Jos vasta kotona huomaat, että ostamasi tuote (esim käsisaippua, shampoo, pyykinpesuaine...) onkin pahan- tai liian vahvan hajuinen, mitä teet tuotteelle?
Käytätkö sen siitä huolimatta, heitätkö roskiin vai annatko eteenpäin?
Itselleni on muutaman kerran tullut ostettua tuote, jonka olen vasta kotona olevan liian vahvan hajuinen mun nenään.
Yhden kerran tuli ostettua pyykinpesuaine, sen sain annettua äidille, koska hänelle se kelpasi.
Toisen kerran tuli ostettua liian vahvan tuoksuinen pyykinhuuhteluaine, se on edelleen käytössä. Pesen sillä petivaatteet jotka vien vintille kuivumaan. Siellä vahva tuoksu ei haittaa, koska pyykit muutenkin raikastuu siellä.
Liian vahvaa shampoota ja käsisaippuaa on pari kertaa myös tullut ostettua. Ihan järkyttävän hajuisia, kuin jotain vahvaa hajuvettä. Vessakin haisee ihan hajuvedeltä saippuan käytön jälkeen. Ne olen kiltisti käyttänyt loppuun, en oo kehdannut antaa avattuja purnukoita eteenpäin. tosin oon aatellut laimentaa käsisaippuoita vedellä, kunhan saan ensin purnukat puolitäysinäisiksi, että sinne mahtuu vettä.
Kommentit (46)
Pesen pyykin ruokasoodalla 90 asteessa, ei tuoksu kuin hieman soodalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyrin ostamaan hajusteettomia tuotteita. Ostin hiljattain ya:n puhdistusgeelin. Ei tullut mieleenkään, että se olisi hajustettu saatikka sitten voimakkaasti hajustettu. Annan sen eteenpäin tai heitän roskiin. En viitsi kärsiä päänsärystä moisen takia. Palaan takaisin dermalogican tuotteiden pariin.
Joissakin apteekin tuotteissa on hiukan yllättäen todella voimakas hajuste mukana. Itselläni on Vichyn vartalo- ja kasvovoide (vaaleanpunaiaissa puteleissa), joita en voi kovinkaan usein käyttää, koska atooppinen ihoni reagoi niin voimakkaasti ko. tuotteiden hajuun. En ole raaskinut hävittää, vaan käytän aina silloin tällöin, kun ei se haju ole edes paha minun mielestäni.
Tuota ihosi ei reagoi tuotteiden hajuun, vaan tuotteen ainesosiin 😉
Mutta kiitos piristyksestä. 😊
No tuota ajattelin kaikkien tämän itsestäänselvyyden ymmärtävän joka tapauksessa. Ja tarkemmin ottaen ihoni reagoi itse tuotteen ainesosiin, vaan tuoksuun tarvittaviin ainesosiin. Hajusteettomat tuotteet ovat ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyrin ostamaan hajusteettomia tuotteita. Ostin hiljattain ya:n puhdistusgeelin. Ei tullut mieleenkään, että se olisi hajustettu saatikka sitten voimakkaasti hajustettu. Annan sen eteenpäin tai heitän roskiin. En viitsi kärsiä päänsärystä moisen takia. Palaan takaisin dermalogican tuotteiden pariin.
Joissakin apteekin tuotteissa on hiukan yllättäen todella voimakas hajuste mukana. Itselläni on Vichyn vartalo- ja kasvovoide (vaaleanpunaiaissa puteleissa), joita en voi kovinkaan usein käyttää, koska atooppinen ihoni reagoi niin voimakkaasti ko. tuotteiden hajuun. En ole raaskinut hävittää, vaan käytän aina silloin tällöin, kun ei se haju ole edes paha minun mielestäni.
Tuota ihosi ei reagoi tuotteiden hajuun, vaan tuotteen ainesosiin 😉
Mutta kiitos piristyksestä. 😊
No tuota ajattelin kaikkien tämän itsestäänselvyyden ymmärtävän joka tapauksessa. Ja tarkemmin ottaen ihoni reagoi itse tuotteen ainesosiin, vaan tuoksuun tarvittaviin ainesosiin. Hajusteettomat tuotteet ovat ok.
Siis ihoni *ei reagoi.
Kävin tuossa juuri suihkussa, ja käytin miesten suihkusaippuaa. En ole kuullut koskaan miesten valittavan, vaikka usein noissa on aivan älytön tuoksu, joka jää ihoonkin pitkäksi aikaa, toisin kuin noissa "naisten" pesuaineissa. Tai siis ovatko erityisesti naisten, mutta moni mieshän haluaa juuri niitä missä lukee erityisesti miehille. On kuin jossain parfyymissä kylpisi nuo miesten tuotteet.
Käytän pois ja seuraavalla kerralla ostan jotain muuta.
Lol. Pesuaine hävitetään asianmukaisesti siten että kaadetaan runsaan vesimäärän kanssa viemäriin. Sinnehän se päätyy vaikka käyttäisit sen. Rasvaa ei toki kannata viemäriin laittaa vaan imeyttää paperiin tai kankaaseen ja poltettavaan sekajätteeseen.