Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ja taas tuli nega :( Kauanko sinulla kesti tulla raskaaksi?

Vierailija
06.03.2014 |

Olen normaalipainoinen, terveelliset elämäntavat omaava 27 vuotias nainen. Meillä on mieheni kanssa 4v lapsi joka sai alkunsa 3kk e-pillereiden lopetuksen jälkeen. Nyt olemme yrittäneet jo 6kk tuloksetta. Alkaa ihmetyttämään missä vika. Siksi kyselenkin nyt täällä että kauanko muilla on kestänyt ennen kuin tärppäsi.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ilman ehkäisyä 14 v, sinä aikana 1 raskaus ja 1 keskenmeno

Vierailija
22/60 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yritystä takana 1,5 vuotta, josta tähän mennessä tuloksena vain yksi keskenmeno :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesti niin kauan yrittää (noin 3 vuotta), että ehdin jo muuttaa mieltäni enkä enää halua lapsia. Huvittaa kyllä itseänikin, kun huomasin olevani ihan ok näin.

Vierailija
24/60 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 18:51"]

Tässä kuussa tuli vuosi täyteen. Veriarvot mulla katsottu jo puoli vuotta sitten. Nyt varattu aika lisätutkimuksiin. En olisi ikinä uskonut, että on näin hankalaa. Oma äitini on ollut kuusi kertaa raskaana ja kaikki raskaudet alkaneet viimeistään toisesta yrityskierrosta. Myös tätejä, setiä ja serkkuja minulla on pitkä liuta. Menkat säännölliset. Missä vika...

[/quote]

Niin no ongelmahan ei välttämättä edes ole sinussa, vaan miehessä. Että sikäli turhaa ajatella, että miksen minä kun kaikki sukulaisetkin.

Vierailija
25/60 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni 10kk kunnes tärppäsi tän esikoisen kanssa. Itse oon 23 ja mies 30. Sitten tärppäsi kun unohin koko lapsen teon ja aloitin urheilu harrastuksen. Varmaan auttoi kun turha ressaaminen jäi..

Vierailija
26/60 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 18:41"]

kaikki raskaudet eka yrityksellä, 4 raskautta 5 lasta.

tämä ei ole teiltä pois.

[/quote]

Ei olekaan. Jotkut saattavat pitkän yrittämisen jälkeen tajuta, kuinka kivaa oikeastaan lapseton elämä on. On vapaata ja saa tehdä mitä haluaa. Ehkäisystäkään ei tarvitse enää stressata.

Vierailija
27/60 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 10kk meneillään. Tulin ensi yrittämästä raskaaksi, mutta se päättyi km rvk.8. Sen jälkeen ei ole onnistanut. Kaikki veriarvot kohdallaan, mutta ikää 36v.

Vierailija
28/60 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

yk 9 tärppäsi

Vierailija
29/60 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

14vrk kierukan poistosta olin raskaana..

6kk on täysin normaali aika yrittää. Vuoden jälkeen aletaan miettimäänonko joku pielessä.Oma äitini ollut x5 raskaana loppuun saakka ja raskautuminen kestänyt 1-7kk.

Vierailija
30/60 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekasta ja olin 40. En tiedä onko tämä vastaus jonka haluat lukea, mutta ehkä sä voisit saada "toivoa" siitä että sulla on paaaljon aikaa vielä. Et ole edes kolmeakymmentä. Ettekä ole kauaa yrittäneet. Kyllä se siitä!

Vierailija
31/60 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen sai alkunsa (hoidoilla) lähes neljän vuoden jälkeen, toinen jo reilu puolen vuoden jälkeen (hoidoilla). Väliin mahtui vielä yksi kohdunulkoinenkin.

Vierailija
32/60 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko ollu vuosi ja 1,5 vuotta. Toisessa kävimme hoidoissa, tärppäsi, kun aloin karppaamaan.

Vierailija
33/60 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 19:41"]

Nyt 10kk meneillään. Tulin ensi yrittämästä raskaaksi, mutta se päättyi km rvk.8. Sen jälkeen ei ole onnistanut. Kaikki veriarvot kohdallaan, mutta ikää 36v.

[/quote]

Minulla ihan tismalleen sama tilanne! Paitsi että olen 23, en ole (vielä) käynyt minkäänlaisissa tutkimuksissa.

Vierailija
34/60 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka 2 kk, toka 8 kk. Tokaa edelsi kesken mennyt tuulimunaraskaus.

Vierailija
35/60 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7. kierrosta ja Terolutit apuna.

Vierailija
36/60 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme yrittäneet viime elokuusta; ikää meillä 22, molemmat liikunnallisia terveet elämäntavat omaavia nuoria. Ehkäisynä oli kapseli, otettiin pois heinäkuussa ja yritys alettiin elokuisten kuukautisten jälkeen, tammikuun jälkeen ei ole menkkoja kuulunut. Olen tehnyt neljä negatiivista testiä ja käynyt viemässä virtsanäytteenkin, en ole raskaana. Voisiko kuukautisten katoamistemppu johtua tuosta kapselista?

En koe että meillä olisi vielä kiire tai että peli olisi menetetty. Ensi vuonna tähän aikaan, mikäli olemme vielä samassa pisteessä siis, saattaa tosin olla toinen ääni kellossa...

Vierailija
37/60 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka raskautuminen kesti 8kk, toka 9kk. Eka meni kesken, tokasta plussasin tänään. Keskenmeno on aika todennäköinen koska olen jo 38, joten en edes ajattele olevani raskaana, vaan odotan lähinnä keskenmenoa.

Vierailija
38/60 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 18:43"]

21-vuotiaana tärppäsi ensimmäisestä kierrosta. Huono puoli tällaisessa superhedelmällisyydessä (myös äidilläni tärpännyt aina heti) on se, että sitten kun raskaus ei ole toivottu, ei ole yhtään varaa hutkia ehkäisyn kanssa tai napsahtaa heti.

[/quote]

sinäkö ovuloit 265 päivää vuodessa?

Vierailija
39/60 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritämme esikoista, mutta ajattelin näin kohtalotoverina kirjoitella. Olen itse 28 ja mies 31, ja yritystä takana 6kk. Molemmilla paljon sisaruksia, joten kyllähän se vähän kirpaisee odotella, kun oletimme että nopeaa tärppää. Toisaalta 6kk on niin pieni aika ihmisen elämästä, että tarviiko tätä nyt niin stressata. Vaikka eipä sille stressaamiselle paljoa mahda, kun toiveet ovat kovat!  Eniten mulla mietityttää, että meneekö seuraavienkin lasten kohalla 6kk-> Mietin, että kannattaako ehkäisyä enää lainkaan ottaa käyttöön seuraavina vuosina mahdollisen esikoisen jälkeen, kun toiveena on kuitenkin suurperhe. Noh, se on sen ajan murhe, mutta tsemppiä sulle. Yritetään keskittyä muihin hommiin, ja toivotaan että tärppää edes joskus :)

Vierailija
40/60 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 20:28"]

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 18:43"]

21-vuotiaana tärppäsi ensimmäisestä kierrosta. Huono puoli tällaisessa superhedelmällisyydessä (myös äidilläni tärpännyt aina heti) on se, että sitten kun raskaus ei ole toivottu, ei ole yhtään varaa hutkia ehkäisyn kanssa tai napsahtaa heti.

[/quote]

sinäkö ovuloit 265 päivää vuodessa?

[/quote]

siis 365 t. Nakkisormi pädillä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä