi koira, mutta usealta kaverilta löytyy useampi. Yhdelläkin kaverillani on seitsemän koiraa, joista vanhin on 15-vuotias, seuraavaksi vanhin 11-vuotias ja sitä seuraava 10-vuotias (nuorin koira on sitten 6kk ikäinen), eli uutta koiraa ei ole tullut taloon joka vuosi. Näistä kolmesta vanhimmasta kaksi kisaa vielä agilityssa, mutta onhan se selvä ettei niillä ole enää kauheasti kisavuosia jäljellä eikä välttämättä nopeus&ketteryys samalla tasolla mitä nuorempana (vaikka ovatkin hyväkuntoisia). Kaverini seuraavat kolme koiraa taas eivät ole luonteeltaan/ominaisuuksiltaan huippuja agissa, vaikka kisaakin näidenkin kanssa. Eivät vaan ole tarpeaksi nopeita, eivätkä innostu tarpeeksi että pärjäisivät kolmosissa. Tuo nuorin on sitten taas todella lupaava harrastuskoira. Agilityn lisäksi käy myös näyttelyissä: kahta nuorinta lukuunottamatta kaikki koirat ovat muotovalioita. Kaverini myös kasvattaa koiria, pennun lisäksi hänellä on tällä hetkellä enää kaksi steriloimatonta narttua. Yhdellä nartulla tekee 1-3 pentuetta, eli mitään hirveän suurta kasvatustoimintaa eivät nämä kaksi narttua tietenkään mahdollista.

Sama on myös muillakin kavereillani: koirat ovat ensisijaisesti seurakoiria ja rakkaita juuri sellaisina millaisia ovat, mutta myös harrastus (näyttely, agility ja/tai toko) eikä yhdellä koiralla voi määräänsä enempää harrastaa eli jos haluaa pärjätä, on pakko olla useampi koira (viimeistään siinä vaiheessa, kuin ensimmäinen on liian vanha kisaamaan).

Mielestäni tärkeintä on, että kaikki koirat ovat hyvässä kunnossa, takuttomia&puhtaita ja saavat tarpeaksi liikuntaa&tekemistä. Jos nämä pystyy mahdollistamaan useammallekin koiralle, niin mikäs siinä.

Vierailija
4/13 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä lapsia pitää olla kolme tai enemmän? Kaksi lasta vielä ymmärrän, onhan niistä seuraa toisilleen, mutta kolme tai neljä?

Onko teillä joku "vauvakuume" ja haluatte aina vaan uuden lapsen vai miksi haalitte niin monta koiraa?

Vierailija
5/13 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuun siis koiraa kohdalle lasta, tuli väärin..

Vierailija
6/13 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on kaksi koiraa ja kamalasti tekis mieli ottaa lisää. Rescuekoiria kun ovat niin aina tekee mieli pelastaa lisää.

MUTTA. En tajua miten joku esim lenkittää seitsemän koiraa??

MEille on esikoinen tulossa ja panikoin nyt jo miten selviän rattaiden ja kahden vilkkaan koiran kera.

Vierailija
7/13 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 16:13"]

Miksi niitä lapsia pitää olla kolme tai enemmän? Kaksi lasta vielä ymmärrän, onhan niistä seuraa toisilleen, mutta kolme tai neljä?

Onko teillä joku "vauvakuume" ja haluatte aina vaan uuden lapsen vai miksi haalitte niin monta koiraa?

[/quote]

Buahahahaaaa!!! Yritit olla nokkela :D

Tulikohan edes missään esille että onko ap:lla edes lapsia? Ja eikö monilapsisella perheellä voisi olla myös monta koiraa. Ihme oletus sinulta kaiken kaikkiaan.

T:Ohis

Vierailija
8/13 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskollani on aina ollut 3-4 koiraa kerralla koska hän on agilityn aktiiviharrastaja ja kisaa paljon. Jokainen hurtta saa runsaasti huomiota ja treeniä joten viettävät oikein mukavaa koiranelämää :)

Vierailija
9/13 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 16:18"]

mulla on kaksi koiraa ja kamalasti tekis mieli ottaa lisää. Rescuekoiria kun ovat niin aina tekee mieli pelastaa lisää.

MUTTA. En tajua miten joku esim lenkittää seitsemän koiraa??

MEille on esikoinen tulossa ja panikoin nyt jo miten selviän rattaiden ja kahden vilkkaan koiran kera.

[/quote]

Itselläni siis vain yksi oma, mutta olen tämän kaverin koiria hoitanut ja myös toisen kaverini, jolla on kuusi koiraa. Tavallisesti ovat olleet reissussa muutaman koiran kanssa ja osa minulla hoidossa, mutta parhaimmillaan on ollut kuusi hoitokoiraa&yksi oma, eikä lenkillä mitään ongelmaa kun koirat on koulutettu. Kaikki hihnat yhdessä kädessä ja vastaantulijat ohitetaan hiljaa ja nätisti. Olen käynyt myös juoksemassa koirien kanssa. Mielestäni eniten ongelmia aiheuttaa muiden ihmisten tuijotus ja ihmettely. :D

Vaikeampaa on lenkittää äitini kahta koiraa omani kanssa, koska ne kaksi eivät osaa käyttäytyä pätkääkään ja kun toinen aloittaa rähinän, niin myös toinen yhtyy siihen.

Vierailija
10/13 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 16:19"]

[/quote]

Tulikohan edes missään esille että onko ap:lla edes lapsia? Ja eikö monilapsisella perheellä voisi olla myös monta koiraa. Ihme oletus sinulta kaiken kaikkiaan.

[/quote]

En yrittänyt olla nokkela, vaan olin nokkela ;) Kirjoitusvirheitä sattuu. Paska mäihä.

Vierailija
11/13 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan hankkia samaan taloon 11.koiraa 1pupun 2marsua 1undulaatti kaloja 2kissa ja ne kissat olisi yläkerrassa ja pupu ja marsut ja undulaatti jos siellä on 4. Ihmistä + 1 joka käy välillä ja kun 4 koirista kulkee vapaana

Vierailija
12/13 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 16:19"]

Miksi niitä lapsia pitää olla kolme tai enemmän? Kaksi lasta vielä ymmärrän, onhan niistä seuraa toisilleen, mutta kolme tai neljä?Onko teillä joku "vauvakuume" ja haluatte aina vaan uuden lapsen vai miksi haalitte niin monta koiraa?

En yrittänyt olla nokkela, vaan olin nokkela ;) Kirjoitusvirheitä sattuu. Paska mäihä.

Myönnä pois, nokkeluus oli tuosta kaukana! Haahaa! Sinä tyh-mä.

Vierailija
13/13 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisikohan hankkia samaan taloon 11.koiraa 1pupun 2marsua 1undulaatti kaloja 2kissa ja ne kissat olisi yläkerrassa ja pupu ja marsut ja undulaatti jos siellä on 4. Ihmistä + 1 joka käy välillä ja kun 4 koirista kulkee vapaana

Ei voi koska undulaatti on parvilintu ja tarvitsee seuraa toisista undulaateista.

Kanejakin mielellään pitäisi olla enemmän kuin yksi.