Miehen ex käymässä lapseni "kimppuun"
Pieniä mielenterveydellisiä ollut tässä havaittavissa miehen exällä siis. Puolisen vuotta sitten mies lähti lopullisesti, virallinen ero on ollut voimassa jo vuosia, mutta lasten takia asuivat yhdessä. Tilanteen ei siis pitänyt tulla minään yllätyksenä.
Alkuvaiheessa olin hetken exän maalitauluna, mutta sittemmin rauhoittui. Nyt on päättänyt sotkea omiin ongelmiinsa mun lapsen, teini-ikäisen, tekemällä "kamalia" paljastuksia minusta. Jotta näitä pääsee tekemään, se tarkoittaa, että sen pitää kytistää kotimme lähellä ja yrittää keksiä alueella liikkuvista teineistä kuka olisi se oikea kohde. Tai kerran on vilaukselta ikkunasta nähnyt, kun kävi meidän ikkunoista sisälle kurkkimassa.
Lapselle olen asiasta nyt kertonut, muutenkin näistä "ongelmista" keskusteltu yleisellä tasolla ja on ymmärtänyt, että ihan henkisesti terve ihminen ei ole kysymyksessä.
Lähinnä itseäni nyt ihmetyttää, että mitä tuo luulee tuolla saavuttavansa ja miten aikuisella ihmisellä käy tuollainen ajatus edes mielessä. Minä en ole syypää heidän eroonsa ja mun lapsella vielä vähemmän. Pitääkö mun sitten avautua miehen lapsille ja kertoa heille "kamalia" paljastuksia heidän äidistään?
Että riepoo.
Kommentit (4)
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 12:09"]
Pelkäätkö siis sitä, että nainen kertoo lapsellesi sinun rikkoneen hänen perheensä ja vieneen isän lapsilta? Mistä tiedät mielenterveysongelmista, miehen kertomaa vai?
[/quote]
No ei kyllä ihan tervettä ole tuommoinen touhu, että käydään kyttäämässä toisen kotia!
Ap, älä alennu tuon eksän tasolle. Hyvä, että olet puhunut lapsesi kanssa. Paras tapa hoitaa asia, on olla reagoimatta (toki voi näitä eksän kyttäämisiä kirjoittaa ylös) ja jos tilanne pahenee, niin yhteys poliisiin.
Pelkäätkö siis sitä, että nainen kertoo lapsellesi sinun rikkoneen hänen perheensä ja vieneen isän lapsilta? Mistä tiedät mielenterveysongelmista, miehen kertomaa vai?
[/quote]
Ei kun paljastus kuulema koskee sitä mitä aikuiset tekee makuuhuoneessa. Luulen kyllä, että lapseni tuon tietää, vaikkei ehkä haluaisikaan :)
Ja ihan olen itse saanut osani niistä mielenhäiriökohtauksista. Ihan olen tämän naisen tavannutkin livenä, kun välttämättä halusi. Minä olen sitä kohtaan ollut ystävällinen ja ymmärtäväinen, mutta paskaa sieltä vaan niskaan sataa. Siltä todellisuus karkaa ajoittain ihan kokonaan.
Mitään sellaista se nyt ei voisi lapselleni kertoa mitä lapseni ei jo tietäisi. Sillä on taipumus käydä päälle, että se varmaan pelottaa eniten. Jos saa itselleen raivon kehitettyä niin riski tuohon on suuri. Mutta kun en ymmärrä miksi se noin toimisi, omat lapset ovat kuitenkin samaa ikäryhmää. Mutta ilmeisesti tuo on sen mielestä ihan normaalia käytöstä.
ap
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 12:13"]
[/quote]
No ei kyllä ihan tervettä ole tuommoinen touhu, että käydään kyttäämässä toisen kotia!
Ap, älä alennu tuon eksän tasolle. Hyvä, että olet puhunut lapsesi kanssa. Paras tapa hoitaa asia, on olla reagoimatta (toki voi näitä eksän kyttäämisiä kirjoittaa ylös) ja jos tilanne pahenee, niin yhteys poliisiin.
[/quote]
Juu en ole alentumassakaan. Halusi jossain vaiheessa tavata ja purkaa pahaa oloaan, niin kuuntelin ja kerroin omia näkemyksiä asiaan. Ollaan kyllä niin yö ja päivä, että siitä nyt ei sinänsä ollut mitään apua. Mutta olinpahan ystävällinen. Nyt alkaa noi ystävällisyysmerkit olla aika lopussa.