Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä lapsi ymmärtää, että

Vierailija
31.12.2013 |

jos vaikka isi on suihkussa, isi ei kuule kun lapsi juttelee isälle olohuoneessa? Lapsi siis tietää, että isä on pesulla, mutta olettaa, että kuulee...? Tai vaikka kun laitan lapsen auton istuimeen ja oven kiinni kävelläkseni itse etupenkille, lapsi jatkaa juttelua takapenkillä aivan kuin kuulisin puheen edelleen normaalisti.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun ex mies jatkoi tota eri huoneista huutelua ja mulle selittelyä lähemmäs neljänkympin ikää, voi olla että jatkuu vieläkin.

Sanoin useasti kuinka ärsyttävää se on, jos on asiaa minulle, voi minua kutsua nimellä ja tulla luokseni juttelemaan varsinkin jos olen tekemässä jotain, eikä huudella sohvalta että hei, koskas meillä on ruoka valmiina tai missä se ja tämä on tms typerää. Kuuloni ei varsinkaan taustamelun yli kanna talon toisesta päästä toiseen. Ei mennyt jakeluun koskaan. Joko ärsyttävä piirre ihmisessä siis tai joku vika päässä.

Vierailija
2/5 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex on 31 eikä ole vieläkään sisäistänyt tuota. Ja kun sanoin etten kuullut kun olin pesemässä vaikka käsiäni ja vessa vetämisen jälkeen kohisee niin en kuullut mitä sanoi ja voisiko toistaa, niin alkoi vain tiuskia etten koskaan kuuntele kun hänellä on asiaa. No, jos on asiaa niin voisi odottaa sen 30 sekuntia että olen paikassa jossa kuulisin.

Lapsi on 5 nyt ja hyvin on ymmärtänyt vaikka koputtaa siihen vessan oveen ilmaistakseen että olisi asiaa ja odottaa että ehdin tulla ovelle ennen kuin alkaa puhumaan. Näkemisen hahmottaminen on meilläkin hukassa, lapsi ei vielä hahmota että vaikka kuinka huitoo kännykällä tavaroiden päällä, mummi ei näe niitä tai lukee jotain Aku Ankkaa takapenkillä ja kysyy kuka tuo on ja kun kysyn tarkennusta niin ei ala kuvailemaan vaan osoittelee sormellaan kuvaa ja huutelee "no tuo tuossa".

Joka kerta kun tilanne tulee vastaan, selitän uudestaan ja uudestaan etten kuule/näe, sekä lapselle että tuolle exälle jonka kanssa tulee oltua paljon tekemisissä lapsen takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanha lapsesi on? Oletko yrittänyt kertoa hänelle, ettei noissa tilanteissa toinen osapuoli kuule?

Vierailija
4/5 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä 1,5-vuotias alkaa höpötellä huomattavasti kovempaan ääneen, jos vanhempi menee toiseen huoneeseen tms.

Vierailija
5/5 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 2-vuotiaalla on ainakin hankaluuksia ymmärtää tuollaisia asioita. Tuo kuulemisasia on ehkä mennyt jo vähän perille, mutta näkemisasia ei: kun lapsi katsoo autossa takapenkillä videota, hän ei tahdo ymmärtää, että me emme etupenkillä näe sitä, emmekä siksi voi vastata kysymyksiin "mikä tuo on".