Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Abortti, näin sikiön

Vierailija
06.03.2014 |

Tein abortin oman terveyden takia, myös hieman asiaan painostettuna. Rv 8+6. Kävi kuitenkin niin, että sikiö ei tullut istukan ja verenvuodon mukana.... Vaan vähän myöhemmin. Tunsin kun tuli, ja jäi siteelle. Pienet sormet ja varpaat, silmät, kädet roikkui löysänä.... Siinä sitten lattialla itkin ja tuijotin. Pyysin anteeksi ainakin kymmenesti, ja hädän tullessa tiputin pönttöön. Miten tästä olosta ikinä kukaan selviää? Kaduttaa, vaikka ratkaisu olikin "oikea" oman terveyden kannalta. Silmät sulkiessa näen vain ne pienet sormet ja varpaat. Olo on kuin murhaajalla. Miksi en edes paketoinut kun laitoin pois. Miten tästä on muut selvinneet.....

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan

Vierailija
2/39 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

surullista :'(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää että jouduit yksin kohtaamaan tuon tilanteen. Abortti on varmaan aina eettisesti vaikea pala vaikka joutuisi tekemään sen painavista syistä. Raskaus on jo hormonaalisesti itsessään herkistävä tila. Minusta sun kannattaa pyytää keskusteluapua. Ehkä sieltä paikasta, mistä sait lääkkeellisen keskeytyksen, voidaan neuvoa kenen puoleen kääntyä. 

Vierailija
4/39 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveää mutta nyt ymmärrät ja toivottavasti kirjoituksesi auttaa muitakin ymmärtäään että ihan oikea ihminen se on, vaikka tosi pieni VIELÄ. Olen pahoillani puolestasi, ymmärsit liian myöhään mutta kiitos kun autat muita ymmärtämään.

Vierailija
5/39 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 18:43"]Ketuttaako?[/quote]

Miksi ketuttaisi? jos asian on käynyt kunnolla läpi ja varma päätöksestään ei varmasti ketuta.Eriasia jos on tehnyt abortin painostuksen alaisena.

Vierailija
6/39 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisellä sikiöllä ei ole sormia vaan räpylät. Provo.

Vierailija
7/39 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/39 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsien rakenne on myös muotoutumassa niin, että peukalo ja muut sormet erottuvat selvästi (rv 9)

Vierailija
9/39 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, kuvottavaa. Ajatella, että tuollainen kasvaa ihmisen sisällä. :/

Vierailija
10/39 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 8 ei ole noin muotoutunut. Aika-arvion on täytynyt olla väärä tai olet inhimillistänyt möykkyä mielessäsi.

Vierailija
11/39 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä joku saa päähänsä haukkua minua provoksi, tai väittää ettei ollut sormia.... En ole sairaanhoitaja tai alan ihminen enkä ole voinut katsoa netistä kuvia pahaa vointiani, voin vain sanoa mitä näin. Olen toki shokissa enkä voi väittää olevani 100% oikeassa.... Mutta kerron mitä koin, koska minulla ei ole ketään kenelle asiasta puhua. Soitto lääkäriin varmasti hyvä neuvo....

Vierailija
12/39 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä että nainen pannaan tuollaiseen tilanteeseen, näkemään kuollut sikiönsä yksin. Pitäisi siihen ainakin jotenkin valmistaa. 

Vierailija
13/39 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lla on ollut menossa rv 9 ja kyllä sikiö silloin on juuri noin muotoutunut.

Vierailija
14/39 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin abortti rv 20 lapsella todetun vakavan kromosomivian vuoksi (trisomia 13). Saimme pitää pienokaista jonkun aikaa luonamme. Seuraavana päivänä sairaalapappi piti huoneessamme pienen muistotilaisuuden ja saimme vielä tuolloin nähdä lapsen ja jättää viimeiset jäähyväiset. Kotiin viemisinä jäi suuri suru, kipeitä muistoja ja pikkuruiset käden ja jalan jäljet paperiarkille painettuina.

Kokemus on äärimmäisen rankka mutta kyllä siitä kuitenkin ajan kanssa selviää. En missään vaiheessa aborttia surrut vain sitä, ettei lapsella ollut mitään mahdollisuutta selvitä edes laskettuun aikaan.

Vierailija
15/39 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä viikkoihin.... Kierrosta laskettuna viikot 10+6. Tiesin kuitenkin tarkan päivän jolloin vahinko tapahtui, ja todellinen vko siis päivää vajaa 9..... Normaalilla laskumenetelmällä enemmän...... Väliäkö sillä minulle on, tiedän mitä hyvästelin.

Vierailija
16/39 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös nähnyt sikiön osia (olen mies). Ei jäänyt mitään traumoja, vaikka olihan se aika surullista.

Vierailija
17/39 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 19:08"]

Hyi, kuvottavaa. Ajatella, että tuollainen kasvaa ihmisen sisällä. :/

[/quote]

Säkin olet kasvanut jonkun sisällä, mietippä sitä. 

Vierailija
18/39 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullistahan se on, mutta aina ei tiedä mitä elämässä tapahtuu. Mutta mitään solumöykkyä ei tosiaan abortoida, vaan ihminen. Hyvin pieni ihminen tosin.

Vierailija
19/39 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa auttaa, mutta olen onnellinen, ettei mun "möykky" jäänyt siteeseen kiinni, että olisin nähnyt, kiitos julmetun verenvuodon. Mulla tilanne oli jo pidemmällä, eikä ollut kyseessä omahalu, kuten sulla, joten

Sure, Itke, Anna aikaa ja sitten Unohda, koska teit ihan tietoisen valinnan.

Soita ja tilaa itsellesi keskusteluapua, jotta saat apua, ja PS, Muista, miksi jouduit tekemään abortin.

Vierailija
20/39 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut saman, ja ole pahoillani puolestasi ap. Vaatimalla vaadin kaavintaa koska pelkäsin niin että joudun näkemään sikiön. En päässyt kaavintaan, ajan siihen olisin saanut vasta liian pitkälle. Voin pahoin enkä halunnut odottaa.

Kättärillä sain pillerin ja sitten kotona laitoin emättimeen minkä mukaani sain.

Kuinka yksin nainen saa tällaisen asian kanssa olla? Minulla oli ihan hirveät kivut ja verta sekä hyytymiä tuli ryöpsähtänällä joka kerta kun kävin vessassa, ja sitten kerran pyyhkiessäni siinä se oli.. Meinasin pyörtyä.

Muistan kuinka tärisin horkassa ja itkin. Nyt tämä on haudattu kotipihallemme puun juurelle. Otkimme molemmat, mieheni ja minä. Toi oli kauheinta mitä olen ikinä kokenut. En ymmärrä miten tämä annetaan tehdä yksin kotona, en todella ymmärrä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi