Saako lapset käydä puskapissalla leikkipuiston laidalla?
Kommentit (10)
Mun mielestä olisi hyvä, jos hiukan voisi katsoa ympärilleen että olisiko lähistöllä esim. kahvila, jossa voisi käydä. Ymmärrän kyllä, että monen lapsen kanssa se on vaikeaa (ei voi jättää muita puistoon ja lähteä vain sen yhden kanssa vessaan). Eli hätätapauksissa puskapissa on ok, mutta muuten ei. Ensinnäkin, siinä lapset oppii että puskapissaaminen on normaalia ja sallittua, ja etenkin poikalapset ei tunnu tästä sitten ikinä pääsevän yli, vaan pissaavat vanhemmitenkin kaupungilla minne sattuu. Toiseksi mun mielestä lapsellakin pitäisi olla yksityisyys. Jos sinäkään et menisi peppu paljaana pissalle puiston viereen puskaan, niin miksi lapsen pitäisi mennä? Olen nähnyt niin pöyristyttäviä esimerkkejä, kun lasta on pissatettu jalkakäytävän reunalla noin metrin päässä muista ihmisistä, että mun mielestä se on todella törkeää, erityisesti lapselle.
Ei. Se on ainoastaan humalaisten miesten oikeus ;)
Tottakai saa! Just kun noi pienet opettelee vaipattomuutta, niin on tosi tärkeää, että sinne pissalle pääsee heti.
Ei. Eikö äitisi ole opettanut, että kotona käydään pissalla aina ennenkuin lähdetään mihinkään. Kyllä sen tunnin kaksi pärjää hyvin, eihän siellä puistossa syödä eikä juoda mitään.
Jos tapahtuma on tosiaan puiston rajojen ulkopuolella ja puistossa ei ole vessa mahdollisuutta niin tottakai.
En voi käsittää kun meidän puistossa on 2 lämmintä vessaa ja lapsia pissatetaan puiston reunassa jossa muut lapset leikkii -.-
Mielummin puskaan, kun housuun... mutta jos on juku muu vaihtoehto niin käytetään sitä.
Siis ensisijäisesti käydään kotona lähtiessä, jos ei riitä niin sitten mietitään olisiko jossain kohtuullisella etäisyydellä jotain julkista vessaa (kirkko, kirjasto, kauppa...). Jos ei ole niin sitten se syrjäisin mahdollinen paikka tai kulmaus eli mielummin lähimetsikköön, kuin puiston puskaan.
Saa tietysti käydä. Esimerkiksi puiston laidalla olevan pensaan takana tai muussa sellaisessa paikassa, jossa kukaan ei ainakaan heti kävele tai leiki.
Kolmoselle tiedoksi, että vaikka kotona käytäisiin pissalla, niin esimerkiksi päiväunilta herännyttä kaksivuotiasta pissattaa heräämisen jälkeen. Olisipa typerää lähteä kotiin kahden kilometrin päähän vessaan, kun isommilla on leikit kesken, eikä pienempi ole päässyt vielä leikkimään ollenkaan. Näitä esimerkkejä on vaikka kuinka paljon, enkä todellakaan jätä kivoja asioita väliin sen takia että jotakuta ärsyttää puiston laidalle pissaaminen.
Koiratkin saavat pissata nurmikolle, miksi ihmeessä pikkulapset eivät saisi?
No ei saa. Ne puskat on varattu koirille.
Meilläkin olisi ajankohtaista kuivaksi opettelu. Oletteko kuljettaneet omaa pottaa mukana ja heitätte pissit siitä puskaan vai tekevätkö lapset tuotoksen kyykyssä suoraan maahan? Entä jos tulee kakkahätä? Miten ja mihin viette pökäleet vai jätättekö siihen mihin tuli?