Minkä ikäiselle tyttärelle ostitte ensimmäiset rintaliivit?
Ja oliko lapsi mukana vai turvasitteko myyjän ammattitaitoon?
Kommentit (12)
Oliskohan tyttö ollut 12. TIetysti oli tyttö mukana, pitäähän niitä liivejä sovittaa. EI käytetty myyjää apuna.
Itse sain noin kolmannella luokalla semmoisia harjoitustoppeja, jotka suojasivat rinnusta mutta eivät kannattaneet yhtään. Ehkä viidennellä kun rinnat alkoivat jo hieman kasvaa, sain kaarituettomia pehmeitä liivejä, ja ehkä 6-7 luokilla hankin ekat kaarituelliset.
Nämä tosi yksilöllisiä, kun lapset kehittyy eri tahtiin, mutta jos kasvua on niin jotkut pitää olla. Topit ovat hyviä välimaaston alusvaatteita, jos on vähän epävarma tarpeesta, esim tämmöinen:
https://www.kappahl.com/fi-FI/lapset/alusasut/alushousut-topit/toppar/s…
Tyttö vitosella ja oon ostanut vain urheilutoppityyppisiä. Niitä on tahtonut.
Toppeja pelkästään mun teinitytöt halunneet
Viidesluokkalaiselle sellaisia toppimallisia. H&M malli on ollut hyvä ja edullinen. Cubuksella on kans kivoja, tosin lapsi ei tykännyt kun niissä olikin toppausta (se ei selvästi käynyt ilmi kun netistä tilasin)
11vuotiaalle. Huomasin että rinnat olivat alkaneet kasvaa ja nännit törötti paidan läpi joten arvelin että liivit voisivat nyt olla paikallaan , ettei joudu noloon tilanteeseen kun nöpöttää ja liivit myös helpottavat särkyä (jota tytöllä ei onneksi ollut, itselläni taas oli aikoinaan ihan tajuttoman kipeät!). New Yorkerin alerekistä ostin silmämääräisesesti semmoiset pehmustetut ( ei siis push upit) ja kotona annoin tytölle sanoen että olet jo niin iso että tässä tämmöiset, ei ole pakko pitää mutta kokeile edes.
Mie taisin olla 14 ku ostettii mulle omat. Sitä ennen olin käyttäny useamman vuoden siskojen vanhoja ja väärän kokosia.
Mulle ei äiti ostanut koskaan. Mä aattelin, että ostan itse, kun siihen tarve. No eipä tullut. B-kuppi, kiinteä, vapaana on menty nyt yli 20 vuotta, liikuntaa harrastan, enkä oo koskaan ymmärtäny, miksi niihin liiveihin olisi pitänyt totutella jo pienestä. Ymmärrän, että isorintaisilla tilanne on toinen, mutta miks liivit näin kompaktilla tyypillä pitäis olla ns. pakolliset?
Niitä toppimallisia äiti toi kaupasta joskus kun olin ehkä 11-12 v. Kaikki liivit olivat vielä yläasteiässä äidin ostamia enkä kehdannut olla mukana liiviostoksilla kun se oli noloa :D
Mulle ostettiin vissiin 12-vuotiaana, mut aikasemminkin olis voinut.. En ite kehdannut pyytää ja piilouduin isoihin huppareihin. Semmoisia kankaisia ostettiin muutamat ja ilman myyjän apua. Oli ihan tarpeeksi noloa muutenkin.