Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opiskeleeko kukaan sosiaalitieteitä?

Vierailija
07.03.2014 |

Eli huom ei sosiaalityötä, sosiologiaa, sos.psykaa tms vaan nimenomaan sosiaalitieteitä esim. Tampereen yo? Tai no jos jotain ed.mainittujen aineisen opiskelijoita niin varmaan osaatte vasttata toki tekin:) Olen hakemassa tänävuonna tampereelle sos.tieteisiin ja pääsykoemateriaalit julkastaan vasta huhtikuun alussa. Haluaisin kuitenkin lukea jotain jo! Onko vinkkejä , että mitä asioita, käsitteitä, teorioita tms kantsis opetella mistä ois hyötyä pääsykokeissa?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sosiaalityöntekijä mutta en oikein harmi vain osaa auttaa noihin teoria-asioihin.. Sinulle kuitenkin tsemppiä:)

Vierailija
2/3 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sosiaalityöntekijä mutta en oikein harmi vain osaa auttaa noihin teoria-asioihin.. Sinulle kuitenkin tsemppiä:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalitieteitä lukevat ovat Tampereen yliopistossa juurikin noita sosiologian, sosiaalipsykologian, sukupuolentutkimuksen ja sosiaaliantropologian opiskelijoita. Yleisesti haetaan siis ensin lukemaan sosiaalitieteitä, jossa myöhemmin valitaan pääaineeksi jokin yllämainituista. Tsekkaapas mitä vanhat valintakoekysymykset ovat olleet: http://www.uta.fi/opiskelijaksi/valintakokeet/kysymykset/to/sos/index.html

Niistä saa jo hyvin kuvaa siitä mitä kannattaisi opiskella. Itse olen päässyt yliopistoon sisään jo vuosia sitten kun valintakokeet olivat erilaiset, joten omat opinnot ovat loppusuoralla.