Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yläkerran neljävuotias tyttö saa tunnin mittaisia raivareita lähes päivittäin

Vierailija
11.11.2020 |

Tätä on jatkunut n puoli vuotta. Aivan järkyttävät kilarit aamulla ja illalla, ennen ja jälkeen tarhan. Isoveli on koulussa, eikä hänen huutoa kuulu koskaan, vain tämän tytön. Onko normaalia teistä?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä eikä ole minun asiani. Eikä sinun.

Vierailija
2/31 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ihan normaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei olisi? Lapsellakin voi olla todella kuormittavia kausia, esim päiväkodissa muutoksia tms.

Vierailija
4/31 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun neljävuotiaani oli tuollainen. Jotain adhd:ta hänellä on. Ja armotonta jääräpäisyyttä ja mielen joustamattomuutta.

Vierailija
5/31 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarha käy nykyään lapselle ihan työstä.

Suorittamista , suoriutumista.

Vierailija
6/31 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankka lapsuus, autismi tai muu nepsy.

Vierailija
7/31 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on uhmaikä (niitä on useita). Toinen lapsistani oli tuollainen. Hyvä, että vanhemmat osaavat suhtautua kohtauksiin, eivätkä raivoa (kuuluisi ap:n kotiin). Kaikki siis hyvin, kohtaukset menevät ajan myötä ohi eikä niihin voi vaikuttaa.

Vierailija
8/31 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurinlapsi tuli päiväkodista kotiin. Tuttu tilanne. Päivän meteli, virikesuma ja väsymys se siinä vaan. Nyt vielä harrastamaan. Sitten ehkä ehtii katsomaan Pikku Kakkosen läppäriltä ja syömään. Sitten nukkumaan. Seuraavan päivän kiire jo odottaa.

Vierailija
9/31 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä se sinulle kuuluu?

Vierailija
10/31 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun neljävuotiaani oli tuollainen. Jotain adhd:ta hänellä on. Ja armotonta jääräpäisyyttä ja mielen joustamattomuutta.

Ok, hyvä tietää. Yh äiti vaikuttaa ihan tavalliselta, töissäkäyvältä äidiltä. En usko että hän lastaan hakkaa.

Ap

Vierailija
11/31 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä se sinulle kuuluu?

Se nimenomaan kuuluu. Siis suorastaan raikaa.

Ap

Vierailija
12/31 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnin huuto on jo pidemmästä päästä, se kertoo että lapsi on kuormittunut. Sille asialle ei voi mitään muuta kuin kestää ja toivoa että kasvaessa rauhoittuu.

Voi olla että lapsella ei ole kavereita päiväkodissa, päiväkodin ryhmä on liian iso, päiväkodissa kiusataan tai lapsella on jotain vaikeuksia esim.tunne-elämän säätelyssä johon saa apua toimintaterapiasta.

Vanhemmat varmaan yrittävät parhaansa.

Se ei ole helppoa terveisin add tyyppisesti ja hieman autistisesti käyttäytyvän lapsen vanhempi jolla lapselle kaikki (ulos/sisään/syömään) siirtymätilanteet ovat vaikeita.

Vierailija
13/31 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäoikeudenmukaista kohtelua?

Vierailija
14/31 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minusta olisi lasun paikka jo jos lapsi aina huutaa. Siis millä logiikalla lasten hyvinvointi ei kuulu ulkopuolisille? Eikö vilja-eerikasta opittu mitään?

Vierailija
15/31 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, hyvä tietää. Yh äiti vaikuttaa ihan tavalliselta, töissäkäyvältä äidiltä. En usko että hän lastaan hakkaa.

Ap

Ovatko vanhemmat eronneet äskettäin? Mun lapsi huusi vuoden ajan tunnin joka päivä eron jälkeen.

Vierailija
16/31 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häätöä tulille. Ei kenenkään tarvitse kestää tuollaista.

Vierailija
17/31 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minusta olisi lasun paikka jo jos lapsi aina huutaa. Siis millä logiikalla lasten hyvinvointi ei kuulu ulkopuolisille? Eikö vilja-eerikasta opittu mitään?

Uhmaikä lasuasia?

Vierailija
18/31 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ovatko vanhemmat eronneet äskettäin? Mun lapsi huusi vuoden ajan tunnin joka päivä eron jälkeen.

Vanhemmat ovat eronneet. Vajaa vuosi sitten muuttivat tähän taloon. Varmaan juuri eron jälkeen.

Ap

Vierailija
19/31 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene pimputtamaan ovikelloa ja tarjoa avuksi tunteiden sanoitusta

Vierailija
20/31 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häätöä tulille. Ei kenenkään tarvitse kestää tuollaista.

Lasten kiukuttelut kuuluvat ihan normaalin elämisen ääniin, joista ei voi häätää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi