naisen rooli parisuhteessa - vastaanottaja?
Olin lähes vuosikymmenen yksinäni ja nyt reilu puolisen vuotta seurustellut. Se on tuntunut kyllä erittäin mukavalta alkuun, suorastaan hurmoksessa olen ollut kun saanut tehdä mukavia juttuja toiselle ja ottaa muitakin kuin itsensä huomioon, mutta nyt alkaa yhtäkkiä tuntua vähän höhlältäkin.
kyse on siitä että hämmentää että onko se tosiaan näin että mies hoitaa kaiken? Meinaan että minähän se oon se joka maksaa nämä ajanvietteet kun kerran mies olen, ravintolat kylpylät harrastusmaksut kuntosalit..ruuat ja tarpeet yhteisiä iltoja varten ja mitä vaan nyt nainen tuntuu kaipaavan tänne niin moittii vaan kunnes hankin sitä. Hieronnasta tykkää kovasti ja kertoo mitä pitää tehdä että hän nauttii seksissä. Kovin on paljon menoja ja kavereita, mutta aikataulut järjestetään sitten niin että kun hänellä on hetki niin nähdään. Tykkää kertoa omista asioistaan ja kehua itseään ja ottaa kaikki kehuni hänestä itsestäänselvyyksinä. Itse en kyllä muista kuin yhden kohteliaisuuden häneltä kuulleeni koko aikana. Jos kerron joskus itselleni vaikeista asioista, tuen sijasta hän alkaakin olla huolissaan itsestään ja "tulevaisuudestaan" ja minun pitää lohduttaa häntä.Saa usein riitakohtauksia ja osoittaa mieltään jos haluan jotain eritavalla.
Alkuun olin kuin onneni kukkuloilla mutta nyt kun tätäkin kirjoitan, alan ihmetellä että minkälainen tilanne tämä oikeastaan onkaan, vai onko se normaalia ja oon vaan etääntynyt parisuhteen arjesta vuosien aikana?
Kommentit (29)
Voi hellanlettas mikä mies..pitäis panna nippuun ja kieltää parisuhde.
Suhde tekee miehestä 'miehen' koska se on niin raskas suoritus miehelle. Suhde ei tee naisesta naista. Seksi on upea urheilusuoritus mieheltä. Ihailen niitä miehiä jotka ovat pystyneet näihin saavutuksiin esteistä huolimatta. Miehellä täytyy olla erinomainen perusterveys ja hyvin luja itseluottamus että pystyy mm.kiihottumaan naisen läsnäollessa.
-Mies 28v-
[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 16:20"]
[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 16:13"]
Kylläpä naiset missasivat pointin taitavasti. Tuollaistahan se varmasti monessa suhteessa on. Ehkä AT-naisillakin olisi tuollaista jos he mankuisivat jonkun miehen suhteeseen kanssaan mutta naisilla ei tuota taitoa oikein ole asioiden eteenpäinviemiseen. Miehen elämä on koiran elämää (pitää olla uskollinen ja innostunut nuolija) ja jokaisella koiralla on päivänsä englanninkielisen sanonnan mukaan.
-Mies 28v-
[/quote]
Mankua suhteeseen? Koiran elämää?
Ei kannata kertoilla mielipiteitä parisuhteista jollei ole minkäänlaista alkeellisintakaan käsitystä normaalista tunne-elämästä, tai etenkin jos vakiotermistöön kuuluu AT-nainen. Fedora tyhjään päähän ja ylilaudalle.
[/quote]
No ei "mies"28lla ole naisista kokemusta, pikemminkin pulaa niistä,raukalla.
Niin, mäkin ihmettelen, millä kokemuksella "mies28v" puhuu parisuhteista.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 16:42"]
Suhde tekee miehestä 'miehen' koska se on niin raskas suoritus miehelle. Suhde ei tee naisesta naista. Seksi on upea urheilusuoritus mieheltä. Ihailen niitä miehiä jotka ovat pystyneet näihin saavutuksiin esteistä huolimatta. Miehellä täytyy olla erinomainen perusterveys ja hyvin luja itseluottamus että pystyy mm.kiihottumaan naisen läsnäollessa.
-Mies 28v-
[/quote]
Ihan vinkkinä vaan että jos et pysty kiihottumaan naisen läsnäollessa niin voipi olla että olet homo. Normimies kyllä kiihottuu naisen edessä varsin vikkelään, kokemusta on ;)
No jos aikuinen ei ymmärrä, että parisuhde on valinta, kylpylämatkan ostaminen on valinta, riiteleminen on valinta...niin antaa olla. Eipä tuota voi enää rautalangastakaan vääntää.
Just joo, naistenlogiikka ja kaksoisstandardit taas vauhdissa. Ensin vauhkotaan, että mitä täällä valittaa parisuhteestaan ja sitten samaan hengenvetoon kuitenkin itketään millaista se yhteiselo naiselle on. Jos tällä palstalla ei naiset tilittäisi omista ongelmistaan suhteissa, tulisi tänne ehkä kaksi uutta aloitusta päivässä.
Ap, on olemassa itsekkäitä ihmisiä, miehiä ja naisia. Sun ei tarvitse olla suhteessa, joka ottaa enemmän kuin antaa. Ei sun tarvitse miettiä, mikä on normaalia/yleistä/tavallista, mieti vaan sitä haluatko olla tämän naisen kanssa vai et. Jos et - terve menoa hänelle (toki voit myös harkita jos voisit mainita hänelle sinua vaivaavista asioista, ja yrittää muuttaa niitä).
Ja minulla ei ole kokemusta tuollaisesta yksipuolisuudesta seurustelusuhteessa naisen eikä miehen osalta. Minusta useimmat seurustelevat parit maksavat puoliksi asioita (tai no silloin kun mä ja kaverini olimme seurusteluvaiheessa 10-15v sitten). Seksin suhteen on vain hyvästä kertoa mistä pitää, vaatia ei toki pidä mitään. Kerro sinäkin toiveistasi hänelle.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 16:13"]
Kylläpä naiset missasivat pointin taitavasti. Tuollaistahan se varmasti monessa suhteessa on. Ehkä AT-naisillakin olisi tuollaista jos he mankuisivat jonkun miehen suhteeseen kanssaan mutta naisilla ei tuota taitoa oikein ole asioiden eteenpäinviemiseen. Miehen elämä on koiran elämää (pitää olla uskollinen ja innostunut nuolija) ja jokaisella koiralla on päivänsä englanninkielisen sanonnan mukaan.
-Mies 28v-
[/quote]
Mitähän sinäkin parisuhteista ja naisista tiedät, kun sulla ei sellaisia ole koskaan ollut ja tuskin tulee olemaankaan. Vaikka ainahan ne tietää parhaiten joilla ei omaa kokemusta ole, esim. lapsettomat on parhaita lastenkasvattajia ja ajokortittomat parhaita kuskeja, ainakin omasta mielestään.