Kela, sosiaalitoimen yms työntekijöitä paikalla?
Minulla olisi tämmöinen kysymys:
Lähteekö kela kovin herkästi purkamaan työkyvyttömyyseläkepäätöstä sen vuoksi, jos eläkeläinen on opiskellut? minulla olisi se edessä nyt tänä vuonna kun koulu on käyty: laittaa kelalle työkyvyttömyyseläkkeen tarkistus anomus. Lähteekö sillon eläke pois miten helposti? vai onko eläkkeen purku aina monimutkaisempi prosessi? ja sitten kun ilmottaudun työkkäriin, niin mikä on työmarkkinatuen määrän raja ennen kun voi saada toimeentulotukea työmarkkinatuen kanssa yhtä aikaa? onko työmarkkinatukea korotettu ja mikä on nykyään enimmäissumma työmarkkinatukea minkä kanssa voi saada sossun rahoja? olin työmarkkinatuella viimeksi vuonna 2010.Äitini sanoi, että eläke on minulle hirmu hyvä perustoimeentulo jos muita tuloja ei ole ja että kannattaa jättää se eläkeoikeuden tarkistus siihen vaiheeseen kun alkaa eräs kuntoutus mihin olen nyt jonossa. Mutta mietin, että saattaako sillon jos en heti koulun päätyttyäni tarkista eläkeoikeutta, tulla joku esim poliisitutkinta ja epäily eläkkeen väärinkäytöstä yms kun en toiminut heti?