Jee, tää köyhä perhe pääsee Kanarialle, kiitos osamaksusopimuksen
Aivan mahtavaa, varasin meille reissun Kanarialle hiihtolomalle. Olin ihan varma ettei päästä pitkään aikaan, mutta aurinkomatkoilla olikin osamaksu vaihtoehto ja jopa ilman korkoa. Olen niin riemuissani ja lapsetkin aivan täpinöissään. Siis maksetaan 240 euroa x 12, toiset säästää etukäteen, me säästetään jälkikäteen:)
Kommentit (40)
Ihan hyvä juttu tuo sinällään, itsekin tykkään reissata joten ymmärrän kyllä halun. Mutta kannattaisiko tämän reissun maksamisen jälkeen alkaa laittaa tuo sama summa sivuun joka kuukausi, jos kerran sen verran pystytte nipistämään kulutuksestanne? Näin teillä olisi jatkossa vararahasto, jota voi hyödyntää niin reissaamiseen kuin äkillisiin kuluihinkin.
Hyvää matkaa AP:lle! Nauttikaa! :)
Kiitos muutamallejotka eivät lytänneet tätä. Olen itse aivan todella onnellinen kun pääsemme pitkästä aikaa perheemme kanssa reissuun. Ollaan ihan tarpeeksi monta hiihtolomaa vietetty kotona. Olemme ansainneet koko perhe tämän. Tässä on ollut takana työttömyyttä, sirautta ym. Jaei mun tarvitse teille vakuuttaa, riittää että itse olen vakuuttunut että tämä on kaikin puolin hyvä juttu. Ärsyttää, vaan että joku "rikkaampi" katsoo oikeudekseen arvostella ja neuvoa miten juuri asiat tulee hoitaa (vain säästäminen etukäteen on oikea tapa lähteä matkalle jne.) Teidän on varmaan helppo sanoa noin,mutta ette tosiaan tiedä miten iloisiksi meidän lapset tulivat päästessään kauan haaveilemallensa matkalle. Minulle riittää se ilo. Hyvää ja onnellista joulua kaikille. Ap
Säästää ensiksi rahat ja ottaa äkkilähdön. Näin minä teen.
Miksei voi olla yhtenä vuonna menemättä, mutta silti säästää saman summan tilille? Seuraavana vuonna voikin sitten matkustaa velattomana?
Vai eikö raha pysy näpeissä?
Hiihtoloma on kallein viikko, halvemmalla pääsette kun pyydätte koulusta lomaa ja menette jollain muulla viikolla.
Tottakai lapset ilahtuu, mutta ei se kotona oleminen ole yhtään sen kamalampaa.
Miksi ostitte Aurinkomatkojen matkan? Kanarialle saa 4-henkiselle perheelle matkan alle 1000 eurolla kun varaa erikseen lennot ja hotellin.
Myös äkkilähtönä pääseen neljän hengen perhe tonnilla Kanarialle.
Itse tykkään matkustamisesta tai lähinnä lomalla olemisesta niin, että laitan sen vähissä rahoissani ensisijaiseksi tavoitteeksi. Jokainen tekee miten lystää. Pikkuisen mietityttää, jos ei ennen lomaa ole laittaa rahaa säästöön, niin miten loman jälkeen on se raha laittaa osamaksuun? Itse säästän matkatilille (omalle) ja sopivan hetken tullen minulla on rahaa ostaa matka. Lähinnä juurikin tarjouksista tai äkkilähtöjä tms. Tänä vuonna innostuin ostramaan täysihintaisen matkan meille. Nyt harmittaa, kun samalla hinnalla tosiaakin voisi olla kuukauden omatoimisesti etelässä.
Hauskaa matkaa teille. Hiihtolomalla on paljon matkalaisia ja se tarkoitta lapsille paljon kavereita ja hauskaa.
En tajua velaksi matkustamista. Ei se nyt NIIN mahtavaa kuitenkaan ole. Itse säästän maksamalla isompaa veroprosenttia, niin aina jouluisin tulee kiva potti, jonka voi käyttää mihin lystää tai laittaa vaikka säästöön.
T. Muuten köyhä yh
Ei nyt kovin köyhä voi olla, jos on varaa maksaa reilu 200 euroa joka kuukausi melkein vuoden ajan, jostain niinkin turhasta kuin matkustelu.
No ei tosiaan pääse hiihtolomaviikolla 4 h perhe 1000 eurolla Kanarialle ja äkkilähtökäään ei silloin onnistu. En tiedö teidän töistä, mutta meillä loma pyydetään hyvissä ajoin etukäteen. Lasten loma on se hiihtolmaviikko ja samoin minun. ap
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 09:21"]
No ei tosiaan pääse hiihtolomaviikolla 4 h perhe 1000 eurolla Kanarialle ja äkkilähtökäään ei silloin onnistu. En tiedö teidän töistä, mutta meillä loma pyydetään hyvissä ajoin etukäteen. Lasten loma on se hiihtolmaviikko ja samoin minun. ap
[/quote]
Pääsee kun varaat lennot ja hotellin erikseen. Lentoyhtiöiden ja hotellien hinnoissa ei ole mukana Suomen hiihtolomalisää. Jos on ajoissa ostamassa lentoja niin edullisesti pääsee Kanarialle myös hiihtolomaviikolla.
Me aloitimme matkustelun vasta kolmekymppisinä, nyt kun siihen oikeasti jää rahaa käytettäväksi. Ei tullut mieleenkään lähteä "velaksi" reissuun. Mutta kukin tyylillään ja ketään tuomitsematta.
Silloin ei matkustella,jos ei ole varaa!
Ei kovin viisasta mutta kukin taaplaa tyylillään
Voiko sen maksaa etukäteen? Voikohan varata esim ensi kesäksi matkan ja maksaa sitä nyt puoli vuotta etukäteen? Jos saisi nyt varattuna halvemmalla.. Olemme vielä opiskelijoita.
Juu, voi aivan varmasti maksaa etukäteen,meillä ei vaan ollu 2900 euroa säästössä, joten tämä oli aivan loistava vaihtoehto ja kuluja ei tule yhtään enempää vaikka maksetaan osissa. ap
Kiva, että pääsette reissuun, vaikka joskus rahasta tiukkaakin. Nauttikaa! Olette sen ansainneet. Ja Kanaria on etenkin lasten kanssa oikein kiva paikka. Systeemit pelaa, lämpöä on ja lennot ok pitkät. Tykätään, vaikka on muuallakin reissattu. Hyvä viikon irtiottoon!
Mukavaa matkaa teille!