Miten hitossa joku voi pilata antiikkihuonekalun maalamalla sen valkoiseksi?
Siis aivan älytöntä. Verrattavissa ihan samaan kuin että kalliiseen Arabian kannuun lyö ison ja näkyvän särön. Ei hemmetti antiikkihuonekalut ole mitään lapsellista tuunaustavaraa. Tai toki voi tuunata, mutta täysin arvottomia ne sen jälkeen ovat.
Kommentit (30)
Minulla oli kämpällä kotitilan vintiltä löytynyt voikirnu, minkä maalasin pensselillä vaaleanpunaiseksi. Tuli ihan mielettömän ihanan näköinen! Samoin maalasin vaalean siniseksi vanha rikkinäinen kaappikellon, johon mies vielä laittoi uuden sähkökellon koeiston jotta se toimii.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on huonekalun arvo? Jos tarkoitus ei ole sitä ikinä myydä, sen rahallisella arvolla ei ole minkäänlaista merkitystä. Silloin vain oma maku ratkaisee, jos se on valkoisena hyvä niin sitten se on. Makuasioista ei voi kiistellä.
Mistäs sitten, faktoistako? Makuasioista nimenomaan voi kiistellä
Antiikki= yli 100v vanhaa. Ei ne kaikki ole arvokkaita. Suurin osa vanhaa roinaa, joita saa tuunata mielin määrin.
Niillä on ainoastaan käyttöarvo ja se paranee maalilla.
Mistä ostatte antiikkihuonekaluja?
Vierailija kirjoitti:
Mistä ostatte antiikkihuonekaluja?
Ikeasta
Mitä se sinulle kuuluu mitä kukin huonekaluilleen tekee.
Kaikkina aikoina on käytäntöjä, jotka eivät arvosta tuotteen alkuperää. 80-luvulla oli muotia poistaa maalit talonpoikaisantiikkisista huonekaluista jollain lipeäkäsittelyllä. Uuden maalinkin saa aina pois, mutta alkuperäistä ei saa takaisin. Niitä oli aikanaan alunperin maalattu usein harmaanvihreällä tai- sinisellä maalilla tai oli niitä ihan maalaamattomiakin.
Tällä hetkellä tuntuu, että talonpoikaisantiikkia ostetaan vain vapaa-ajan asunnoille tai entisöityihin maalaistaloihin. Uusia aitoja samanlaisiahan ei enää tule, joten jossain vaiheessa varmaan ovat taas arvossaan.
antiikkisilla huonekaluilla ei ole rahallista arvoa, joten ei aittaa vaikka joku amatöörimaalari niitä maalaisi uudeen uskoon.
Se varmaan tykkää siitä valkoisena... typerys.
Minä en voi sietää antiikkia, koska meillä oli lapsuudenkodissa ties mitä kaikkea miljoonan vuoden takaista tammikaappia sun muuta. Kyllä ne on hienosti tehty, kaikki kaiverruksetkin, mutta eivät ole tippaakaan minun tyyliäni. Minun tyyliäni on aito puu, mutta modernissa muodossa. Ei mitään ultrakliinistä, vaan lämmintä ja kodikasta. Mutta aitoa puuta!