Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moi Seinäjoki ja muu seutu!

Vierailija
07.03.2014 |

Tuli tosta Suomen juntein kaupunki ketjusta tosiaan idea tulla katsomaan vähän seutuja sinne päin. Mitä suosittelet? 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapua. Sukurutsainen junttila. Paikalliset lahtaavat muukalaiset, joten väitä että sukujuuresi ovat eepeeltä ja vanhempasi ovat sisaruksia keskenään.

Vierailija
2/21 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 01:14"]

Lapua. Sukurutsainen junttila. Paikalliset lahtaavat muukalaiset, joten väitä että sukujuuresi ovat eepeeltä ja vanhempasi ovat sisaruksia keskenään.

[/quote]

Kuulostaa hyvältä!

Mihin erityisesti kannattaisi mennä ja kuinka aloittaa keskustelu paikallisen kanssa? 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se paikka jossa lemmy kävi vetämässä keikan silloin parikytvuotta sitte, kukaan ei tiedä sen paikan nimeä (lieneekö enää edes olemassakaan) mutta sinne siis.

Vierailija
4/21 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehet siellä sellasia ihania mykkiä jörriköitä? 

Ap

Vierailija
5/21 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyhätkääpä sellainen junttikierros seinäjoella expirience meille muille matkailua parantaaksenne maine kun on jo niin rahoiksi!

Vierailija
6/21 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 01:26"]

Kyhätkääpä sellainen junttikierros seinäjoella expirience meille muille matkailua parantaaksenne maine kun on jo niin rahoiksi!

[/quote]

Juuri näin! :D

Niin campia! Mua kiinnostaa paikalliskulttuurit, varsinkin sellainen uhoava ja sisäänpäin kääntynyt meininki! 

Vierailija
7/21 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei keskustelua. Jos joku tuollapäin Suomea kysyy jotain niin tuijotat niin kauan suu auki että kuolapisaroita alkaa putoilla kaulukselle ja vasta sitten vastaat erittäin hitaasti. Jokainen vastaus pitää aloittaa sanalla "jaa-a" ja sitten täytyy pitää ainakin muutaman minuutin tauko.

Vierailija
8/21 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 01:23"]

Onko miehet siellä sellasia ihania mykkiä jörriköitä? 

Ap

[/quote]

On mutta ei siksi että ne jurottaisivat. Vaan ainoastaan siksi että niillä ei ole mitään ajatuksia.

Vierailija
9/21 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 01:32"]

Ap, ei keskustelua. Jos joku tuollapäin Suomea kysyy jotain niin tuijotat niin kauan suu auki että kuolapisaroita alkaa putoilla kaulukselle ja vasta sitten vastaat erittäin hitaasti. Jokainen vastaus pitää aloittaa sanalla "jaa-a" ja sitten täytyy pitää ainakin muutaman minuutin tauko.

[/quote]

Hmm, kuulostaa hankalalta :/

Saako nauraa? Mitä aiheita ei kannata missään nimessä ottaa esille? Entä jos haluan tarjota jollekin juoman baarissa (olen nainen), miten tähän suhtaudutaan?

Tai siis mihin baariin ensinnäkin? 

Niin paljon kysymyksiä!

Ap

Vierailija
10/21 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Seinäjoki ei ole hämeessä. Ja onko tuo muka jotain esim. Lauri Tähkän tapa puhua, tai vaikka Duudsoneitten, jotka ovat ihan sieltä kotoisin? Entä Paula Koivuniemi? Seinäjokelainen hänkin. Vaikka suomalainen mies voi olla joskus ujo ja vähäpuheinen, ei se ole mitenkään eteläpohjalainen piirre, vaan siellä miehillä on yleensä mahtava huumori, ja saatat yllättyä kun niille kulmille eksyt.

Vierailija
11/21 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millanen huumori niillä miehillä sitten on?

Ap

Vierailija
12/21 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nron 8 tekstissä ei kyllä ole totuuden hiventäkään. Kaikki E-P:n ihmiset joita itse olen tavannut, sekä sielläpäin että täällä, ovat olleet puheliaita, avoimia, huumorintajuisia ja mukavia, ja nimenomaan miehet, kaiken ikäiset. Onko sulla mennyt nyt nokkeluuksissa vähän ohi ja  yli, hämäläisiä sanotaan hitaiksi, ei pohjalaisia?

Vierailija
13/21 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 01:45"]

Nron 8 tekstissä ei kyllä ole totuuden hiventäkään. Kaikki E-P:n ihmiset joita itse olen tavannut, sekä sielläpäin että täällä, ovat olleet puheliaita, avoimia, huumorintajuisia ja mukavia, ja nimenomaan miehet, kaiken ikäiset. Onko sulla mennyt nyt nokkeluuksissa vähän ohi ja  yli, hämäläisiä sanotaan hitaiksi, ei pohjalaisia?

[/quote]

Juuri näin :)

Eteläpohjalainen nainen joka on kova puhumaan.

Vierailija
14/21 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa noi sit selviää kun matkaan paikan päälle! :D

Kiitos keskustelusta, ja hyvää yötä!

Ap

Vierailija
15/21 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eteläpohjalainen huumori on usein itseironista, ronskia, jopa härskiä, ja joskus jopa mustaa, harvemmin me ollaan tyhjännaurajia kuten itäsuomalaiset tuppaavat olemaan. Vakavalla naamalla voidaan sanoa ihan mitä vaan, ja kaikki muualta tulleet kuulijat eivät välttämättä ymmärrä että on kyse vitsistä, se on sitten oma häpeä jos ottaa kaikki liian tosissaan.

Vierailija
16/21 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 02:00"]

Eteläpohjalainen huumori on usein itseironista, ronskia, jopa härskiä, ja joskus jopa mustaa, harvemmin me ollaan tyhjännaurajia kuten itäsuomalaiset tuppaavat olemaan. Vakavalla naamalla voidaan sanoa ihan mitä vaan, ja kaikki muualta tulleet kuulijat eivät välttämättä ymmärrä että on kyse vitsistä, se on sitten oma häpeä jos ottaa kaikki liian tosissaan.

[/quote]

Enpäs vielä lähtenytkään... Ahaa, okei.

No mitä jos mä sanon jollekin (vitsinä) että mä panen sua dildolla perseeseen niin sittenhän mä olen tosi hauska siellä päin! 

Tästä tulee mielenkiintoista :D

Ap

Vierailija
17/21 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 01:36"]

[/quote]

Seinäjoki ei ole hämeessä. Ja onko tuo muka jotain esim. Lauri Tähkän tapa puhua, tai vaikka Duudsoneitten, jotka ovat ihan sieltä kotoisin? Entä Paula Koivuniemi? Seinäjokelainen hänkin. Vaikka suomalainen mies voi olla joskus ujo ja vähäpuheinen, ei se ole mitenkään eteläpohjalainen piirre, vaan siellä miehillä on yleensä mahtava huumori, ja saatat yllättyä kun niille kulmille eksyt.

[/quote]

Elin maaseudulla pienessä kylässä Seinäjoen lähistöllä elämäni ensimmäiset 20 vuotta, joten saatan sinua paremmin tietää tämän asian. Lauri Tähkä EI tosiaankaan edusta tavallista eteläpohjalaista maalaisjunttia, eikä Paula Koivuniemi edusta sitä kuusikymppistä naistyyppiä, jota eniten tapaa Seinäjoen syrjäkylillä.

Vierailija
18/21 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.ilkka.fi/uutiset/maakunta/bussikuskin-tylytys-hammensi-insinooria-1.1568247

Jos Vaasaan asti eksyt, vältä puhumista julkisissa kulkuneuvoissa.

Vierailija
19/21 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 01:45"]

[/quote]

Vähän naurattaa tuo romantisoitu mielikuva, sillä ei millään alueella Suomessa ole pelkästään tuollaista porukkaa. Sinulta on jäänyt kokonaan näkemättä se perusjuntti ilmapiiri, jota me täällä ikänsä asuneet tunnetaan erittäin hyvin. Pikkukylissä asuu runsaasti persuhenkisiä peräkylien miehiä, jotka jäävät kouluttamattomina tilanjatkajiksi maaseudulle. Heidän kanssaan keskustelu on tosiaan tahmeaa ja hidasta.

Vierailija
20/21 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Putosin:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme