Mihin ammattiin pääsee alle vuoden koulutuksella/kurssilla?
Tilanne on se, että omalla alallani ei yksinkertaisesti ole töitä. Olen hakenut työpaikkoja jo parin vuoden ajan mutta saanut vain pätkätöitä, ja olen kyllästynyt tilanteeseen. Mille alalle voisin kouluttautua nopeasti? Taustalla on lukio ja graafisen alan amk-tutkinto, olen kirjallisesti lahjakas ja minulla on kokemusta asiakaspalvelusta. Olen valmis tekemään melkeinpä mitä tahansa työtä, kunhan siinä ei joudu ihoa herkistävien kemikaalien kanssa tekemisiin.
Kommentit (4)
Ammattiin ei taida valmistua millään alalla noin nopeasti, mutta töihin kyllä pääsee lyhyempien kurssien kautta, varsinkin jos on jo jotain pohjakoulutusta.
Hoitoalalla olisi töitä, jos työllistymisen todennäköisyys on valintaperuste.
Vartija, receptionisti. Helposti saavutettavissa ja työnantaja yleensä maksaa koulutuksen joka kestää viikon. Myöhemmin pitää käydä vielä 2viikkoa lisää mutta silta ajalta saa palkan. Itse aloitin työelämäni tällä alalla. Ei mitään hohdokasta ja palkka on huono mutta töitä ainakin riitti. Tiedän monia jotka ovat hakeutuneet vartiointiliikkeen receptionisteiksi koska muualta töitä ei ole löytynyt.
Myyjäksi varmaan pääset ihan ilman koulutusta, toki kokoaikatyötä on vaikea löytää. Siivousta ei taida sun iho kestää?