Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos vasta kotona huomaat, että ostamasi tuote (esim käsisaippua, shampoo, pyykinpesuaine...) onkin pahan- tai liian vahvan hajuinen, mitä teet tuotteelle?

Vierailija
10.11.2020 |

Käytätkö sen siitä huolimatta, heitätkö roskiin vai annatko eteenpäin?

Itselleni on muutaman kerran tullut ostettua tuote, jonka olen vasta kotona olevan liian vahvan hajuinen mun nenään.
Yhden kerran tuli ostettua pyykinpesuaine, sen sain annettua äidille, koska hänelle se kelpasi.

Toisen kerran tuli ostettua liian vahvan tuoksuinen pyykinhuuhteluaine, se on edelleen käytössä. Pesen sillä petivaatteet jotka vien vintille kuivumaan. Siellä vahva tuoksu ei haittaa, koska pyykit muutenkin raikastuu siellä.

Liian vahvaa shampoota ja käsisaippuaa on pari kertaa myös tullut ostettua. Ihan järkyttävän hajuisia, kuin jotain vahvaa hajuvettä. Vessakin haisee ihan hajuvedeltä saippuan käytön jälkeen. Ne olen kiltisti käyttänyt loppuun, en oo kehdannut antaa avattuja purnukoita eteenpäin. tosin oon aatellut laimentaa käsisaippuoita vedellä, kunhan saan ensin purnukat puolitäysinäisiksi, että sinne mahtuu vettä.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näin kävisi, niin luulen, että vaan kestäisin sen tilanteen...

Jos se haisisi oksennukselle, niin varmaan heittäisi sit pois. Ei maksa monta markkaa.

En vaan tajua näitä jotka kaupoissa avaa myyntipakkauksiin ja nuuhkii läpi shampoot, pesuaineet ym

Vierailija
2/46 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän pois sen kerta, mutta painan merkin mieleen, etten toista kertaa haksahtaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Doven suihkusaippuat tuoksuu kaikki oksennukselle

Vierailija
4/46 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti jätän käyttämättä. Harmittaa, mutta tiedänpä etten osta uudelleen. Aika usein tuoksuttelen (esim suihkusaippua) tuotetta jo kaupassa. Olen herkkä hajusteille.

Vierailija
5/46 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut tuotteita pois mm. työkavereille ja vein pahanhajuisen saippuan taloyhtiön pesutupaan. 

Vierailija
6/46 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen vessanpyttyä hätätoimituksen jälkeen. Ja pytyn kansi kiinni!!

😁

Vierailija
7/46 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri ostin ruusun tuoksuista palasaippuaa. Nyt koko kylppäri tuoksuu.

Ei minua haittaa, aito ruusun tuoksu on ihana. Ei se saippua kauan kestä.

Olen herkkä vain teennäisille tuoksuille. Ne jää kauppaan.

Vierailija
8/46 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😁

Hyvä idea muuten, kiitos vinkistä! Rupeanpa käyttämään kyseisiä saippuoita kakkoshädän jälkeen. ☺️ Ap

Vierailija
9/46 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan törmännyt liian vahvan tuoksuiseen yhtään mihinkään.

Jos tuote on muuten epäsopiva, esim. meikkivoide liian kiiltävä tai hoitoaine jättää takkuiseksi, annan eteenpäin äidille tai jollekin ystävälle.

Vierailija
10/46 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti jätän käyttämättä. Harmittaa, mutta tiedänpä etten osta uudelleen. Aika usein tuoksuttelen (esim suihkusaippua) tuotetta jo kaupassa. Olen herkkä hajusteille.

No mikset sitten osta hajusteettomia?

Eikä ole aika iljettävää käpälöidä ja nuuskia purkkeja kaupassa? Otatko ensin maskin pois..?

Vierailija
11/46 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😁

Hyvä idea muuten, kiitos vinkistä! Rupeanpa käyttämään kyseisiä saippuoita kakkoshädän jälkeen. ☺️ Ap

Siitä saa, pääsee kaltaisensa seuraan pahanhajuinen tuote!

Vierailija
12/46 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on juuri ajankohtainen tämä asia. Toistaiseksi olen säilyttänyt pahantuoksuista saippuaa ja kosteusvoidetta ja käyttänyt niitä, jos hyväntuoksuinen on loppu/hukassa jossain. Oikeasti kannattaisi varmaan vaan hyväksyä tappio ja heittää ne roskiin. Tää on sellainen ongelma, jolle ei ihan kauheasti kannattaisi uhrata aikaa ja energiaa. Kun ne on poissa silmistä, poistuu myös niihin liittyvä syyllisyys ja vaivaantuneisuus asian keskeneräisyydestä.

Vierailija
13/46 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmahan tuossa on se että miten pesuaine hävitetään asianmukaisesti. Ei kuulu poltettaviin, ei tarpeeksi vaarallinen vaarallisiin jätteisiin. Olen joitakin vienyt silti jäteasemalle. Jotkut ovat kaapissa käyttämättömänä. Vähiten pahanhajuisia käytän poiskin.

Vierailija
14/46 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shamppoon kohdalla tein niin, että aloin pestä sillä jalkani/varpaanvälit, kun päänahkaan käytettynä aiheutti hilsettä. Eipä haissut sukkahiki...

Yhden voimakkaantuoksuisen vartalosaippuan käytin sitten käsisaippuana.

Vierailija
15/46 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistan kaikki ensin kaupassa ennen ostamista, niin ei koskaan käy noin.

Vierailija
16/46 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan hajusteettomia tuotteita. Tuoksujen kanssa menee aina pieleen. Hajusteet shampoissa, pesuaineissa, voiteissa jne on ihan turhaa.

Vierailija
17/46 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haistan kaikki ensin kaupassa ennen ostamista, niin ei koskaan käy noin.

Eli availet niitä purkkeja ja haistelet.

Eikö pakkauksen avaaminen ole jokatapauksessa ostopäätös?

Jotkut Omot kyllä haisee läpi pakkauksenkin.

Vierailija
18/46 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin ostamaan hajusteettomia tuotteita. Ostin hiljattain ya:n puhdistusgeelin. Ei tullut mieleenkään, että se olisi hajustettu saatikka sitten voimakkaasti hajustettu. Annan sen eteenpäin tai heitän roskiin. En viitsi kärsiä päänsärystä moisen takia. Palaan takaisin dermalogican tuotteiden pariin.

Vierailija
19/46 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan aina samaa, niin ei tule huteja. En ikinä vaihda pyykinpesuainetta enkä juuri käsisaippuaakaan vaan uskollisesti poimin ne samat purkit hyllystä vuosi toisensa jälkeen. Shampoomerkkiä olen ehkä kahdesti vaihtanut, ne olen ostanut kampaajalta joten tuoksu on ollut jo sieltä tuttu.

Vierailija
20/46 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän tyrkyttää kavereille ja sukulaisille. Joitain tuotteita olen vienyt työpaikan pukuhuoneisiin saa käyttää -lapun kanssa. Taloyhtiössämme oli myös kierrätyshylly, sinne vein jotain. Yhden puoliksi käytetyn pyykkiaineen jätin pyykkitupaan lapun kanssa.