Milloin työssäkäyvällä ihmisellä on mahdollisuus käydä ta:n labrassa?
Labra auki 7-15 ja keskiviikkona myöhempään ajanvarauksella. Ajanvarauksella varattavat vapaat ajat keskellä päivää. Aamulla 6.45 jo 20 mummoa jonossa. Työaika alkaa 7:45 ja matkoihin menee ainakin 30min. Töistä ei saa vapaata edes tunnin tän takia. Mahdoton yhtälö.
Kommentit (21)
Ruokatunti on 30min ja matka labraan kestää ainakin sen 30min. Palkatonta ei saa. Mamut tunkee jonon ohi ilman vuoronumeroa. Kolmas aamu nyt tällä viikolla kun istun labrassa. 25 min mennyt ja jono edennyt 10 ihmistä kun mamut tunkee jonon ohi ilman numeroa. Prkle. Ap
Joku voisi opastaa heitä ottamaan vuotonumeron. Ei tarvisi siellä kihistä. Sano vaikka henkilökunnalle asiasta.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 07:23"]
Ruokatunti on 30min ja matka labraan kestää ainakin sen 30min. Palkatonta ei saa. Mamut tunkee jonon ohi ilman vuoronumeroa. Kolmas aamu nyt tällä viikolla kun istun labrassa. 25 min mennyt ja jono edennyt 10 ihmistä kun mamut tunkee jonon ohi ilman numeroa. Prkle. Ap
[/quote]
Eli ongelma ei ole siinä ettet sinä ehtisi käymään labrassa vaan siinä että saat levittää mamuvastaista propagandaa. Suomi EI OLE ainut maa missä on labroja, vuoronumeroita tai ajanvarauksia joten osaavat mamutkin käyttää niitä. Toisaalta, mamut osaavat asioida myös työterveyshuollossa ja varata lasten labra-ajat omahoitopalvelun kautta pankkitunnuksilla kirjautumalla. Olet todella ärsyttävä valehtelija!!
Ihme keskitysleiri työpaikkoja vai oletteko korvaamattomia? Kyllä meillä saa vapaata ihan koska pyytää. Sama jos kipeenä niin puhelinsoitto pomolle ja voi olla 3pv kotona.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 07:36"]Ihme keskitysleiri työpaikkoja vai oletteko korvaamattomia? Kyllä meillä saa vapaata ihan koska pyytää. Sama jos kipeenä niin puhelinsoitto pomolle ja voi olla 3pv kotona.
[/quote]
Siltä vaikuttaa että olemme korvaamattomia. Meillä työelämän ja yksityiselämän yhteensovittaminen mahdotonta. Pomo nillitti jopa leikkauksesta johon olen menossa, pyysi siirtämään päivää koska on juuri kiireaikaan kuukaudesta. En siirtänyt, käskin hommata sijaisen.
Ja kyllä sanoin niille mamuille vuoronumerosta samoin henkilökunta mutta kauhee huuto alkoi mamulta ettei jaksa odottaa.
Ap
Lue työehtosopimus! Tai työaikalaki! Jos ei osaa puoliaan pitää...niii se on voi voi.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 07:47"]
[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 07:36"]Ihme keskitysleiri työpaikkoja vai oletteko korvaamattomia? Kyllä meillä saa vapaata ihan koska pyytää. Sama jos kipeenä niin puhelinsoitto pomolle ja voi olla 3pv kotona.
[/quote]
Siltä vaikuttaa että olemme korvaamattomia. Meillä työelämän ja yksityiselämän yhteensovittaminen mahdotonta. Pomo nillitti jopa leikkauksesta johon olen menossa, pyysi siirtämään päivää koska on juuri kiireaikaan kuukaudesta. En siirtänyt, käskin hommata sijaisen.
Ja kyllä sanoin niille mamuille vuoronumerosta samoin henkilökunta mutta kauhee huuto alkoi mamulta ettei jaksa odottaa.
Ap
[/quote]
Käy muualla kuin juuri siinä Porvoon terveysasemalla. Muualla maassa näet mamut ovat ihan samalla tavalla potilaita kuin kantasuomalaisetkin ja käyttävät vuoronumeroita tai ajanvarausta. Muualla Suomessa on myös työterveyshuolto. (ja lomapäivä, liukuva työaika tai jopa palkaton vapaa)
Normalissa työssä, siis sellaisessa jossa on työnjohto, labra käynti ei ole ongelma.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 07:47"]Työterveydehuolto?!
[/quote]
Pitäisi saada lääkäriltä lähete ja koska lähete sairaalaan ei ole työterveyshuollosta niin ei myöskään saa lähetettä labraan (pitää olla perusteltuja ne kokeet) ja nämä ei ole esim veriryhmä.
Ap
Meidän pienessä kunnassa labraan on mahdollista varta aika ihan aamusta lähtien, eipä tarvitse turhia jonottaa. Toiminta on kyllä jouhevaa vaikka ei olisi varannut aikaa viimeksi taisin odottaa 15 min. Luulisi, että isommillekin paikkakunnilla pystyttäisiin samaan. Tuntuu myös aika kohtuuttomalta, jos tuollaisen syyn takia, ei työnantaja ole valmis joustamaan työpäivän jommasta kummasta päästä. Vai oletko sellaisissa töissä, että paikalla on ehdottomasti oltava tietystä kellon lyömästä tiettyyn eikä muita ole?
Itse ottaisin kyllä jo yhteyttä luottamusmieheen kysyäkseni, mitä alan työehtosopimus sanoo siitä, että a) vapaata ei anneta lääkäri/labrakäyntiä varten b) ettei käyntiä voi tehdä työajalla (eli palkallisena).
[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 07:52"]
Muualla Suomessa on myös työterveyshuolto. (ja lomapäivä, liukuva työaika tai jopa palkaton vapaa)
[/quote]
Ja jopa palkallinen vapaa (työajan lyhennys) eli pekkanen...
Ongelma ei tässä nyt ole labra vaan työaikasi.
Kyllä meillä saa hoitaa omia asioita päivälläkin kunhan työtunnit tulee täyteen. Itsellä ainakin usein omia menoja mm. pankki, lastenneuvola, hammaslääkäri, lapsen puheterapia, koulun ja pk:n kehityskeskustelut, joulu/kevät/äitienpäiväjuhlia yms.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 07:59"]
Ongelma ei tässä nyt ole labra vaan työaikasi.
Kyllä meillä saa hoitaa omia asioita päivälläkin kunhan työtunnit tulee täyteen.
[/quote]
Sama meillä eli viikkotunnit täysi ja kotiin. Itse teen 4 pitkää päivää ja olen perjantait kotona. Todella mukava systeemi kun saa itse päättää koska työt tekee kunhan ne tekee.
Ihan näppärästi hoituu saldo-,jousto-ja pekkasvapailla. Ikävää, että aikuiset vielä työelämässäkin typistää itsensä lapsen tasolle, eikä edes ota selvää omista lallisista oikeuksistaan.
Itse olen työssä, jossa on ns. läsnäolopakko. Mutta työkavereiden kanssa joustamme puolin ja toisin esim. vaihtamalla vuoroja.
Miksi sinun on mentävä arvauskeskuksen labraan? Mene jonnekin muualle, siellä on aamullakin nopeampaa, kun ei ole mummoja jonossa tai menet illalla töiden jälkeen.
Tai mitä jos vain menet aikaisemmin kuin mummot?
Mene roikkumaan ovenripaan jo 6.00 aikoihin. Jos mummot kerta tulee 6.30 jäleen. Näin pääsetr jonon kärkeen. Eihän tässä mitään järkeä ole, mutta näin pääset käymään labrassa ennen töihin menoa.
Alan ymmärtää, miksi näitä kuntaliitoksia ajetaan. Meillä on kymmenkunta labraa, joiden aukioloista ja ajanvarauksista voi valita.
Jos et ehdi ruokatunnilla, pyydä uudestaan palkatonta joku aamu tai ilta. Jos et saa, sun täytyy varmaan sairastua joku päivä ja käyt sit labrassa samalla retkellä kun haet lääkäriltä sairaslomalapun.