Minä en jaksa tätä arkea :((((!!!!!!
Pakko tulla purkamaan tänne tuntoja kun ei ole ketään muutakaan joka kuuntelisi. Hoidatteko te töissä käyvät naiset kaiken kotona vielä työpäivän jälkeenkin. Kuten lasten hoito, ruoanlaitto, pyykkäys, vaatteiden silitykset, siivous, nukutukset, vieraiden viihdyttäminen ym. ym. Kotona ollessani tämän vielä kerkesi tekemään. No, nyt töissä ollessani teen edelleen tämän kaiken mutta tietysti sen 8 h työpäivän töissä! Vaikka tietysti enää ei tartte laittaa niin montaa ruokaa, mutta kaikki muut hommat tuntuu olevan ennallaan. Mies ryntää harrastuksiin töiden jälkeen, ei sitten ehdi koiraa käyttää pissillä saatikka pienimmälle vaippaa vaihtaa. Itku meinas äsken tirahtaa kun huikkas vielä lähtiessä, että paidat pitäis silittää. Minun iltani töiden jälkeen menee kirjaimellisesti ruoan laittoon, pyykkäykseen, siivoukseen (miten täällä onkin sotkuista vaikka päivisin ei ole kuin koira kotona), pienimmän sylittelyyn ja sitten alkaa lasten iltashow:t nukutuksineen joten pääsen just 10 uutisten aikaan suihkuun ja nukkumaan.
Olen sanonut että tarvitsen omaa aikaa, mutta minun pitäisi varmaan palkata meille lastenhoitaja että pääsisin jonnekin.
Saan 200 euroa kuussa vähemmän palkkaa kuin mieheni, mutta se ei mielestäni oikeuta toista puolisoa sysäämään kaikki työt minulle?
Niin ja varmaan johtuu tuosta hoidossa olemisesta että lapset on hellyydekipeitä koko illan kotona. Lapsi sylissä ruoan laittaminen on tuplasti raskaampaa :(.
P.S. Ja töihin menin kun mies sitä vaatimalla vaati ja lykkäs minulle melkein uusien alushousujen ostonkin aina sinne " kun menet töihin" .
Onko kohtalotovereita?
Kommentit (27)
jätä nyt ne ikkunat rauhaan ja muukin " ei-pakollinen" . Yritä löytää aikaa (tai ennemminkin pakottaa miehesi löytämään aikaa) yhteiseen keskusteluun. Sopikaa pelisäännöistä (et ole kotitalouskone jne.) ja lakkaa tekemästä enempää kuin on välttämätön pakko, kunnes pahin helpottaa.
Onko teillä hellyyttä?
Puhutteko asioista?
Kauanko olette olleet yhdessä?
Minkä ikäisinä olette tavanneet?
Minä puhun ja mieheni kuuntelee?, ei oikein mielestäni osaa puhua asioista (tai joskkus nuorempana aikaisemmat poikaystäväni puhuivat mielestäni enemmän). Olen vain ajatellut että vähäpuheisuus kuuluu hänen luonteeseensa. Hellyyttä on jonkin verran, nyt vähemmän lasten syntymän jälkeen (lapset 1,5v. ja 3,5 v.). Seksielämä on taas elpymässä vihdoinkin viimeisen lapsen syntymän jälkeen.... Olo on vaan jotenkin niin turta ja väsynyt etten yksinkertaisesti jaksa iltaisin viritellä isoja keskusteluja, saatikka riidellä jos se siihen menee. Jotenkin tuntuu etten saa edes koottua omia ajatuksiani kun lapset roikkuu koko ajan minussa kotona ja heidän tarpeensa menevät omieni edelle aina.
ap
kunnes aukasin suuni oikein kunnolla. Ukko hommas siivojan kerran viikossa ja vaimolle kausikortti kosmetologille=) Alko tämä arkikin maistumaan ihan toiselle;)
Lopulta päätin että näytetäämpä miehelle että kyllä me pärjätään lasten kanssa ilman häntä! Aloin hakemaan usein valmista ruokaa töiden jälkeen, enkä stressannut ruoanlaitolla. Siivoja kävi vähän aikaa kerran viikossa, oli ihana tulla töistä kotiin kun koti tuoksui raikkaalle ja puhtaalle. Lähdimme lasten kanssa iltaisin milloin minnekin (kirjastoon, kylään, puistoihin), emmekä olleetkaan kotona kun isi suvaitsi tulla harrastuksistaan kotiin. Alkoi tulla hätääntyneitä puheluja perään; " missä te ootte kun ette ole kotona, kohtahan on jo lasten nukkuma-aika" . Paitoja en juuri silitellyt. Rahaa en pyytänyt. Seksiä en juuri antanut, kuin joskus heikkona hetkenä. Kampaajalla kävin ja en pyydellyt miestä lastenvahdiksi vaan hommasin lapsille hoitajan muualta.
Elettiin lasten kanssa " omaa elämää" omaan tahtiin, ei enää odoteltu jatkuvasti isiä kotona. Jonkin ajan kuluttua mies alkoi kysellä, voisko hänkin tulla mukaan tänä iltana kirjastoon tai mitä oltiinkin tekemässä. Lapsetkin siinä sivussa kasvoi ja työnjako kotona alkoi hieman hahmottua ihan positiivisessa ilmapiirissä :).
Ap:lle samaa eli siivoja kotiin !
eikä tarvitse olla teilläkään... juttele miehesi kanssa kunnolla asiasta ja VAADI muutosta. Ei se perhe /koti ole yksin sinun projektisi! Näytä miehelle tämä keskustelu ja PUHUKAA!