Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Listataan tuppukylien "totuuksia"!!

Vierailija
05.03.2014 |

Mulle tulee mieleen:

Kaikki koulutetut ovat "herroja" ja heihin ei voi luottaa

Saunakaljan ostaminen tarkoittaa alkoholiongelmaa

Fyysinen työ on ainoa oikea työ miehelle.

Paras automerkki on mersu

Yrittäjät ovat ketkuja ja rikkaita tai persaukisia luusereita. Yrittäminen ei oikeastaan ole rehellisen ihmisen ammatti.

Kommentit (478)

Vierailija
41/478 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni tuppukylästä: Menin hakemaan 17-vuotiaana kouluterveydenhoitajalta e-pillerireseptiä. Terveydenhoitaja kysyi että kenenkäs kanssa minä oikein seurustelinkaan. Ja minä tyhmänä vielä vastasin. Mutta kaiki tuntee siis kaikki...

Allekirjoitan lähes kaikki väitteet täällä.

Vierailija
42/478 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 21:49"]

Aidosti ihania oletuksia.

Asun kriteerienne mukaan tuppukylässä, silti täällä 30% aikuisista on suorittanut akateemisen loppututkinnon, 60 % asukkaista on yrittäjiä tai yrittäjäperheistä, mersua ei ole kuin naapurin thaikkuvaimolla ja raskaudestani naapurit tiesivät vasta sitten, kun vauva oli jo syntynyt.

[/quote]

Lyön vaikka vetoa, ettei kyseessä ole oikea tuppula, vaan jonkin ison kaupungin nukkumalähiö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/478 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jotain tiettyjä kyläläisiä, joilla on erilaisia lempinimiä ja jotka kaikki tuntevat. Kylältä saattaa löytyä mm. sellaisia hahmoja, kuin Punaparta Heikkinen, Vino Iita, Pullomummo, Kyttääjä-Mauri ja K-kaupan Maija. Mikä hauskinta, niin yleensä ainakin johonkin näistä törmää katukuvassa, jos kävelee kylän läpi. Ehkä juuri siksi ovatkin kaikille tuttuja, kun ovat niin usein liikenteessä.

Vierailija
44/478 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläiset on leuhkoja

Koulutetut on leuhkoja, "herroja"

Koulutetut eivät osaa mitään käytännön hommia

Vierailija
45/478 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 23:46"]

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 23:37"]

Jos kylätiellä ajaa auto, niin kaikki talon asukkaat kiirehtivät ikkunaan katsomaan kenen auto tiellä menee. Ja auta armias jos auto on ambulanssi tai poliisi, sitten arvuutellaan mihin se on menossa ja mistä tulossa ja soitellaan naapureille sekä suvulle. Tarvittaessa lähdetään autolla perään.

[/quote]

Kuvasit juuri osuvasti alueen mökkiläisten (kotipaikka Vantaa, Helsinki, Espoo, Kirkkonummi) tavan: he todella ryntäävät välittömästi ikkunaan, kun joku ajaa mökkitiellä ja soittavat kunnan ympäristöpuolelle, jos ajopelinä on traktori. Naapurin Heikki sotkee likaisilla renkailla heidän tiensä! Ja aina välillä tuovat lapsensa meidän konesuojaan ihmettelemään koneita ihan niin kuin äes olisi joku ihmevempain. Eikä ne usko millään, että traktori maksaa saman verran kuin heidän mummonsa kaksio Kalliossa.

[/quote]

Tuota ympäristöpuolelle soittelua en ymmärrä, mutta on se taivahan tosi, että keväällä ja syksyllä pehmeäpohjaisten metsäteiden ajaminen traktorilla muuttaa ne perunapelloksi.

t. työkseen niitä henkilöautolla täryyttelevä homo urbanus

Vierailija
46/478 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 22:05"]

Asun 2000 ihmisen kylässä, vaikka moni näistä pitää paikkaansa niin on täällä ne hyvät puoletkin.

-Turvallista liikkua mihin aikaan tahansa

-Toisistaan pidetään huolta ja kaveriporukat ovat tiiviitä

-Edullisempaa asua

-Naapureilta saa apua kun ovat kaikki tuttuja

:D

[/quote]

Kaikki muut pitää paikkansa myös mun kotikylän kohdalla, paitsi edullinen asuminen. Täällä Töölössä neilöhinnat on alkaen 4500 €.

Vierailija
47/478 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 23:50"]

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 21:49"]

Aidosti ihania oletuksia.

Asun kriteerienne mukaan tuppukylässä, silti täällä 30% aikuisista on suorittanut akateemisen loppututkinnon, 60 % asukkaista on yrittäjiä tai yrittäjäperheistä, mersua ei ole kuin naapurin thaikkuvaimolla ja raskaudestani naapurit tiesivät vasta sitten, kun vauva oli jo syntynyt.

[/quote]

Lyön vaikka vetoa, ettei kyseessä ole oikea tuppula, vaan jonkin ison kaupungin nukkumalähiö.

[/quote]

Otahan nyt huomioon että Korso ei ole tuppula vaikka tuntuisikin siltä

Vierailija
48/478 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 23:01"]

Joo, toi yrittäjät on ketkuja -kohta pätee kyllä täällä.

Siis parturi saa olla, tai pitopalveluyrittäjä, mut auta armias jos on joku muu yritys niin se juorun määrä. Täällä on yksi yrittäjä jolla on monta rautaa tulessa ja kuulemma rahat on "huumerahoja. Virosta osti sen kattokruununkin". Ei jumalauta sentään... Toin perusteella mä olen huumekeisari, mulla on paljon huonekaluja ostettuna Virosta tai Saksasta.

[/quote]

Meidän kylillä, jonka asema Todellisena Tuppulana on kyllä ehkä vähän niillä rajoilla, liikkui tuollaisia juttuja tietyistä liikemiehistä 90-luvun alussa. Heidän tapauksessaan voidaan sanoa, että ihan puhtaita jauhoja ei pussissa ollut (no pun intended ;-)), vaikka huumetuomioita ei lopulta tullut, niin erilaisista talousrikoksista taisivat lusia kaikki vuorollaan.  Tapauksiin ja bisneksiin liittyneestä paikkakunnalle muuttaneesta Ulkopaikkakuntalaisesta tuli sittemmin koko valtakunnan Kohuliikemies isolla K:lla. Hänen haastattelunsa ja hänestä kirjoitetut jutut asettivat tietyt omat teini-iän kokemukseni uuteen valoon.

Vierailija
49/478 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 23:17"]

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 23:32"]

Kyllä on mielenkiintoinen ketju! Olen jokaisen viestin lukenut. Voisitteko vastailla minälaisia teidän miehet on?

Jotenkin on sellainen mielikuva että kaikki parisuhteet maalla on hirmu kylmiä :D

Ja oletteko onnellisia elämäänne? Kuullostaa vieraan korvaan aika rajoittuneelta

[/quote]

Me ollaan täällä tuppukylässä silä lailla omituinen perhe, että ollaan asuttu muualla - ja minä olen ihan kaupungista kotoisinkin, huh huh!!

Minun mies on toki kotoisin tästä tuppukylästä, mutta siitä erikoinen, että ei rassaa autoja tai käytä kaikkea vapaa-aikaa taloa remontoiden. Kunnon juorut saimme heti tullessa aikaiseksi, kun mies piti pari kuukautta hoitovapaata (kaappihomo varmaan!). Onneksi sentään on ihan tavallisessa duunariammatissa. Tosin tossun alla se kyläläisten mielestä on, sillä vaimolla on parempi koulutus ja palkka. Se on myös hirvittävän erikoista, että ei kuuluta kirkkoon, eikä olla kepulaisia! Härregyyd! Lapsiamme kuitenkin on yritetty sopeuttaa tuppukyläläisyyteen esim. yrittämällä opettajan ja rehtorin voimin painostaa uskontotunnille. 

Ollaan myös sillä lailla erikoinen alle 40v pariskunta, että me ei käydä lavatansseissa, vaikka ei olla uskovaisia.

Niin, miehestäni piti kirjoittaa. On sydämellinen, tuppukyläläinen siinä, että perhe ja suku on tärkein aina. Toisaalta kumma kala täällä päin, mutta minun kanssani sielunveli. 

[/quote]

Noniin 116, aka tuppukyläduunarin kouluttautunut hyvinpalkattu vaimo, miksi miehesi on "onneksi" duunari? Jos kerta miehesi on alunperin sieltä tuppukylältä kotoisin ja jo kertomasi mukaan "outo kala", ei kuulu kirkkoon, ei rassaa autoja, on kaappihomo kun hoitaa lapsia, ottaa kaupunkilaisen vaimon, jne -. niin mitä eroa tässä vaiheessa logiikallasi olisi oisko hän ydinfyysikko vai duunari? 

Painostuksen lasten uskontotunneille menosta voin vielä tuppukylän osalta ymmärtää (itse uskontoonkuulumattomana lapsena pikkupaikkakunnalla ei tullut ryhmää perustaa elämänkatsomustieteeseen), mutta mistä lähtien pikkulapsiperhe joka ei käy lavatansseissa on outo?:D

Sori mutta pikkuisen heitti nyt iso pyörä yli sinulla 116 tai sitten voisit kertoa missä tällaista tapahtuu? Ja mitä sinä teet siellä jos näin, ja miksi lapset kasvatat siihen ilmapiiriin?

t. huvittunut

Vierailija
50/478 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuppukylässä on ihana asua ja elää, kun on ensin elänyt n. 40 vuotta Helsingissä. Ei rasita naapurit  eikä naapureitten puheet. Pelkkää rauhaa ja rakkautta!

Vierailija
51/478 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 21:34"]Nämä on tositapahtumia mun lapsuuden ja nuoruuden kylältä:

-menin teininä kylän neuvolaan tekemään raskaustestin. Täti käski tuoda neuvolaan pissanäytteen jossain astiassa. Otin jonkin vanhan mukin vanhempieni kaapista ja jätin neuvolaan. Täti tiesi missä asun ja kävi palauttamassa mukin postilaatikkoon. Mikä ihmeen vaitiolovelvollisuus? Äiti ihmetteli suureen ääneen miksi neuvolantäti oli käynyt tuomassa hänen oman mukinsa postilaatikkoon.

[/quote]

Tästä tuli oma nuoruus noin 1500 ihmisen tuppukylässä mieleen.. Mulla oli teininä tosi usein pahoja virtsatietulehduksia. Kerran kävin jättämässä terveysasemalle virtsanäytteen tulehduksen takia. Joidenkin päivien päästä kuulin juttua, että olen raskaana. Olin kuulemma käynyt tekemässä raskaustestin. Näitä huhuja tietenkin vielä ruokki se, että olin muutaman kuukauden seurustellut HELSINGISTÄ paikkakunnalle muuttaneen pojan kanssa... :D

Vierailija
52/478 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
53/478 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoparia nimitetään susipariksi, ja niitä ei hyväksytä. Sata avioeroa sen sijaan on ihan ok koska mies oli narsisti.

Vierailija
54/478 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 22:38"]Ohiksena kysyn (anteeksi, mutta olen utelias kuulemaan selvitymistarinoita), että miten siinä tapauksessa toimitaan, jos halutaan toimia vastoin "yleistä normistoa"?

Mitä kun itse kouluttautuu esim. insinööriksi (nainen) ja palaa koulutuksen jälkeen omalle paikkakunnalleen perustamaan perheen? Muuttuko asenteet koulutuksen jälkeen (varsinkin kun valinnut ei-perinteisen alan naiselle)?

Miten sitten, jos haluaa vaikka juoda viiniä ruuan kanssa vaikka launtaisin, ja kyläläiset huomaavat, että joka perjantai-ilta käydään AO-liikkeesä se yksi viinipullo ostamassa?

Miten jos elää vastoin normistoa, muuttuuko suhtautuminen?

Voiko kukaan ulkopaikkakuntalainen koskaan tulla hyväksytyksi muuttaessaan esim. työn/puolison takia harkipaikkakunnalle? Miten ja millä ehdoilla/käytöksellä pääsee sisälle kyläyhteisöön? Onko mitään mahdollisuutta päästä ns. osaksi kyläläisiä ?

T pikkupaikkakunnalle muuttoa harkitseva
[/quote]

Tällä kylällä asuu n. 800 ihmistä ja äitini on kyllä insinööri (olen abi ja asun vielä kotona), eikä sitä olla koskaan ihmetelty. En osaa sanoa muuten normeista poikkeamisesta, koska täällä ei juuri leimata ihmisiä muista syistä mitä aloittaja sanoi. Kyllä täällä uusista asukkaista ollaan kiinnostuneita ja kannattaa antaa itsestään hyvä kuva eli käytännössä lähestyä itse kyläläisiä :) Mene mahdolliseen jumppaan, sieltä löydät kylän naiset ja osallistu kylän yhteisiin tapahtumiin. Ole vain oma itsesi ja moikkaa ohikulkijoita niin ainakin täällä pääset pian osaksi kylää. Jos kuitenkin olette perheenne kanssa vain omissa oloissanne, eikä kukaan tiedä teistä mitään teitä pidetään itsekkäinä ja kummallisina, valitan. Ei välttämättä kaikkialla, mutta täällä :)

Vierailija
55/478 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 23:37"]

Monet asiat ovat siellä syntiä, mutta yksi ei - rattijuoppous

[/quote]

Kotiinpäin saa aina ajaa. Tällaisen lentävän lauseen olen kuullut, ja se pitää maalla oikeasti paikkansa :=

Vierailija
56/478 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 03:46"]

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 03:11"]Kotikylälläni pohjoisessa Suomessa

Eikö joku voisi tuollaisesta tehdä jo eläinsuojelu- ja rikosilmoituksen? Eläintenpitokieltoa pitäisi silloin myös vaatia.

-Avoparit joilla on lapsia ovat epäilyttäviä, ainakin ateisteja mutta ehkä myös pelkkiä kulissiperheitä.

-Yksinhuoltajanaiset ovat huoria, täysin riippumatta eron syistä ja siitä onko heillä eron jälkeen enää koskaan mitään kosketusta miehiin.

-Tummaihoinen on aina neekeri.

-Osa ihmisistä todella pitää ok-talojen ulko-ovet jopa öisin auki. Vanhemmat ihmiset laittaa edelleen harjan ulko-oven eteen merkiksi siitä ettei ole kotona.

-Korkeakoulutetut ovat olevinaan. "Olevinaan olo" alkaa välittömästi siitä hetkestä kun muuttaa kylältä opiskelemaan suurempaan kaupunkiin. Sen jälkeen ei ikinä enää palaudu normaaliksi.

-Matalakoulutetut ovat oikeita ja aitoja ihmisiä.

-Elämänkoulu on paras koulu.

- Kiroileminen on merkki aitoudesta.

-Lehtipihvi ABC:lla on hienostunut ruoka.

-Läskisoosi on kunnon kotiruokaa ja koska kunnon kotiruoka on oikeaa ruokaa, se ei voi myöskään olla epäterveellistä.

-On ihan tervettä että 36-vuotias mies seurustelee 9.luokkalaisen tytön kanssa.

-Hoikat ihmiset ovat sairaita ja heidän täytyy saada lihaa luidensa ympärille.

- Kasvikset ovat pupunruokaa.

-On hienompaa saada poikavauva kuin tyttövauva.

-Jos työssä ei tule hiki, se ei ole oikeaa työtä.

-Jos koira ei aja metsällä, sen saa laittaa monttuun.

- Koiria ei tarvitse kouluttaa, koska niillä on luonnostaan vainu.

-Kissoja ei tarvitse leikata ja ne saavat kulkea kaikkialla vapaasti. Kissanpennun saa luovuttaa uuteen kotiin 8 viikkoisena, usein myös 6 viikkoisena.

-On epäilyttävää jos joku menee naimisiin sellaisen ihmisen kanssa, jolle kukaan kyläläinen ei ole mitään sukua ja helvetin pelottavaa jos sama muukalainen jää kylälle asumaan.

[/quote]

Tai jopa kissanpennut voi jopa hukuttaa aina joka kerta kun saavat pentueen. Vuodesta toiseen...

[/quote]

Vierailija
57/478 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 23:55"]

On jotain tiettyjä kyläläisiä, joilla on erilaisia lempinimiä ja jotka kaikki tuntevat. Kylältä saattaa löytyä mm. sellaisia hahmoja, kuin Punaparta Heikkinen, Vino Iita, Pullomummo, Kyttääjä-Mauri ja K-kaupan Maija. Mikä hauskinta, niin yleensä ainakin johonkin näistä törmää katukuvassa, jos kävelee kylän läpi. Ehkä juuri siksi ovatkin kaikille tuttuja, kun ovat niin usein liikenteessä.

Keksittäisiin sitten tasapuolisuuden nimissä joka ainoalle kyläläiselle. Innokkaista keksijöistä ja hauskoista ehdotuksista ei varmasti tulisi pulaa.

[/quote]

Vierailija
58/478 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 23:31"]-Jos miehellä on muodikkaat vaatteet ja/tai muodikkaasti leikatut hiukset, epäillään häntä heti homoksi. Muutenkin epäillään heti homoksi, jos vähänkin poikkeaa pikkukylän normista.

-Jos satut todella olemaan pikkukylän homo, niin sen tietävät kaikki. Kahvipöydässä se on kestoaihe, josta puhutaan ja jota kauhistellaan vuosia, ellei jopa vuosikymmeniä. Etunimeäsi ei muisteta, vaan puhutaan: "Se se homo näky laittaneen uuven auton!" Ja kaikki tietävät heti, kenestä on kyse, because you're only gay in the village.

[/quote]

Ah, juuri näin!
Isäni pukeutuu aina kauluspaitaan ja bleiseriin ja tummiin farkkuihin. Kenkinä "juhlakengät" *tuppukyläläisten mielestä* eli siis mustat, ruskeat tai valkoiset miesten kengät (muistuttaa pukukenkiä, pahoittelen sanavirhettä) ja pahinta on, että isälläni on 10 eri paria tälläisiä kenkiä. Isälläni on nahkainen olalle laitettava manbag ja monta erillaista siistiä takkia. Talvella käyttää pitkää villakangastakkia ja _kaulahuivia_ , kyllä, villaista kaulahuivia. Isäni laittaa hiuksensa tarkasti ja ajaa parran joka päivä. Kun muutimme tähän kylään, sain kuulla aluksi aina siitä miten isäni on oikeasti homo. Noh, eipähän pukeutunut paikallisen urheiluseuran logolliseen takkiin ja maastokuvioiseen lippikseen ja lenkkareihin. Ainiin unohdin mainita, isäni käyttää hajuvettä, ja ostaa itselleen valkoviiniä joskus.

Äitini myös pukeutuu hienosti, ja silloin lapsena minä ja sisareni myös. Takit ja kengät uusittiin joka vuosi ja vaatetta ei saanut enää käyttää jos väri oli kulahtanut tai vaatteessa nukkaa. Ei ollut ihan jokaisella samanlaista.Tämä myös sai aikaan porinaa kylällä kun yrittäjiä ja perhe kulkee hienoissa vaatteissa, yrittäjähän ei saa saada mitään voittoa joten boikottiin tuollaiset pyrkyrit.

Pahoittelen mahdollisia kirjoitusvirheitä, kappalejakokin temppuilee puhelimella.

Vierailija
59/478 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 21:49"]Aidosti ihania oletuksia.

[/quote]
Toi on hyvin harvinaista, varsinkin jos kyse on vähänkin syrjässä olevasta paikasta.

Vierailija
60/478 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitämitämitä, miten jotkut voivat tosissaan väittää etteivät ketjussa listatut asiat pidä paikkaansa? Itse olen kotoisn kymenlaaksolaisesta tuppukylästä ja kaikki täsmää! Eniten taisi osua se kun joku totesi, että vanhempasi määrittävät sen miten suhtaudut kaupan kassaan. Näin juuri. Minä olen nykyisessä maailmassani pidetty ja hyvin menestynyt ihminen. Kotikylässä taas tulen aina olemaan se hullun äidin äpärälapsi jolla ei ikinä ollut muotivaatteita eikä amisbemarilla suhailevaa lippispäistä poikaystävää. Eli kaupan kassalla minä painan pääni maahan ja mumisen. Olisi suorastaan loukkaavaa katsoa kassatyttöä/tätiä silmiin ja hymyillä. Kyllähän kaikki tietävät mikä minä olen, vaikka varmasti luulenkin, että koulun penkillä istuminen ja pänttääminen on tehnyt minusta jotakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi