Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä hyvän neuvon olet saanut äidiltäsi?

Vierailija
05.03.2014 |

- kunnioittaa ja rakastaa Jumalaa ylikaiken ja lähimmäistään niinkuin itseään.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan ikinä mitään! Toisaalta, hän ei ole myös koskaan arvostellut mitään tekemisiäni/tekemättä jättämiäni.

Vierailija
2/29 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jokaisen ihmisen olisi tärkeä asua joskus yksin." Erittäin hyvä oppi jota en itse noudattanut, ja tajusin sen arvon vasta vanhempana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä ihmisiksi!

Vierailija
4/29 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miehet ovat kuin varjoja. Jos jahtaat sitä, se pakenee. Jos itse käännyt ja pakenet, se seuraa." :D

Vierailija
5/29 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Älä ota eronnutta miestä (siis aviosta eronnutta) ja eläkä tee kuin yksi lapsi." Ensimmäistä olen noudattanut, mutta jälkimmäistä en.

Vierailija
6/29 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun erosin, äiti ehdotti, että kutsun lapsen juhliin myös ex-puolison ja hänen sukulaisensa. Se tuntui silloin kipeältä, mutta noudatin hänen ohjettaan. Onneksi. Minulla ja exällä on oikein hyvät välit nykyään. Vietämme kaikki lasten juhlat yhdessä, samoin kävimme yhdessä vanhempainilloissa ja koulun juhlissa. Olen iloinen, että nielin kipuni ja kiukkuni eron jälkeisenä vuonna ja mahdollistin lapsilleni iloiset juhlat kaikkien perheenjäsenten kesken.

Vierailija
7/29 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kai sitä pitää tottua ajatukseen, ettei Tarmo ole mihinkään menossa, joten pidä kiinnibsiitä!"

Sanoi rakas äitini, kun meidän 20 vuotis hääpäivää juhlistettiin läheisten kanssa. Ilkeyttään sanoi, äiti ei ole koskaan ymmärtänyt mies valintaani. Sehän on outo, kun ei se ryyppää, eikä syö lihaa.

Vierailija
8/29 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni sanoi avioiduttuani että "Muista, puolisoa on turha yrittää muuttaa.". Ja eräs varaäitini sanoi " " Asu miehen kanssa ennen kun avioidut". En asunut. :)

Oman äitini opit olivat tyyliin "Sellaista se elämä on" ym...

Vierailija
9/29 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 17:08"]- kunnioittaa ja rakastaa Jumalaa ylikaiken ja lähimmäistään niinkuin itseään.

[/quote]miksi alapeukku, eikö se ole ihana asia jos ihmiset välittävät ja rakastavat toisiaan muulloinkin kuin jouluna?

Vierailija
10/29 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini paras neuvo on ollu rakastaa vihollinen kuoliaaksi. Tarkoittaa siis sitä, että lempeästi ja hymyillen, niin että vihollinen ei tajua muuta kuin tulleensa kuulluksi, nähdyksi ja rakastetuksi. Riidanvälttelijöitä kun ollaan molemmat.

Vierailija
11/29 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole kiltimpi miehelle, sekin yrittää varmasti parhaansa. Äiti oli kyllä itse kauhea noita-akka isääni kohtaan, mutta oppi kai läksynsä avioeron jälkeen.

Vierailija
12/29 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki hyvä ammatti ja turvaa toimeentulosi niin ettet ole riippuvainen miehestä.

Vierailija
13/29 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 17:38"]Hanki hyvä ammatti ja turvaa toimeentulosi niin ettet ole riippuvainen miehestä.

[/quote]

Jotenkin hassun vanhanaikaista, että tuollaista pidetään hyvänä neuvona, eikä itsestään selvyytenä.

Vierailija
14/29 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehiä tulee ja menee kuin linja-autoja! :)

Vierailija
15/29 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikään ei ole yhtä hyvää uudelleen lämmitettynä kuin tuoreena", tämä kun jankkasin on-off suhteessa. Myöhemmin tajusin että olisi pitänyt jättää se ero yhteen kertaan ja olla yrittämättä enää :) hyvä neuvo.

Vierailija
16/29 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Parempi yksin kuin huonon kaverin kanssa!"

Vierailija
17/29 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä koskaan ota juoppoa miestä

Vierailija
18/29 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 17:45"][quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 17:38"]Hanki hyvä ammatti ja turvaa toimeentulosi niin ettet ole riippuvainen miehestä.

[/quote]

Jotenkin hassun vanhanaikaista, että tuollaista pidetään hyvänä neuvona, eikä itsestään selvyytenä.

[/quote]

No, äiti on itse sitä sukupolvea, ettei asia ollut hänelle itsestäänselvyys. Minulla on omat rahat, säästöt ja erilliset tilit.

Vierailija
19/29 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä turhia murehdi, tee lapsi ja yritä olla ajattelematta synnytystä seuraavat 9kk. Äidilläni 5 lasta.

Vierailija
20/29 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä, oliko tämä hyvä neuvo vai ei: älä hanki lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä