Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kehtaanko jättää yhden liikkeen tekemättä jumpassa?

Vierailija
06.03.2014 |

Kyse on siis PYSTYSOUDUSTA. En mielestäni tee sitä mitenkään väärin, mutta sen aiheuttama lihaskipu tuntuu ihan samanlaisena kuin mikä tahansa muukin hartiaseudun kipu. Melkeinpä mitä tahansa muuta kipua kestän paremmin, tuo on jotenkin äärimmäisen jäytävä juttu ja leviää monesti päähänkin.

Kehtaanko jättää tekemättä, vai katsooko ohjaaja pahalla silmällä?:D

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti kehtaat. Tee jotain muuta liikettä sen sijaan.

Vierailija
2/11 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jopa pyytäisin ohjaaja neuvomaan jonkun muun liikkeen siihen, kehoaan pitää kuunnella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä tekemättä vain ja käy kysymässä neuvoa siltä ohjaajalta mikä olisi korvaava liike jumpan jälkeen.

Voittehan vielä varmistaa että et tee sitä väärin. 

Vierailija
4/11 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisit tosi tyhmä jos tekisit liikkeen joka aiheuttaa

kovaa kipua.

Vierailija
5/11 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vartenhan sinä maksat sitä palkkaa sille ohjaajalle että saat miellyttää häntä. Et tietenkään saa olla tekemättä sinulle kivuliasta liikettä, mieti nyt kuinka hän loukkaantuu. On kumminkin hartaudella suunnitellut tunnin, opiskellut pitkään päteväksi ohjaajaksi, ja sitten joku töykeä mulkku alkaa niskuroimaan siellä.

Vierailija
6/11 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pysty tekemään askelkyykkyjä, teen niiden aikana peruskyykkyjä samaan rytmiin. Ei ole vielä kukaan "pahalla" katsonut :)

Vierailija
7/11 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin pystysoutuliike on tosi epämukava. Olen aina ajatellut että teen sen jotenkin  väärin, kun tuntuu niin ilkeältä, mutta syy on varmaan omassa kropassa. Samoin kun vatsamakuulla nostetaan vuorotellen kättä ja kurkataan kainalon alta, vitsi että on inhottavan tuntuinen liike kun sitä toistaa monta kertaa.

Mulla on aika huono ryhti, olisko lapaluut jotenkin ahtaalla tai jotain.

Vierailija
8/11 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et todellakaan kehtaa! Mieti mitä muut ajattelee! "Mitä toikin läski tekee täällä, kun ei jaksa (huom JAKSA) tehdä tätäkään liikettä!???)

Vierailija
9/11 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö muuten painoja jumpassa? Mulle joskus neuvoi saliohjelman tekijä (kun valittelin, että kärsin hartioiden jumituksesta), että isoja painoja kannattaa välttää siinä tapauksessa, ne voi vaan jumauttaa hartiat pahemmin.

Jätä kipua aiheuttava liike pois, tai ehkä voi myös kokeilla jollain ihan todella pienillä painoilla. Mulla on polvet aina olleet vähän huonot. Kyykkääminen onnistuu jos on todella tarkka polven asennosta. Mutta usein jumpissa tehdään askelkyykkyjä nopeaan rytmiin kokoajan puolta vaihtaen, jolloin jalan asentoa ei ehdi tarkistamaan. Siksi en enää edes yritä tehdä niitä, joko teen peruskyykkyä tai sitten jos polvi ei ole kovin pahana niin askelkyykkyä mutta puolta vaihtamatta.

Vierailija
10/11 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jätän moniakin liikkeitä tekemättä. Joskus en edes älyä mille mutkalle pitäisi vääntyä, esim. venyttelyssä. Tai sitten on liian vaikeat askeleet! Nyt viimeksi niksautin selkäni yhdessä liikkeessä, joten olisi pitänyt sekin jättää tekemättä. Nyt on selkä kipeä ehkä muutaman viikon, pahimmassa tapauksessa iskee noidannuoli.

Vierailija
11/11 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kun ihmiset oikeesti miettii tämmösellä tasolla että mitä muut ihmiset niistä ajattelee, niin kyllä täytyy elämän olla vaikeaa ja muista ihmisistä kiinni. Huhhuh.