Meidän 5 ja 6v pojat
on pelanneet pleikkaa aamu 10.30 asti...
Normaalisti meillä on pelipäivät ja tietty aika minkä saa pelata, kello soi merkiksi kun pitää lopettaa.
Nyt ajattelin antaa pelata, kokeilen mitä tapahtuu. Ja toisaalta tuo 5v on ollut oikeasti ihan hirveä jo monta viikkoa ja mulla hermot niin kireellä sen kanssa että nyt se ei ainakaan tappele ja tee kiusaa ja uhmaa. Otin siis itselleni lepopäivän. Ja saan siivota rauhassa.
Silti mulla on huono omatunto siitä että ne pelaa nyt koko päivän eikä olla edes ulkona käyty!! (eilen pulkkamäessä 2,5h) Tämän laitoin itselleni lieventääkseni huonoa omaatuntoani mutta ei se tainnut auttaa.
Kommentit (9)
Hengähdyspäivä äidille tekee välillä ihmeitä. Ulkoilette ja teette muuta sitten joku toinen päivä :)
Minun oma äitini oli fanaattinen television/videopelien suhteen. Nykymaailmassa elektroniikka on erottamatton osa arkipäivää. Eivät lapsesi kuole, jos annat heidän hakata pleikkaria tavanomaista pidemmän ajan.
Kiitos synninpäästöstä! Niin minäkin mietin. Tämä kun on oikeasti poikkeus eikä meillä tämmöisiä harrasteta. Ulkoillaan ihan joka päivä ja puuhataan paljon muuta.
Mä en ihan ymmärrä miksi alle kouluikäisillä tarvitsee edes olla pelikoneita. Kun ei sellaisia ole, niin eipä tarvitse tapella peliajoistakaan.
Meillä on alakouluikäiset lapset, saavat pelata viikonloppuna 2h, arkena ei pelata ollenkaan. Alle kouluikäisinä pelasivat joskus satunnaisesti (ehkä kerran kuussa) jotain tietokonepeliä, eivät edes vaatineet mitään (koneilla) pelaamista koska olivat tottuneet leikkimään, askartelemaan, ulkoilemaan, pelaamaan lautapelejä/korteilla jne.
Miksi ostatte niin kovin pienille jo noita pleikkareita yms?
Minäkin vastustin pitkään mutta lopulta myönnyin. Jatkuva ruinaaminen loppui selkeisiin pelipäiviin. Tietävät milloin saa milloin ei saa pelata. Tietävät myös että kun klo. soi niin peli loppuu. Normaali pelipäivän aika on 45min.
Tämä nyt tämmöinen poikkeus, lähinnä äidin lepopäivä.
Tämä elektroniikka nyt vaan on tätä päivää ja tuntuu että jos lapset opettelee koneen käyttöä vasta koulussa ovat jo auttamatta jäljessä ikätovereista jotka saaneet jonkun laitteen käteensä jo alle 1v...
Kehitys kehittyy ja jotenkin tässä on räpisteltävä mukana.
Meillä on pelikonsoli siksi, että mies pelaa, vaikka lapset on vielä alle kouluikäisiä. Hekin sitten pelaavat joskus.
En ymmärrä mitä pahaa on pelissä. On ihan tutkittua tietoa, että pelaaminen kehittää monella tapaa. Toki lapsen päivään pitää kuulua muutakin kuin pelaamista. Yhdestä päivästä silloin tällöin, jolloin pelataan aamusta iltaan, ei jää mitään muuta kuin mukavia muistoja.
Meillä vielä pelaaminenkin sosiaalinen tapahtuma kun pelaavat yhdessä ja joutuvat yhdessä ratkomaan ongelmia ja sopimaan miten pelaavat. Eivät ko pelissä pelaa toisaan vastaan vaan yhdessä vastustajaa vastaan.
Ja eivät ole tapelleet koko päivänä!= minä en ole hermostunut KOKO päivänä!!!! Kyllä hermo lepää ja huomenna jaksaa taas touhuta ihan uudella energialla.
Ap
No nyt ne lopetti. Söivät leivät ja rupesivat leikkimään. (söivät kyllä ruoan aiemmin pelaamisesta oli sentään sen verta taukoa. :) )
Kone kiinni ja pihalle, koko ilta on aikaa.