Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeastiko joku juhlii naisten/miestenpäivää?

Vierailija
06.03.2014 |

Mitä niissä tarkalleen ottaen juhlitaan ja miten? Olen nainen ja arvostan itseäni ihan joka päivä enkä koe tarvetta juhlia sitä yhtenä päivänä vuodessa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan varmasti juhlin. juon ainakin pullollisen shampanjaa, kun on lauantai.

Vierailija
2/14 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlitaan ainakin meillä. Minä ja kaksi tyttöä talossa. PIdetään kunnon bileet. Mies ja veli saavat palvella koko päivän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me juhlitaan. Naistenpäivällä on pitkät perinteet, ja minusta se on hyvä ja mukava juhlapäivä. On tarpeen nostaa naisasiaa esille kerran vuodessa, kuten nyt esimerkiksi tämä suuri EU-tutkimus naisiin kohdistuvasta väkivallasta. Ei tasa-arvo ole edelleenkään toteutunut edes Euroopassa, saati maailmassa.

Vierailija
4/14 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joka päivä munpäivä. Etenkin miestenpäivänä, koska se harmittaa palstalassukkaa. Ostan itselleni hamekankaat karkauspäivänä koska olen pahoillani etten voi mennä itseni kanssa naimisiin.

Vierailija
5/14 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa lässytystä kuin äitien- ja isäinpäivät.

Olen äiti ja nainen joka päivä kalenterista riippumatta.

Vierailija
6/14 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 16:38"]

Mitä niissä tarkalleen ottaen juhlitaan ja miten? Olen nainen ja arvostan itseäni ihan joka päivä enkä koe tarvetta juhlia sitä yhtenä päivänä vuodessa.

[/quote]

Jos sinulle tuotaisiin skumppa-aamiainen sänkyyn, etkö ottaisi vastaan?

Vierailija
7/14 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 16:52"]

[/quote]

[/quote]

Minä saan skumppaa ja pikku ylläreitä  mieheltäni aika usein, ei siihen erityisiä  päiviä tarvita

Vierailija
8/14 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 17:06"]

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 16:52"]

[/quote]

[/quote]

Minä saan skumppaa ja pikku ylläreitä  mieheltäni aika usein, ei siihen erityisiä  päiviä tarvita

[/quote]

Mikä sitten on ongelma, jos niitä tulee myös naistenpäivänä? En vaan ole koskaan ymmärtänyt sitä, että jos jotain asiaa (esim. naisena oleminen), arvostaa kaikkina päivinä, miksi sitä ei voisi erityisesti arvostaa myös jonain tiettynä päivänä? Miksi nämä kaksi asiaa sulkisivat toisensa pois. Ymmärrän toki, jos joku ei itse halua juhlia, mutta miksi tuomita muiden juhlat?

Vierailija
9/14 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä juhli muut niin innolla kuin kukkakauppias, joka tekee hyvän tilin. Miehet luulevat, että naiselle täytyy ostaa kukkia naistenpäivänä ja naiset ihmettelevät, että mitä pahaa miehet ovat tehneet, kun tuovat kukkia.

Periaatteesta kaikkia juhlapäiviä vihaavat ihmiset ovat ihan oma ryhmänsä, mitään ei saa juhlia, koska minä en tykkää, sen täytyy olla pas***. Mistähän traumoista nämäkin vihat kumpuavat? Minä suhtaudun neutraalisti juhlapäiviin, jotka eivät minua kiinnosta, en häiriinny muiden juhlista.

Vierailija
10/14 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 17:28"]

Periaatteesta kaikkia juhlapäiviä vihaavat ihmiset ovat ihan oma ryhmänsä, mitään ei saa juhlia, koska minä en tykkää, sen täytyy olla pas***. Mistähän traumoista nämäkin vihat kumpuavat? Minä suhtaudun neutraalisti juhlapäiviin, jotka eivät minua kiinnosta, en häiriinny muiden juhlista.

[/quote]

Yleensähän nämä juhlapäivävihat johtuu jostain vaille jäämisestä eli tunteesta, että on bileiden ulkopuolella. Ihan ymmärrettävää ja tunnistan sen itsessänikin. Kun olin sinkku, en pitänyt joulusta. Nyt perheellisenä se on kiva juhla. Jos asia ei millään tavalla itseään kosketa, ei sen väheksymiseen kannata jaksa käyttää energiaa. Kuka suomalainen hokee "inhoan kiinalaista uutta vuotta".

Vierailija
11/14 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä itse erityisemmin juhli, mutta mun mies muistaa aina esim. kukalla tai skumppapullolla. Se on ihan kivaa.

Vierailija
12/14 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juhlin aina kun siihen joku syy löytyy. Mies ostaa todennäköisesti minulle kukkia ja tekee minulle hienon illallisen. Ehkä joku pieni lahja lisäksi. Miksi ei saisi juhlia?

Vierailija
13/14 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä juhlitaan kaikki "juhlapäiviä", itse en ymmärrä miten joku ei halua siirtää kivoja perinteitä lapsille esim. pääsiäisen perinteitä, vappua, juhannusta jne

Vierailija
14/14 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kamalaa. Joku haluaa juhlia jotain :)

Minä olen ostanut tytöllemme joka naistenpäivä kukan. Tyttö on ollut aina kovin ilahtunut siitä.

Samoin on juhlittu syntymäpäiviä ja hääpäivää. Toisista on kiva juhlistaa erilaisia asioita. Perheet on erilaisia. Onneksi.