Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako työkkäriin oikeasti ilmoittautua? Kokemuksia?!

Vierailija
06.03.2014 |

Niiiin...??? Oon siis ammattikouluttamaton 23vuotias. Oon kuullu että työkkäreistä saa ala-arvosta ja huonoa kohtelua ja lisäksi sieltä ei kuulemma löydä töitä sen paremmin kuin itse etsimälläkään?

Ja jos työkkäri löytää töitä sulle niin eikö ne ole niitä työmarkkinatuella olevia hommia eli tienaat jonku pienen summan ja teet kuitenki täyspäivästä hommaa, josta muut tienaa alan mukasta palkkaa ja ite kittuutat jollain pienellä tuella?

Mitä hemmetin järkeä?

Haluan oikeisiin töihin, haluan oikeaa palkkaa. En ala kenenkään orjaksi!

Kouluihin olen hakenut (aikuiskoulutuksiin), joten niistä ei kenenkään tarvitse alkaa motkottamaan. Niistä tulee päätökset sitten kun tulee. Nyt kuitenkin ois kiva saada töitä siksi aikaa kunnes johki kouluun pääsis!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pystyy elämään ilman työttömyyskorvausta, en suosittele työkkäriä. Pelkkää p. Jauhantaa joka käynti kerta eikä siitä ole ollut mitään apua.

Kaverille kävi taas paremmin. Pääsi työkkärin kautta kouluun suoraan, joka auttaa 100% työllistymiseen hänen alallaan.

Vierailija
2/10 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ammatti niin saa työttömyyskorvausta alle 20v, kyllä varmaan jos lähtee työkkärin kursseille ja koulutuksiin niin 23v ammattia vaillekkin saa korvausta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole ammattia alle 25-vuotiaalla, saa työmarkkinatukea. Jos on hakenut opiskelupaikkaa aina kun haut ovat olleet, ei pitäisi olla ongelmaa. Siis myös ajalta ENNEN KUIN ON ILMOITTAUTUNUT TYÖNHAKIJAKSI. Jos ei ole hakenut opiskelupaikkaa, siis ammattikoulutusta vailla oleva alle 25 v., vaikka ei olisi ollut työnhakijakaan, tulee ensin karenssi 5 kk suoraan tuohon alkuun. Karenssi poistuu, jos ottaa vastaa työkkärin tarjoaman muun kurssin tms. 

Ja sitä muuta kurssia kannattaa heti kysyä, eivät itse sitä tarjoa kaikille. Vahinko, että unohtivat kertoa karenssistakin.. Tämä on varmaan sitä nuorten syrjäytymisvaaran minimointia te-toimiston näkökulmasta.

terveisin *kokemusta on, helmikuulta*

Vierailija
4/10 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinatukea voi saada myös yli 25-vuotiaana.

Yli 25-vuotias voi opiskella työkkärin tuella eli ei tarvitse ottaa opintolainaa.

Ilman työkkärin listoille menemistä et saa Kelasta rahaa, joudut sossuun, ja sossu taas vähentää tuestasi jopa -40% josset suostu menemään kirjoille työkkäriin.

Työharjoittelua ei enää ole, koska yritykset käyttivät sitä hyväkseen törkeästi. Työkokeilu (kyse viikoista tai päivistä, yleensä) löytyy kyllä. Kursseja on tosi vähän verrattuna parin vuoden takaiseen tilanteeseen, nekin usein jotain "jos sinulla on jo pätevyys ja työpaikka mutta tarvitset kirjallisen pätevyyden"-tyylisiä paskajuttuja eli eivät koske kuin vanhempien ihmisten ikäluokkaa. Työkkäri ei enää itse järjestä mitään.

Vierailija
5/10 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ilmottaudu, etsi vaan itse, tuolla asenteella ei siis kannata.

Vierailija
6/10 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä elät? Eihän työttömyyskorvausta saa ellei ilmoittaudu?

Vierailija
7/10 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne työkkäriin mikään pakko ole ilmoittautua jos ei tarvitse mitään työttömyyskorvauksia eli siis sinulla on jotain muita tuloja?

Näkee ne vapaat työpaikat netistäkin.

Jos siis et tarvitse mitään apua tai rahaa niin kai sitä jokainen normaalijärkevä osaa itsekin työtä ja koulutuspaikkoja hakea.

Vierailija
8/10 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse mennä työkkäriin jos elätät itse itsesi etkä ole mikään soskan tuella elävä loinen?!

Vierailija
9/10 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri jäämässä ekaa kertaa työttömäksi ja ilmoittaudun TE toimistoon vain korvauksen takia, en työnhaun. Sen hoidan sitten syksyllä taas itsekseni.

Vierailija
10/10 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän työttömyyskorvausta saa edes alle 23vuotias? Vai meneekö se silleen että jos on ammatti jo hankittuna, sillon saa työttömyyskorvausta oli ikä mikä tahansa? Mutta aloittajahan sanoi ettei ammattia ole ja ikää tuo 23v. Tietääkseni hän ei saisi mitään työttömyyskorvauksia. Uskon että saa toimeentulotukea + asumistukea.