Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulkomaisella tutkinnolla ei saa töitä Suomessa!

Vierailija
07.03.2014 |

Ihmeellisen takapajuista meininkiä. Käsittämätöntä.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 14:34"]

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 14:32"]

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 14:28"]

mitenköhän mun esikoispojalle käy, se kun opiskelee lakia englanniksi hollannissa? tuskin kuitenkaan suomeen menee tai edes jää hollantiin. toivottavasti muualla euroopassa suhtaudutaan suopeammin ulkomailla opiskelleisiin kuin suomessa.

[/quote]

Kyllä suhtaudutaan. Nimim. kokemusta on. Opiskelin lakia kahdessa EU maassa ja hyvin löytyi töitä ja harjoittelupaikkoja. Riippuu tietysti yliopistostakin, saako udella mikä yliopisto on pojallasi haaveena? :)

[/quote]Paitsi että ei saa toimia asiamiehenä Suomessa ellei tee sitä ETA-kelpoisuusosaa. Eli käytännössä ei voi toimia lakimiehenä, harjoittelijana ja paperinpyörittelijänä hallinossa kyllä.

t. lupalakimies

[/quote]

No eiköhän tuon nyt jo Erkkikin tiedä. Hienosti meni muutama hassu ETA-tentti kerralla Suomen juridiikasta kun muut kökkii sitä päähänsä vuosia. Brussel I mukaan kaikki tutkinnot tunnustettava EU maiden kesken muutenkin. 

Vierailija
22/26 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ruotsinkielen osaamattomuuskaan varmaan haittaa, kun sen tilalla on muita kieliä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitenköhän mun esikoispojalle käy, se kun opiskelee lakia englanniksi hollannissa? tuskin kuitenkaan suomeen menee tai edes jää hollantiin. toivottavasti muualla euroopassa suhtaudutaan suopeammin ulkomailla opiskelleisiin kuin suomessa.

[/quote]

Ma opiskelin pyskologiaan Hollannin yliopistossa ja valmistuttuani sain heti toita Suomesta. Ehka mulla vaan kavi sitten hyva tuuri :)

Mutta lakijutuista en osaa sanoa varmaa, mutta uskoisin etta helpommin saisi toita Hollannista, varsinkin jos on edes hiukan kielitaitoa hollannistakin

Vierailija
24/26 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemuksen ja kaverien kertomuksen mukaan Suomessa saa ihan kohtuullisen hyvin ylitä ulkoomaalaisella maisterin tai tohtorin tutkinnolla, jos kyseisellä alalla ylipäätään saa hyvin töitä. Duunari- tai amk -aloilla ja näillä aöemmilla korkoakoulututkinnoilla tilanne on sit aika surkea monesta syystä. Oppilaitokset on näillä aloilla tuntemattomia, eikä ihmiset tajua hakea si vastaavuuspäätöstä, ja toisaalta alempi korkeakoulututkinto on Suomessa lähinnä vaan sama kuin keskenjääneet opinnot, kun meillä korkeakouluissa oletetaan että kaikki tekee sen maisterin.

Vierailija
25/26 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 14:38"]

19, poika opiskelee jo maastrichtissa

t. 18

[/quote]

Hyvin se sen jälkeen töitä saa, en olisi huolissani. Kielitaito varmasti erinomainen kun valmistuu ja muutenkin maailma avartanut silmiä. Itse lähdin myös 19v ulkomaille opiskelemaan. :) Suomen ETA tentit voi tosiaan suorittaa jos haluaa, voi hakea jo kandipaprujen jälkeen. Tuskin on kuitenkaan pakollisia jos pääsee isoon firmaan töihin, niitä ei peräpohjolan lippulappuset kiinnosta. 

Vierailija
26/26 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Yleensä ottaen oikeustieteilijöiden on vaikea työllistyä muualla kuin opiskelumaassaan. Kun on eri oikeusjärjestelmät, jne. Helsingissä kyllä on isoissa liikejuridiikan toimistoissa töissä esim. joitain britti- tai jenkkitutkinnon suorittaneita, mutta tuossa vaaditaan sitten jo erikoistuminen sopivaan juridiikan alaan.

Kyllä poikasi tämän luultavasti tietää, siksi kertonutkin näin urasuunnitelmistaan.