Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juustokakun kiille sokerittomasta mehukeitosta, kukaan tehnyt?

Vierailija
05.03.2014 |

olis tarkoitus tehdä mahdollisiman vähäsokerinen herkku

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Glögistä olen tehnyt mutten muista nesteistä, soseista kyllä.

Jotain makua siinä keitossa pitää olla, kunnolla vaikka marjojen makua.

Vierailija
2/35 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä tule nätti, eikä hyvä. Suosittelen tekemään piltin hedelmäsoseesta esim.

Tai teet sen suoraan esim vadelmasoseeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaisin puristaa appelsiineista mehua ja sen hyydyttää. 2

Vierailija
4/35 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 13:14"]

Glögistä olen tehnyt mutten muista nesteistä, soseista kyllä.

Jotain makua siinä keitossa pitää olla, kunnolla vaikka marjojen makua.

[/quote]

Se mustikkakeitto ainakin maistuu vahvasti. Hiukan vielä oikeita mustikoita sekaan niin mennee aidosta.

Vierailija
5/35 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 13:15"]

Ei siitä tule nätti, eikä hyvä.

[/quote]

Perusteletko.

ap.

Vierailija
6/35 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei nätti tulisi???!!! Mikä tahansa keitto/soppa sopii siihen pinnalle. Vauvansoseita en laita, parempaa saa mistä tahansa hedelmästä/marjasta kun vaan soseuttaa.

Vierailija
7/35 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt useasti, mutta olen laittanut lisäksi aitoja marjoja sekaan. Hyvää on tullut.

Vierailija
8/35 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset tee kunnollista kakkua kun kerran leipomaan ryhdyt? Vai onko jollakin 1-tyypin diabetes? He voivat onneksi syödä samaa kuin muutkin, kiitos pikainskojen.

Otsikko on outo. Vähäsokerista syötävää herkkua ei olekaan.

Vierailija
9/35 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei tuota keittoa voi sakeuttaa perunajauhoilla tai liivatteella. En ole kokeillut, mutta glögistä tehnyt. 

Vierailija
10/35 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 13:16"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 13:15"]

Ei siitä tule nätti, eikä hyvä.

[/quote]

Perusteletko.

ap.

[/quote]

Noi on niin litkuja etten niitä todellakaan laittaisi kakkuun kiilteeksi.  Ja kyllä minä juon tai syön noita sokeroimattomia mehukeittoja mm aamiaisella.

Mutta en mä niitä kakkuun tunkisi. Todellakin niin miksi pilata hyvä kakku. Minäkin leivon ja teen muita herkkuja, vaikka onkin elämäntaparemppa ja laihdutus päällä. Silti leipoessa tai kokatessa kunnon herkkuja niin en ala pihtaa maussa, ulkonäössä yms.

t. se sama

Vierailija
11/35 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 13:23"]

Miksei tuota keittoa voi sakeuttaa perunajauhoilla tai liivatteella. En ole kokeillut, mutta glögistä tehnyt. 

[/quote]

No eikös kiilteeseen nyt yleensäkin tule liivatetta? Ei glögiäkään millään perunajauhoilla sakeuteta..

Vierailija
12/35 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset tee oikeasta mehusta ja hyytelösokerista. En ole kuullutkaan, että mehukeitoista kiille laitetaan.

Vierailija
13/35 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 13:24"]

Noi on niin litkuja etten niitä todellakaan laittaisi kakkuun kiilteeksi. 

[/quote]

Käytetäänhän sitä glögiäkin, vielä litkumpaa ja hyvää tulee.

Vierailija
14/35 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 13:26"]

Mikset tee oikeasta mehusta ja hyytelösokerista. En ole kuullutkaan, että mehukeitoista kiille laitetaan.

[/quote]

no kun en halua sitä sokeria

ap.

Vierailija
15/35 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen joskus juustokakun ulkolaisista vadelmista, joten kuumennan ne ensin. Sitten teen irronneesta mehusta kiilteen, mutta laitan kyllä sokeria joukkoon, muuten liian hapan.

Vierailija
16/35 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tehty kiille kiisselistä, miksei siis mehukeitostakin voisi tehdä

http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/395678/Juustokakku/

Vierailija
17/35 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt monesti. Miksei tehdä terveellisiä ja vähäkalorisia herkkuja? Mä leivon kakun melkein joka viikko ja sitä syödään hyvällä omalla tunnolla jälkiruoaksi, välipalaksi ja iltapalaksi. Ravintoarvojensa puolesta menisi päivällisestäkin. Sisältävät pääasiassa kasviksia, valkuaista, heraproteiinia, rahkaa, raejuustoa ja toisinaan kaurajauhoja, maapähkinävoita tai ruisnäkkäriä. Sokeria meillä ei käytetä ollenkaan. Hyvä mieli tulee paitsi hyvistä raaka-aineista myös herkullisesta mausta:) mut siitä kiilteestä:D oon tehnyt vadelmakeitosta, sekaan laitoin vadelmia runsaasti sekä steviaa. Toimi samoilla suhteilla kuin mehun tms kanssa (eli aina enemmän liivatetta kuin ohjeessa!), tosin en käytä ohjeita vaan teen kaiken soveltamalla..

Vierailija
18/35 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 13:34"]

Olen tehnyt monesti. Miksei tehdä terveellisiä ja vähäkalorisia herkkuja? Mä leivon kakun melkein joka viikko ja sitä syödään hyvällä omalla tunnolla jälkiruoaksi, välipalaksi ja iltapalaksi. Ravintoarvojensa puolesta menisi päivällisestäkin. Sisältävät pääasiassa kasviksia, valkuaista, heraproteiinia, rahkaa, raejuustoa ja toisinaan kaurajauhoja, maapähkinävoita tai ruisnäkkäriä. Sokeria meillä ei käytetä ollenkaan. Hyvä mieli tulee paitsi hyvistä raaka-aineista myös herkullisesta mausta:) mut siitä kiilteestä:D oon tehnyt vadelmakeitosta, sekaan laitoin vadelmia runsaasti sekä steviaa. Toimi samoilla suhteilla kuin mehun tms kanssa (eli aina enemmän liivatetta kuin ohjeessa!), tosin en käytä ohjeita vaan teen kaiken soveltamalla..

[/quote]

Annapa vinkki terveelliseen juustokakun pohjaan.

Vierailija
19/35 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa ottaa itse kysymykseen kantaa, mutta pakko kertoa oma kokemus, kun tulin ostaneeksi juustokakkua Kakkugalleriasta. En muista mikä maku se oli, mutta jotain keltaista siinä oli kiilteenä, jotain appelsiini-lime-suuntaista. Valitsin tuon, kun ajattelin, että siinä olisi raikas maku ja että se tasapainottaisi kakun makeutta. Paskan marjat! Se kiille oli niin järkkymakeaa, ettei tosikaan! Miksi pitää pilata hyvä kakku liialla sokerilla?

En ole myöskään keinomakeutusaineiden kannalla. Mutta miksi hitossa sitä sokeria pitää olla niin, ettei edes yhtä palaa pysty syömään? Jos jo pohjassa ja täytteessä on lisättyä sokeria, niin jättäkää nyt hyvät ihmiset siitä kiilteestä edes sokeri pois! Kyllä se marjan oma makeus siinä riittää.

Vierailija
20/35 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Steviaa ei pitäisi antaa paljon, ei ainakaan lapsille. On kaikesta huolimatta keinotekoinen makeutusaine, vaarallisempi kuin aspartaami.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi