Onko poikaystävän suvun juhliin pakko osallistua?
Elikäs tilanne on seuraava: Olemme poikaystäväni kanssa seurustelleet viisi vuotta, ja meillä olisi nyt keväällä tiedossa anopin syntymäpäiväjuhlat kylpylässä, jossa viettäisimme isolla porukalla viikonlopun. Ajatuksena kylpyläreissu tietysti kuulostaa kivalta, mutta todellisuudessa minua vain ahdistaa koko juttu jo valmiiksi. Emme ole hänen perheensä kanssa kovin läheisiä, nään hänen sisaruksiaan (sisarukset ovat keskenään todella läheisiä) ehkä pari kertaa vuodessa. Kaikki ovat todella mukavia, mutta jotenkin minulla on hyvin ulkopuolinen olo aina heidän kanssaan. Tuntuu että kuljen vain mukana ja seuraan keskusteluja mutta en osallistu niihin millään tavalla. Olen muutenkin melko apaattinen ameeba isoissa ryhmissä. Kysymys kuuluukin onko juhliin osallistuttava jos tiedän ettei osallistumisestani varsinaisesti ole mitään hyötyä kenellekkään?
Kommentit (42)
Eihän mihinkään ole pakko osallistua. En minäkään ainakaan mene mihinkään minne en halua. Mikä ihmeen aloitus 😄😄🤮Syntyä ja kuolla on pakko,nekin vain kerran.
40, Tiedätkö mitä, juuri tänään mietin kun katsoin ylpeyttä ja ennakkoluuloa niin ajattelin että voi miten helppoa olisi ollut juurikin sosiaalisten koodien takia elää entisaikaan. Nykyään tulee olla hyvä ja menevä tyyppi ja jos et katso esim. putousta niin sinulla ei ole hajuakaan mistä toiset puhuvat. Käytösoppaita olen yrittänyt kahmia kirjastosta mutta meillä ainakin on tosi huonot valikoimat. Niin ja jäänmurtajien blogi ja videot youtubessa ovat olleet myös tosi hyödyllisiä =). Osaistko sinä antaa jotain hyviä kirjavinkkejä?
Ap