Muita rasittavan anopin "omistajia"?
Ai kamala, että ottaa aivoon anoppi taas vaihteeksi. Aina välittämässä ja arvostelemassa, oli kyse mistä asiasta vaan, hän tietää ratkaisun ja vastauksen.
Hänen mielestään minä ja mieheni ei osata hoitaa asioitaa, joten joka asiassa täytyy neuvoa, vaikka kyse olisi imuroinnista!!!!
En edes halua kuvitella millainen järkyttävä hössötys alkaa kun meille syntyis vauva...
Kommentit (12)
Miksi siedät tuollaista? Aseta nyt rajat, hyvä ihminen!
En tiedä, miten saisin ton loppumaan. Oon ihan kurkkuani myöten täynnä sen uteluita, neuvoja ja komentelua... Vaikka yritän sanoa alussa ei, jotenkin aina päädyn tekemään niin, hävettää ihan myöntää!
Ap
Miten te ootte pärjännyt rasittavan anopin kanssa? Tarviin jotain neuvoja.
Ap
Ajattele positiivisesti, anoppisi haukkuu sua sekä poikaansa, todennäköisesti morkkaa kaikkia ihmisiä joiden kanssa on tekemisissä. Mun anopin mielestä kaikki on mun syytä ja jos meidän perheessä tapahtuu jotain positiivista ja vaikka mä olisin sen aikaansanut, niin kunnian saa vain ja ainoastaan mun mies. Anopin mielestä hänen poikansa tekee kaiken maailman parhaiten eikä hänessä yksinkertaisesti ole mitään vikaa. Ja jos joku vika tulee ihan suoraan ilmi, niin sekin laitetaan mun syyksi jollain typerällä keinolla.
Aloita vaikka tuosta: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=onn00036&p_teos=onn&p_selaus= -3
Voi miten hävettää anoppisi puolesta. Olen itse iässä, että voisin olla anoppisi. Olenkin anoppi, mutta minulla on vävy, miniää ei vielä ole. Olisi ihan kauhistus alkaa puuttua anoppina asioihin, en edes lasteni asioihin puutu enää mitenkään. Neuvoja annan kysyttäessä, muuten pysyn taustalla. En ymmärrä tällaisia aloituksen kaltaisia ikätovereitani. Tekisi mieli sanoa heille se klassinen "hankkikaa elämä". Ei lapsisssa voi roikkua ikuisesti, saati miniöissä ja vävyissä, herranen aika sentään.
Tsemppiä ap:lle. Toivottavasti anoppisi saisi ahaa-elämyksen itsensä suhteen.
Jep, tuttua.. Anoppi se jaksaa kaikessa neuvoa ja pari kertaa kun on hetken ollut täällä lapsenvahtina niin jo on joka paikka kuurattu vaikka ollaan tosi siistejä ihmisiä. Siis vaikka ei olis mitään siivottavaa niin kyllä se aina jotain keksii. Tosi rasittavaa.. Ja jos jollakin muksulla vähän nenä vuotaa ja yskii nii se on koko ajan sanomassa että pitää huomenna viedä lääkäriin ja voivottelee. Ihan niinku en itse tajuais viedä lasta lääkäriin sillon kun tarvii! 2 kertaa olen turhan takia taaperon raahannut lääkäriin anopin "määräyksestä" ja diagnoosi ollu normaali flunssa. Ei siis ole ollut kuumetta edes. Sen mielestä aina kun noilla on yskä niin keuhkoissa on jotain (on sh itse) mutta aina kun lääkäri kuunnellu niin keuhkot ihan terveet.. Ja nyt mikä mua ärsyttää kaikista eniten siinä ja appiukossa on se että ne jaksaa koko ajan v*ttuilla lapsien määrästä!! Siis mulla on 2 entisestä liitosta, koululaisia jo, ja nykyisen kans on 2 alle 2vuoden ikäerolla. Siis melkeen joka kerta kun nähdään niin "kohta teidän pitää bussi ostaa että mahdutte kaikki" ja "eihän teille voi yhteistä aikaa antaa kun kohta on taas maha pystyssä" ja tämän suuntaista.. Ja tottakai aina naureskelevat noille juttuillensa. Ja kyllä, meidän lapsiluku on täynnä ja ne tietää sen. Liekkö risoo kun itte tehneet lapset melkein 10vuoden ikäerolla ja meillä on pieni ikäero näillä. Pääsimpä purkautuun prkl :D
Lohduttavaa kuulla, että muillakin on samaa ongelmaa ja ennenkaikkea ymmärtää, millaista on kestää rasittavaa anoppia.. Kenelläkään kaverillani ei ole anoppeja, joten heille on turha tilittää. Mies yrittää taas parhaansa mukaan kuunnella ja ymmärtää, pyytää että ymmärtäisin anoppia.
Tätä hössötystä on jatkunut koko suhteen ajan, ensimmäisestä kerrasta lähtien..
Voisin kirjoittaa ainakin yhden romaanin asioista, jotka harmittaa hänessä ja hänen käytöksessä.
Ap
Se kenen äiti on kyseessä, asettaa yksityisyyden rajat. Siten menee helpoiten perille.
Minulla taas on tunnekylmä, jopa asperger-piirteinen anoppi. On vielä työikäinen joten ei vaivaa päätään meidän asioillaan varsinaisesti, mutta se tarkoittaa kääntöpuolena myös sitä, ettei hänestä ole apua tai tukea käytännössä ollenkaan.
Hänkin tietää kaikesta kaiken, myös asioista joita ei ole opiskellut tai kokenut. Lääkärit ovat väärässä, kyllä hän tietää. Talousoppineet eivät tajua maailmaa, hän tajuaa. Jne.
Antaa itsestään suvaitsevaisen ja empaattisen runoilevan kuvan sosiaalisessa mediassa, totuus on ihan jotain muuta. Turha kai sanoa, että suhteensa kariutuvat todella nopeasti (eronnut), edes aviomiehensä ei häntä vuotta pidempää jaksanut.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 19:16"]Se kenen äiti on kyseessä, asettaa yksityisyyden rajat. Siten menee helpoiten perille.
[/quote]
Helpommin sanottu kun tehty, tuskin anoppi sopimusta kauaa noudattaisi...
Ap
I feel you, sister.