Käykö kukaan enää solariumissa ennen rantalomaa?
Varsinkin jos lähtee näin talvella lämpimään, niin eikö solariumissa käynti kannata? Itse palan todella helposti kesän alussa ja mietin meneekö koko lomareissu pilalle, jos palan ensimmäisenä päivänä.
Kuinka usein käyt ja millä aika välillä solariumissa? Sen tiedän ettei yli 10 kertaa vuodessa suositella siellä käyntiä.
Kommentit (23)
Kuka hullu käy solariumissa?!?
Syö beetakaroteenia ennen lomalle lähtöä ja suojaudu ensimmäisinä päivinä liialliselta auringolta vaatteilla ja hakeutumalla varjoon aina kun se on mahdollista.
Ei se solarium juuri auta ehkäisemään palamista. Enemmän haittaa kuin hyötyä
Mulla on hyvä aurinkovoide, ostin juuri uuden ja maksoin siitä 30 euroa. Silti palan todella herkästi ja veikkaan, että suoraan kylmästä ilmastosta hyppääminen aurinkoon polttaa mun ihon pahemman kerran.
ap
En ole ikinä käynyt solariumissa. Matkoilla taas paljonkin. Minäkin ennen paloin auringossa helposti. Ja oli kokeiltuna aurinkorasvoja laidasta laitaan. Kaikista paras aurinkosuoja itselleni on ollut P20. EI punoita enää nahka.
Mun aurinkorasva on alkukesästä 30 ja myöhemmin 15. Kasvoille erillinen aurinkorasva, jossa on korkea kerroin, en nyt muista mikä. Silti poltan nahkani joka kesä, usein monta kertaa. En tiedä missä vika, mutta hieman pelottaa tuo tuleva matka, kun lasten kanssa ollaan reissussa, niin silloin ei missään varjossa kauheasti istuksita vaan mennään koko ajan.
ap
Vain potentiaaliset ihosyöpäpotilaat. Suosittelen, että käytät suojakerrointa 50.
Kukaan enää solariumissa käy, vaarat on todistettu moneen kertaan.
Ennen juhlia ym suihkurusketus... turvallista ja näyttää hyvältä.
Mä en voi käydä suihkurusketuksessa, olen hajusteille allerginen eli ihan mieto ja melkein huomaaton tuoksukaan ei käy mulle eikä tekorusketuskaan estä ihoa palamasta.
Ok, solarium on siis nykyään pahasta. Toisaalta tuskin se kova palaminenkaan on hyväksi iholle. Nyt siis pitää valita kahdesta pahasta se pienempi paha.
ap
Ainakin alkupäivinä pitää olla SK50!
Itse palan helposti ja välillä pitää olla varjossa koska sellaista aurinkorasvaa ei ole keksitty mikä estäisi minun ihoani palamasta.
Syön ennen matkaa ja matkan aikana beetakaroteenia.
Viimeksi otin suihkurusketuksen...tosi vaalea sävy mutta sehän ei suojaa vaan saa ihon näyttämään vähän paremmalta ;)
Kokeile suojakerrointa 50 ja hanki lisäksi leveälierinen hattu. Lisääthän aurinkovoidetta myös päivän mittaan, varsinkin uimisen jälkeen? Onko joku vartalon osa, joka palaa erityisen herkästi? Jos esim. olkapäät ja rintakehä, kuten monilla, pidä osan päivää UV-suojattua paitaa, esim. tällainen http://www.meditex.fi/shop/product_details.php?p=454
Jos palat 30 aurinkorasvalla, niin kannattaa tietenkin käyttää 50-kertoimista.
Itse myös palan todella herkästi joten käyn maalis-huhtikuussa solariumissa jotta kesä ei ala palamisella. Käytän aurinkorasvoja mutta palan silti aina.
solariumissa käyn Vuodessa noin 5-6 kertaa ja otan aina mahdollisimman lyhyen ajan (5-10min).
Ei se palaminenkaan terveellistä ole ;)
Ei käy, solarium aiheuttaa syöpää. Hommaa kunnon aurinkovoide, peittävä vaatetus ja ole varjossa =)
Ok. Käyn ostamassa tuon 50 kertaisen aurinkorasvan.
Lisään rasvaa ja kerran tein sen virheen, kun kävin umassa usein, niin lisäsin liikaa rasvaa ja silloin paloin todella pahoin rinnasta. Luin jälkikäteen jostain, että aurinkorasvaa kun on liikaa, niin se alkaa kiehumaan iholla. Nykyään yritän rasvata sopivan usein.
Kiitos linkistä meditexiin!
ap
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 11:07"]
Mulla on hyvä aurinkovoide, ostin juuri uuden ja maksoin siitä 30 euroa. Silti palan todella herkästi ja veikkaan, että suoraan kylmästä ilmastosta hyppääminen aurinkoon polttaa mun ihon pahemman kerran.
Paljonko suojakertoimia? Oleskele auringossa lyhyitä aikoja kerrallaan, ole varjossa, peitä olkapäät ja muut herkästi palavat ihonalueet. Olen todella vaalea enkä ole koskaan palanut, koska peitän ihoa vaatteilla.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 11:14"]
Mun aurinkorasva on alkukesästä 30 ja myöhemmin 15. Kasvoille erillinen aurinkorasva, jossa on korkea kerroin, en nyt muista mikä. Silti poltan nahkani joka kesä, usein monta kertaa. En tiedä missä vika, mutta hieman pelottaa tuo tuleva matka, kun lasten kanssa ollaan reissussa, niin silloin ei missään varjossa kauheasti istuksita vaan mennään koko ajan.
ap
[/quote]
Vaatteilla suojataan ihoa myös, vink vink
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 11:22"]
Mä en voi käydä suihkurusketuksessa, olen hajusteille allerginen eli ihan mieto ja melkein huomaaton tuoksukaan ei käy mulle eikä tekorusketuskaan estä ihoa palamasta.
Ok, solarium on siis nykyään pahasta. Toisaalta tuskin se kova palaminenkaan on hyväksi iholle. Nyt siis pitää valita kahdesta pahasta se pienempi paha.
ap
[/quote]
Ei vaan suojaat ihoasi vaatteilla. Ohut vaate on muutenkin viileämpi kuin auringonpaahde suoraan iholle.
Kyllä minä ainakin olen lastenkin kanssa varjossa.. Ei ole pakko ekana päivänä lähteä vesipuistoon tms.
Solarium ennen etelänmatkaa = vahingoitetaan ihoa etukäteen jottei se vahingoittuisi niin paljon matkalla. Järjetöntähän se on. Osta kunnon aurinkovoide ja suojaa etenkin vaatteilla ihosi, niin ei tartte vahingoittaa ollenkaan.
Eikö kannattaisi ennemmin hankkia parempi aurinkovoide? Niitä on nykyään todella suojaavia verrattuna vuosikymmenien takaisiin.