Supernanny 12.2- Millä nuo ihmiset oikein elää?
Kyseessä perhe äiti, isä ja kolme lasta. Vanhemmat noin 20v. Isä ruohonleikkaaja ja äiti toimistotyöntekijä. Asuvat todella ison oloisessa talossa, huonekalut uuden näköisiä ja muutenkin hyväkuntoinen talo jossa iso piha (näyttää joltain jalkapallokentältä).
Millä nuo oikein elättävät itsensä? Jos olisivat perineet rahaa niin tuskin olisvat ruohonleikkuu ja toimistohommissa. Vai saako sielläpäin maailmaa ihan määrättömästi luottoa mitä pyörittää?
Kommentit (16)
Jakso taitaa olla jenkeissä kuvattu. Tuskin siellä on mitään kaupungin kämppiä.
Samaa minä olen ihmetellyt. Oli Amerikassa kuvattu jakso kerran 4 lasta, isä postinjakaja ja äiti kotiäiti. Valtava uusi talo kivalla paikalla ja iso piha.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 18:17"]Englannissa kaupungin kämppä voi olla omakotitalo, myös vuokrat on halvempia kuin suomessa.
[/quote]
On siellä palkatkin huonommat hanttihommissta..
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 18:17"]Englannissa kaupungin kämppä voi olla omakotitalo, myös vuokrat on halvempia kuin suomessa.
[/quote]
Riippuu todella paljon alueesta. On paljon kalliimpiakin alueita kuin meillä missään.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 18:19"]
[/quote]
Yhdysvalloissa köyhien perheiden asuminen maksetaan. Enemmän tukia siellä saa kuin täällä. Ruokakupongit, kouluavustukset, joululahjoja kymmenittäin jne.
Perheen äiti taitaa olla osa-aikatyössä tai ei töissä ollenkaan. En sitten tiedä elvätkö luotolla tai ovatko perineet rahaa ja vanhemmat laittaneet töihin. Itse ihmettelen, että miksi pitää tehdä kolme lasta alle 20 vuotiaana. Tuossakin tapauksessa huomaa, ettei vanhemmuus oikein sujunut ja ehkä yksikin lapsi olisi riittänyt.
Miksi ei rahaa perineet ei muka "voi" tehdä päiväduunejansa?
Itse olen perimässä rahaa aika paljon, mutta en silti jätä toimistohommiani. Viihdyn siellä ja työnteko täyttää päivää kivasti tuoden sosiaalisia suhteita AIKUISTEN kanssa elämääni.
Usein noissa hömppäohjelmissa ihmisillä näyttää olevan tosi paljon rahaa. Luulen, että mainostajat vaativats itä, koska ohjelmien rahoitus perustuu mainoskatkoilla näytettyihin maksettuihin mainoksiin. En tiedä, miten noi ihmiset ovat perineet tai saaneet rahansa, mutta eihän se mitään keskiverto perhettä edusta. osa ehkä on isoissa veloissa, eihän tuosta näe, millä kaikki maksetaan.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 18:26"]
[/quote]
Yhdysvalloissa köyhien perheiden asuminen maksetaan. Enemmän tukia siellä saa kuin täällä. Ruokakupongit, kouluavustukset, joululahjoja kymmenittäin jne.
[/quote]
Onkohan ihan noin? Jos on niin haluan köyhäksi jenkkeihin :)
Jotenkin olen ymmärtänyt että sielläpäin maailmaa ei ole sosiaaliturvaa juuri lainkaan...
Nimenomaanhan sitä voi tehdä hömppätyötä, kun on perinyt rahaa. Ei tarvitse turhaan stressata kotona työasioista ja voi tehdä lyhyttä viikkoa/ päivää tai pitää ylipitkiä lomia.
Jenkeissä verotu on aivan eri luokkaa, siellä todellakin voi pistää rahaksi, toisin kuin suomessa, missä verotusta kiristetään, mitä enemmän tienaat.Ja siellä on rakanetaminen halvempaa.
Oman arvaukseni mukaan ihmiset joilla on määrättömästi rahaa joko elävät tekemättä mitään tai tekevät rahoillaan sitä lisää. Taitaa olla todella harvinaista että joku perijätär on huvikseen Alepan kassalla.
[/quote]
[/quote]
Perehdypä hieman paremmin Usan sosiaalihuoltojärjestelmään. En lähtisi sitä vaihtamaan meidän malliin mistään hinnasta.
Jenkeissä tuntuu kaikilla olevan isot talot riippumatta tuloista. En tiedä perustuuko sitten juuri rakentamisen edullisuuteen. Tosin usein kodit ovat sisältä aika köyhän näköisiä esimerkiksi tuossa kyseisessä ohjelmassa. Juuri tuota jaksoa en nähnyt niin en osaa siitä sanoa.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 19:27"]
[/quote]
[/quote]
Perehdypä hieman paremmin Usan sosiaalihuoltojärjestelmään. En lähtisi sitä vaihtamaan meidän malliin mistään hinnasta.
[/quote]
Niinpä teen minäkin. Olisi tosi kiva jos mulle maksettais iso talo isolla pihalla ja saisin vielä kymmenittäin joululahjoja kaupan päälle :)
Englannissa kaupungin kämppä voi olla omakotitalo, myös vuokrat on halvempia kuin suomessa.