Syökö ekaluokkalaiset ihan älyttömästi?
Meillä käy satunnaisesti "hoidossa" parin kaverin ekaluokkalaiset lapset. Kaksi lasta eri perheistä siis. Molemmat syövät tosi paljon ja koko ajan. Esimerkki: Syötiin ruokaa (taisi olla jauhelihakeitto), lapsi otti lisääkin. Jälkiruuaksi kaksi digestiveä ja jukurtti. Hetken päästä söi kaksi leipää päällisineen. Sitten kolme luumua ja banaanin. Hetken päästä lapsi sanoi, että on nälkäinen mutta häntä tultiin just hakemaan mikä oli onni, koska en olisi enää keksinyt mitä tarjota. Tämä siis kolmen tunnin sisään.
Molemmat lapset siis syövät vähän koko ajan ollessaan täällä. Mietin, että onko ruoka kylässä sen verran erilaista, että se kiinnostaa enemmän vai mistä mahtaa olla kyse? Vai syökö tuollaiset kasvuikäiset vaan paljon? Olen jo oppinut ostamaan extraa, jos jompi kumpi on tulossa.
Kommentit (4)
Meillä ekaluokkalainen tyttö syö lautasellisen ruokaa (esim. pastaa ja jauhelihakastiketta) kun tulee koulusta tai iltapäiväkerhosta. Lisää ruokaa ei ota koskaan, mutta n. tunnin päästä syö leivän, jogurtin ja hedelmän. Tämän jälkeen syö iltapalan illalla.
No niin ajattelinkin, että siinä täytyy olla jotain yksin kylässä olemiseen liittyvää, kun koko ajan tekee mieli syödä.
Meillä urheileva lapsi syö järkyttävän paljon. 3 ruokaa + aamu-, väli- ja iltapalat. Keitto on lähinnä välipala. Ei rasvaa nimeksikään. Lapsi ei syö pullia tms. ei suklaata ei juurikaan karkkeja. Limsaa juo joskus, ei juo maitoa. Maidosta lapset saa yllättävän ison osan päivän energiasta. Minun 10v lapsi syö enemän kuin kaverini mies ja 11v lapsi yhteensä. Tämä on tosiasia.
No mun urheileva 3-luokkalainen ei ainakaan syö noin.