vetyperoksidiliuoksen purskuttelu hammaslääkärissä
Kuulemma kaikkien pitää purskutella aluksi koronan vuoksi. Kellään kokemusta ja onko kyseessä pakko vai suositus?
Kommentit (52)
Miksi valehdella ettei maistu miltään? Nimenomaan aivan kamala maku. Kuin lämmintä sitruunansekaista suolakurkkunestettä. Olin yökätä useasti ja onneksi en ehtinyt syödä ennen käyntiä, ylös olisi tullut.
Sanooko viralliset suositukset tai asiantuntijat mitää siitä, pitääkö hammaslääkärissäkäynnin jälkeen jossain huuhtoa suu vai voiko syödä ja juoda normaalisti ton jälkeen? Haittaako aine imeytyessään ikeniä tai hampaitajos sitä ei älyä tai ole mahdollista pestä pois tai jos sitä joutuu ruuansulatukseen syljen mukana?
Olin tosi pirteä monta päivää sen jälkeen. Mistä sitä saa lisää?
Ihme vinkunaa: yhh-hh, oksettaa! Voiks tästä kieltäytyä? Pienintäkään epämukavuutta ei voi kestää.
Vierailija kirjoitti:
Ihme vinkunaa: yhh-hh, oksettaa! Voiks tästä kieltäytyä? Pienintäkään epämukavuutta ei voi kestää.
Eihän tässä siitä ole kyse ettei voi kestää vaan ylipäätään oikeudesta kieltäytyä jostain toimenpiteestä.
Ja olisi tosiaan kiva tietää, pitääkö käynnin jälkeen huuhdella suu kotona vai voiko syödä ja juoda suoraan.
Minä en huuhdellut, kun ei se silloin lekurissa tuntunut miltään eikä sanottu että pitäisikään kotona huuhdella. Mutta iltaa kohden ikeniä alkoi aristaa, johtukohan tuosta sitten että ikenet aristi pari päivää?
Purskuttelevatko raskaana olevat myös tuolla vetyperoksidilla hammaslääkärissä?
Mun piti pitää maskia hammaslääkärissä.
Miks hammaslääkäri haisee tupakalle? No koska se just ruokatunnilla valkosipuliperunat syötyään poltti tupakan päälle!
Ei tarvitse huuhdella suuta jälkikäteen mutta ei se kiellettyäkään ole. Mikä nyt kenestäkin parhaimmalta tuntuu.
Liuos ollut vastaanotolla käytössä reilun vuoden ajan ja ei ainakaan meidän asiakkaistamme kukaan ole kertonut ien tai limakalvo vaivoista/vaurioista, olemme pyytäneet soittamaan/laittamaan tekstaria jos jotain ilmenee hoidon jälkeen.
Minä kieltäydyin. Eivät voi pakottaa tietenkään, uhkailivat vaan ja sanoin että minulla on oikeus päättää mitä kehooni laitan.
Eikö olisi vaan helpompi noudattaa virallisia suosituksia ja purskutella? Jos se tehoaa koronaan ja desinfioi suun, turvallisuuden kannalta parasta olisi, että kaikki purskuttelisivat.