Etäpäivien ruokailu
Etätyöpäivinä suurin synti ei ole laiskottelu vaan se ettei tule tehtyä ruokaa itselleen. Auttakaa minua suunnittelemaan helppo ja ravitseva ruokalista itselleni 10pv ajaksi.
1. pinaattikeitto + kananmunat
2. porkkanasosekeitto
3. risotto
4. vispipuuro
5. kalapasta
mitäs muuta?
Kommentit (8)
hernekeitto, makaroonilaatikko/lasagne, tonnikalapasta..
ideoita:
1. pinaattikeitto + kananmunat
2. porkkanasosekeitto + raejuusto
3. risotto
4. vispipuuro, kananmuna
5. kalapasta
6. kanawokki (kanasuikaleet + wokkivihannekset +nuudeli)
7. lämpimät leivät + salaatti
8. munakas + vihannesdipit
9. fetasalaatti + leipä
10. pastaa + pestoa + vihanneksia (kesäkurpitsa, sipuli, herkkusieni)
Itse teen yleensä salaatin tai syön esim. edelliseltä päivältä jäänyttä keittoa tms..
Sama juttu, töissä vahtii kelloa koska pääsee syömään (klo 11 on jo kiire!) mutta kotona tekee niin keskittyneesti töitä ja aika menee niin nopeasti että yleensä havahdun vasta klo 13 jälkeen. Yleensä laitan itselleni ja kotitoimistolla olevalle miehelleni salaatin (esim bresaola) tai sosekeittoa. Syödään hyvin kevyesti päivällä.
Mun suosikkinopeat:
-Kesäkurpitsasosekeitto (sipuli ja kk uuniin ja soseeksi, loppuvaiheessa soseutan joskus mukaan pehmeää tofua, maustetaan sitruunapippurilla)
-tomaattipaprikakeitto (kuin ed., sekaan kookosmaitoa)
-kesäkeitto
-soijarouhebolognese proteiinipastalla
-kaalipata (eri kaaleja keitetään ja lisätään paljon inkkarimausteita ja kookosmaitoa)
Kaikkien kanssa kesoa!
-munakas (teen uunissa vain valkuaisista. Sekaan esim pinaattia, sipulia, minitomaatteja, juustoa, paprikaa, sieniä...)
Teen edellisenä päivänä päivällistä yhden ylimääräisen annoksen, ja lämmitän sen lounaaksi. En viitsi käyttää tehokasta työaikaa yhden ihmisen ruoan laittoon.
Minä laitan ruokaa aina 5 litran kattilassa. Siitä syö perhe kahdesti ja sitten jää rasiallinen pakastimeen. Aina ei jää pakastettavaa, mutta kyllä sinne helposti 5 rasiallista viikossa kertyy. Niit syödään aina sitten, kun kotona on vähän ruokailijoita.
kukkakaaligratiini tulee helposti uunissa.