Tuulilasin jäätyminen, voiko millään estää?
Katsotaan, onnistuuko aloitus nyt. Siis sain tänään vihjeen, että tuulilasin jäätymisen voisi estää pyyhkimällä sen sinolilla. Pitääkö paikkaansa? Vahingoittaako tuulilasia? Mitään muuta keinoa kuin krapata? Moottorilämmitin on, ei sisälämppäriä.
Kommentit (87)
Oli se edellinen aloituskin täällä.
Sisäpuolen jäätymistä voit estää laittamalla kojelaudalle silica-geelipusseja.
Miksi aina se viltti? Monestakin paikasta voi ostaa muutamalla eurolla tuulilasille kevyen suojan. Ja se toimii, alumiinipuoli ulospäin.
Vierailija kirjoitti:
Miks ei oo sisälämppäriä?
Ympäri vuorokauden jos pitää päällä, niin sitten se estää tuulilasin jäätymisen pakkasilmoilla.
Vierailija kirjoitti:
Oli se edellinen aloituskin täällä.
Sisäpuolen jäätymistä voit estää laittamalla kojelaudalle silica-geelipusseja.
Niitä pusseja pitäisi ainakin olla kiloittain. Putsaa ja kuivaa raitisilmasuodatin, se on tukossa, siksi auto kostuu ja lasit sitten jäätyy.
Peite on paraa keino estää jäätyminen/huurtuminen.
Mutta jos edellisenä päivänä on ollut sadetta ja plusasteita, silloin peite jäätyy lasiin kiinni pakkasyönä eikä juuri helpota aamun operaatiota.
Kiitos vinkeistä. Viltit/suojat tällä seudulla voi pysyä kaks yötä :-( Sisälämppäri vakaassa harkinnassa, lämmitysaika tolpasta 2 tuntia.
Hain aloitusta: sivua ei voida näyttää?
Raitisilmasuodattimen puhdistus? Olen toki nainen, mutta oppivainen :-) Kuinka se tehdään? Apuva!
Entäs toi saamani vinkki sinolista? Ap
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/autot/art-2000000840411.html
Mutta ei sitten metalliosiin.
Tuon testaan heti huomenna! Ap
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkeistä. Viltit/suojat tällä seudulla voi pysyä kaks yötä :-( Sisälämppäri vakaassa harkinnassa, lämmitysaika tolpasta 2 tuntia.
Hain aloitusta: sivua ei voida näyttää?
Raitisilmasuodattimen puhdistus? Olen toki nainen, mutta oppivainen :-) Kuinka se tehdään? Apuva!
Entäs toi saamani vinkki sinolista? Ap
Mä olen levittänyt vesi/etikkaseosta. Googlaa😉
Nappaa tuulilasinlämmitin päälle tai vähintään käynnistä se auto ja lämmöt päälle (käännä kytkin punaiselle) ja auton oma puhallin kohtaan missä tuulilasin kuva, ilmastointi päälle myös. Aikas haipakkaa sulaa ja niin että kovillakin pakkasilla skrapaaminenkin ulkoa sujuu helpommin.
Talvisin irroitan aina tuulilasin ja akun yöksi ja vien sisälle lämpimään, ettei jäädy.
Sukkahousut auton ympärille niin auton silmät ei huurru kovallakaan pakkasella. Löytyy niksipirkasta nostain 1990- luvun puolivälin paikkeilta.
Ite kusin kerran ikkunaan ja laitoin aamulla lämppärit täysille. Hyi helvata mikä katku auton sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Nappaa tuulilasinlämmitin päälle tai vähintään käynnistä se auto ja lämmöt päälle (käännä kytkin punaiselle) ja auton oma puhallin kohtaan missä tuulilasin kuva, ilmastointi päälle myös. Aikas haipakkaa sulaa ja niin että kovillakin pakkasilla skrapaaminenkin ulkoa sujuu helpommin.
Ilmastointi kannattaa pitää aina päällä.
T. Huoltoteknikko.
Mä käyn pistämässä kertakäyttögrillin tulille peräkonttiin tiiliskivien päälle pari tuntia ennen lähtöä. On koko auto lämmin ja sula. Sitten ajaa ekat kilsat ikkunat auki että savun haju tuulettuu.
Hommaa se sisälämppäri. Nämä nykyiset ovat kyllä tehty Vihreiden toimesta yllättävän tehottomia. Lämpöelementti säätyy automaattisesti alempaan tehoon että energiaa säästyy ja maailma pelastuu.
Vierailija kirjoitti:
Mä käyn pistämässä kertakäyttögrillin tulille peräkonttiin tiiliskivien päälle pari tuntia ennen lähtöä. On koko auto lämmin ja sula. Sitten ajaa ekat kilsat ikkunat auki että savun haju tuulettuu.
Oikeestikko??? Eikö siellä kaikki penkit ja muutki ole ihan savussa ja noessa?
Laita viltti tuulilasin päälle yöksi.