Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos vasta kotona huomaat, että ostamasi tuote (esim käsisaippua, shampoo, pyykinpesuaine...) onkin pahan- tai liian vahvan hajuinen, mitä teet tuotteelle?

Vierailija
10.11.2020 |

Käytätkö sen siitä huolimatta, heitätkö roskiin vai annatko eteenpäin?

Itselleni on muutaman kerran tullut ostettua tuote, jonka olen vasta kotona olevan liian vahvan hajuinen mun nenään.
Yhden kerran tuli ostettua pyykinpesuaine, sen sain annettua äidille, koska hänelle se kelpasi.

Toisen kerran tuli ostettua liian vahvan tuoksuinen pyykinhuuhteluaine, se on edelleen käytössä. Pesen sillä petivaatteet jotka vien vintille kuivumaan. Siellä vahva tuoksu ei haittaa, koska pyykit muutenkin raikastuu siellä.

Liian vahvaa shampoota ja käsisaippuaa on pari kertaa myös tullut ostettua. Ihan järkyttävän hajuisia, kuin jotain vahvaa hajuvettä. Vessakin haisee ihan hajuvedeltä saippuan käytön jälkeen. Ne olen kiltisti käyttänyt loppuun, en oo kehdannut antaa avattuja purnukoita eteenpäin. tosin oon aatellut laimentaa käsisaippuoita vedellä, kunhan saan ensin purnukat puolitäysinäisiksi, että sinne mahtuu vettä.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmahan tuossa on se että miten pesuaine hävitetään asianmukaisesti. Ei kuulu poltettaviin, ei tarpeeksi vaarallinen vaarallisiin jätteisiin. Olen joitakin vienyt silti jäteasemalle. Jotkut ovat kaapissa käyttämättömänä. Vähiten pahanhajuisia käytän poiskin.

Itse ihmettelen miten vuosikymmeniä sitten vanhentuneet hajuvedet saisi hävitettyä... Sain joskus 90-luvulla niitä paljon lahjaksi, enkä tajunnut silloin kiikuttaa niitä suoraan jonnekin kierrätyskeskukseen.

Varsinaiseen aloitukseen: käytän vain hajusteettomia tuotteita. Tosin kerran erehdyin ostamaan lapselle jotain lasten aurinkorasvaa 50 suojakertoimella, ja se haisi ihan järkyttävän pahalle. Roskiin meni täysi purkki ja eikun ostamaan uutta. Jotenkin olin olettanut ettei lapsille suunnatuissa tuotteissa ole käytetty hajusteita mutta piti alkaa niistäkin lukemaan suurennuslasin kanssa tuoteselosteet.

Vierailija
22/46 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vessan, ammeen ja lavuaarin sekä kylppärin lattian pesuun. Ja kissanvessan pesemiseen. Kissat ei välitä kunhan huuhtelee kunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut vahingossa hajustettua nestemäistä Omoa. Minulla oli niihin aikoihin kroonisia wc-pöntön ja kylpyhuoneen viemäriputkien tukosongelmia . Sen jälkeen kun hulautin pullollisen Omoa pönttöön tukkoinen wc-pönttö avautui taianomaisesti ja sen jälkeen ei ole ollut ongelmia.

Olen myöhemmin nähnyt jossakin ”putkimiehen vinkkinä” sen että nestemäinen pesuaine avaa wc-pöntön tukoksen.

Vierailija
24/46 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi pesuaineisiin yms pitää laittaa hajusteita. Moni on niille yliherkkä. Tuskinpa ovat terveydellekään hyviä. Päänsärky lienee lievimmästä päästä.

Vierailija
25/46 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kaikki. En ole vielä niin karmeaan tuoksuun törmännyt ettei se olisi mennyt. Huuhteluaineita en käytä muutenkaan.

Ymmärrän kyllä hajusteet, pesuaineiden ominaishaju tai esim. pyykinpesussa syntyvä haju voi olla epämiellyttävä, onhan täälläkin valitettu kuinka joku lv haisee pahalta.

Tietysti usein vähempikin hajustemäärä riittäisi.

Vierailija
26/46 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen vienyt liian vahvan hajuisen käsisaippuan taloyhtiön kellaritilojen vessaan. Hyvin on siellä aina huvennut kiinteistöfirman työntekijöiden yms. käytössä.

Siinä vinkki niille, jotka asuvat kerrostalossa.

Vierailija
27/46 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin silti käyttämään. Hajusteellinen huuhteluaine on ainut, mikä jää käyttämättä. Sellainen lojuu nytkin siivouskomerossa.. en tiedä mitä sille tekisin.

Voimakkaan hajuiset ihovoiteet käytän jalkoihin ja sääriin. Ei haise liikaa nenään asti.

Vierailija
28/46 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Doven suihkusaippuat tuoksuu kaikki oksennukselle

Samoin käsisaippua 🤮

Vierailija
29/46 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa olen ostanut pahanhajuista pyykinpesuainetta.

Olen laittanut ne facen kierrätysryhmässä jakoon ilmaiseksi.

Vierailija
30/46 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotteitahan voi laimentaa myös hajusteettomalla vastaavalla tuotteella. Saippuasta tulee nimittäin aikamoista luirua, jos sitä tuoksun/hajun takia vedellä laimentaa.

Vierailija
31/46 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykinpesuaineissa tuota ongelmaa ei ilmene, sillä ostan hajusteettomia. Joskus on joku jostain näytteenä saatu pesuaine pitänyt antaa eteenpäin hajusteiden takia. Jos taas jossain suihkugeelissä olisi tuo ongelma, varmaan vain heittäisin sen menemään tai jättäisin teinin käyttöön.

Vierailija
32/46 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Doven suihkusaippuat tuoksuu kaikki oksennukselle

Samoin käsisaippua 🤮

Ehkä niissä on liian vähän hajusteita. Ainakin joskus dove oli mielestäni aitoa saippuaa, ja senhän ominaishaju ei ole mitenkään miellyttävä.

Vierailija
33/46 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyrin ostamaan hajusteettomia tuotteita. Ostin hiljattain ya:n puhdistusgeelin. Ei tullut mieleenkään, että se olisi hajustettu saatikka sitten voimakkaasti hajustettu. Annan sen eteenpäin tai heitän roskiin. En viitsi kärsiä päänsärystä moisen takia. Palaan takaisin dermalogican tuotteiden pariin.

Joissakin apteekin tuotteissa on hiukan yllättäen todella voimakas hajuste mukana. Itselläni on Vichyn vartalo- ja kasvovoide (vaaleanpunaiaissa puteleissa), joita en voi kovinkaan usein käyttää, koska atooppinen ihoni reagoi niin voimakkaasti ko. tuotteiden hajuun. En ole raaskinut hävittää, vaan käytän aina silloin tällöin, kun ei se haju ole edes paha minun mielestäni.

Vierailija
34/46 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ois ihan oikeasti tosi pahan tuoksuinen/hajuinen jättäisin niin roskiin se varmaan menis. Onneksi näin ei yleensä pääse käymään koska ostan vain hajusteettomia pyykinpesuaineita ja yleensä myös jo valmiiksi tuttuja shampoita ja saippuoita yms. Jos on joku uusi jota haluan testata mutta se tuoksu arveluttaa niin nuuhkasen vähän kaupassa varuiks. Jos siis sellanen pakkaus että se onnistuu helposti.

Vierailija
35/46 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laimennan hajuttomalla tuotteella ja käytän pois. En viitsi heitellä käyttökelpoista tavaraa roskiin.

Vierailija
36/46 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ostele sokkona noita tuotteita, vaan käsisaippuana käytetään Seba medin tuotteita ja "suihkusaippuana" Lactolinea, joka on hajustamaton. Hiukset pesen palasaippuoilla. Joskus tuli kyllä vahingossa otettua hajustettu pesuainetta. Se oli pakko heittää pois, koska pyykit haisivat niin voimakkaasti pesun jälkeen.

Vierailija
37/46 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyrin ostamaan hajusteettomia tuotteita. Ostin hiljattain ya:n puhdistusgeelin. Ei tullut mieleenkään, että se olisi hajustettu saatikka sitten voimakkaasti hajustettu. Annan sen eteenpäin tai heitän roskiin. En viitsi kärsiä päänsärystä moisen takia. Palaan takaisin dermalogican tuotteiden pariin.

Joissakin apteekin tuotteissa on hiukan yllättäen todella voimakas hajuste mukana. Itselläni on Vichyn vartalo- ja kasvovoide (vaaleanpunaiaissa puteleissa), joita en voi kovinkaan usein käyttää, koska atooppinen ihoni reagoi niin voimakkaasti ko. tuotteiden hajuun. En ole raaskinut hävittää, vaan käytän aina silloin tällöin, kun ei se haju ole edes paha minun mielestäni.

Tuota ihosi ei reagoi tuotteiden hajuun, vaan tuotteen ainesosiin 😉

Mutta kiitos piristyksestä. 😊

Vierailija
38/46 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostan aina samaa, niin ei tule huteja. En ikinä vaihda pyykinpesuainetta enkä juuri käsisaippuaakaan vaan uskollisesti poimin ne samat purkit hyllystä vuosi toisensa jälkeen. Shampoomerkkiä olen ehkä kahdesti vaihtanut, ne olen ostanut kampaajalta joten tuoksu on ollut jo sieltä tuttu.

Mä teen samoin, mutta pari kertaa on käynyt niin että tuote on loppu tai poistettu valikoimasta.

Meidän lähikaupassa on just niin häilyvää, että jos joku tuote miellyttää ja ehdit siihen tottua, se onkin yhtäkkiä poissa. Autottomalle tosi ärsyttävää alkaa metsästämään jotain vastaavaa tilalle.

-facekierrättäjä

Vierailija
39/46 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykinpesuaineita en käytä, jos ovat liian vahvan hajuisia. En yleensä vaihtele pesuaineita tästä syystä. Mies saa joka saakelin joulu tosi kuivattavia suihkusaippuoita lahjaksi, eikä hän voi niitä herkkä-ja kuivaihoisena käyttää. Haisevatkin yleensä tosi voimakkaasti. Käytetään ne vähitellen käsisaippuan seassa pois. Ostan muutenkin käsisaippuaa aina isoja kansitereita, joten pumppupulloa täyttäessä on helppo käyttää pois väärät pesuaineet.

Vierailija
40/46 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija yli kirjoitti:

Ongelmahan tuossa on se että miten pesuaine hävitetään asianmukaisesti. Ei kuulu poltettaviin, ei tarpeeksi vaarallinen vaarallisiin jätteisiin. Olen joitakin vienyt silti jäteasemalle. Jotkut ovat kaapissa käyttämättömänä. Vähiten pahanhajuisia käytän poiskin.

Itse ihmettelen miten vuosikymmeniä sitten vanhentuneet hajuvedet saisi hävitettyä... Sain joskus 90-luvulla niitä paljon lahjaksi, enkä tajunnut silloin kiikuttaa niitä suoraan jonnekin kierrätyskeskukseen.

Varsinaiseen aloitukseen: käytän vain hajusteettomia tuotteita. Tosin kerran erehdyin ostamaan lapselle jotain lasten aurinkorasvaa 50 suojakertoimella, ja se haisi ihan järkyttävän pahalle. Roskiin meni täysi purkki ja eikun ostamaan uutta. Jotenkin olin olettanut ettei lapsille suunnatuissa tuotteissa ole käytetty hajusteita mutta piti alkaa niistäkin lukemaan suurennuslasin kanssa tuoteselosteet.

Ne hajuvedet varmaan häipyisi kun veisit johonkin yleiseen vessaan.