Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa, raskaana täysin yllättäen

Vierailija
04.03.2014 |

Hermorauniona täällä kun oli pakko tehdä testi, menkat vaan viikon myöhässä mutta aina on ollut kellontarkka kierto! Ja yllättäen tupsahtikin sitten kaks viivaa. Pillereitä olen syönyt taukoamatta edellisesta 10 vuoden takaisesta raskaudesta lähtien, miten ne nyt voi pettää!?!?

Voisihan tästä olla iloinenkin vaan kun en :( Meillä on uusioperhe, paljon töitä ja harrastuksia, lapsia niin yhteinen kuin "omatkin". Elämä on hetken aikaa ollut jo niin helppoa, asettunut uomiinsa kaikinpuolin ja pystymme nauttimaan joka hetkestä :) Lapsia emme todellakaan enää suunnitelleet saavamme. En millään jaksaisi edes ajatusta että kaikki rumba alkaisi taas alusta..

Ja pahinta kaikessa, mitä / miten pystyn miehelle ilmoittamaan tämän testituloksen?!? Totaalinen shokki itsellekin, en pysty edes kuvittelemaan kuinka mieheni reagoi :(

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taukoamatta olet syönyt pillereitä jo 10 vuotta?

Kyllä kait jokainen tietää, ettei pillerit ole 100% varma ehkäisykeino.

Kurja homma kaikinpuolin, mä varmasti teettäisin abortin tuossa tilanteessa.

Vierailija
22/44 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläs nyt ainakaan tee mitään hätiköityä, ja anna miehellekin aikaa sulatella asiaa.

Mitäs jos teet abortin? Oletko aivan varma, ettei se kummittelisi mielessäsi muutamien vuosien päästä, ettei tulisi toiveita "iltatähdestä"?

Kyllä minä sinuna pitäisin mukulan. Sitoohan se taas muutamaksi vuodeksi, mutta toisaalta, aika menee niin äkkiä. Yksi hujaus vaan niin kohta on mennyt 10 vuotta, sitten 20. Ihan oikeesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis tottakai on ollut pillereissä se taukoviikko, vai miksi kutsutaankaan. Mutta viimeisimmät 5 vuotta olen syönyt YAZ-pillereitä, niin niissä on joka ikiselle päivälle pilleri (4 lumepilleriä mukana).

Mutta tää on aivan jätkyttävää, täysin puun takaa ;( En pysty ajattelemaan nyt mitään, mutta miehelle pitäisi jotenkin kertoa, huohhhhh...

-ap-

Vierailija
24/44 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein vastaavassa tilanteessa abortin. Joskus pohdin, kannattiko ja kyllä kannatti. Nytkin vielä monia vuosia jälkeen päin mietin, että yhtä joutuisi edelleen kuskaamaan päiväkotiin, ei voisi jättää yksi kotiin lapsia lyhyiksi ajoiksi yms.

Plussat ja miinukset kokoon ja siitä johtopäätökset. Tsemppiä.

Vierailija
25/44 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

se siinä panemisessa on ikävä puoli, saattaa pamahtaa paksuksi ehkäisystä huolimatta. onneks mulle ei ole koskaan käynyt niin.

Vierailija
26/44 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Ihan mielenkiinnosta kysyn... Jos et enää lapsia halua, eikö olisi helpompi hankkia sterilisaatio? Toki nekin voi epäonnistua, mut mikäänhän ei ole 100% varmaa, paitsi totaalinen pidättäytyminen seksistä, mut senhän kaikki tietää ettei ole vaihtoehto ;)

Vierailija
27/44 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan tullut mieleen tuo sterisaatio kun pillereiden kanssa on ollut kaikki teini-iästä lähtien hyvin. Paitsi siis nytten... Ikää ei oo "kun" 35-v, että ei edes paljoa vauva-juttuja ajatellen, mutta kun kaikki oli jo ikäänkuin valmista. Talo maksettu, vakityöt, hyvä tulotaso. hyvä koulutus minulla ja halu vielä opiskella työssäkin, ulkomaan- ja kotimaanmatkoja tehty ja suuniteltu, lapset jo nuoria joiden kanssa kaikki sujuu ns. itsestään. Aikaa perheen kanssa mennä, tulla ja harrastaa jne. Ei tähän enää vauva mahtunut ajatuksissa.

-ap pääpyörällä-

Vierailija
28/44 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi, kun olet niin erilaisessa tilanteessa kuin minä. Itse toivon kovasti vauvaa, vaan taitaa käydä niin, ettei meille enää tule. Ikää minulla jo 37 v.

Pelkäätkö että miehesi haluaisi pitää lapsen vai miksi kertominen jännittää?

Maija

Vierailija
29/44 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih, kurja juttu Maija :( Koskaan ei kohden...

En tiedä, mikä miehen reaktio tulee olemaan, siis järkyttymisen lisäksi! Kun tämä tosiaan on niin täysin haudattu ajatus että meille enempää perhettä tulisi ikinä, samoin muut lapsemme -miten he ottaisivat vauvan vastaan, mikään ei olisi enää kuin tähän asti..

Vierailija
30/44 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 15:09"]

kaikki oli jo ikäänkuin valmista. Talo maksettu, vakityöt, hyvä tulotaso. hyvä koulutus minulla ja halu vielä opiskella työssäkin, ulkomaan- ja kotimaanmatkoja tehty ja suuniteltu, lapset jo nuoria joiden kanssa kaikki sujuu ns. itsestään. Aikaa perheen kanssa mennä, tulla ja harrastaa jne. 

[/quote]

Sama tilanne täällä, paitsi että meillä ei ole lapsia. Sterilisaatio oli helppo ja helpottava päätös. Miksi tosiaan pilata elämäänsä, kun sen on kerran saanut hyvin järjestettyä?

Vierailija
31/44 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap täällä jatkaa, vaikka ei tämä pää tässä selviäkään. Mutta raskauden keskeyttäminenkin tuntuu jotenkin aivan turhalta, kyseessä kun ei ole sairaus, tauloushuolet tai muutkaan vaan oma mukavuudenhalu! Ja tietysti tärkeä, toimiva perhe näine hyvineen. Mutta jos lapsi pidetään, niin tuli mieleen että voiko katkeruus nousta pintaan sitten kun nykyinen elämämme muuttuisi, lopullisesti!?

Vierailija
32/44 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 15:53"]

ap täällä jatkaa, vaikka ei tämä pää tässä selviäkään. Mutta raskauden keskeyttäminenkin tuntuu jotenkin aivan turhalta, kyseessä kun ei ole sairaus, tauloushuolet tai muutkaan vaan oma mukavuudenhalu! Ja tietysti tärkeä, toimiva perhe näine hyvineen. Mutta jos lapsi pidetään, niin tuli mieleen että voiko katkeruus nousta pintaan sitten kun nykyinen elämämme muuttuisi, lopullisesti!?

[/quote]

Adoptoipa ensisuojasta joku rappioalkoholisti teille asumaan seuraavaksi 18 vuodeksi. Siinä on merkityksellinen projekti, joka kasvattaa sinua ihmisenä. Kyseessä ei ole sairaus. Ainoa syy, miksi et tee niin, on oma mukavuudenhalusi!

Vierailija
33/44 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 16:00"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 15:53"]

[/quote]

Adoptoipa ensisuojasta joku rappioalkoholisti teille asumaan seuraavaksi 18 vuodeksi. Siinä on merkityksellinen projekti, joka kasvattaa sinua ihmisenä. Kyseessä ei ole sairaus. Ainoa syy, miksi et tee niin, on oma mukavuudenhalusi!

[/quote]

Hä?

Vierailija
34/44 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 meni nyt jo hieman ohi :/ Eikö täällä ole muita kuin kirjoittaja 6, kuka olisi joutunut painimaan tälläisen asian kanssa?

Vierailija
35/44 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnosta, onko mitään havaintoa, miksi pillerit ovat voineet pettää? Vatsatautia tms?

Vierailija
36/44 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 16:09"]

14 meni nyt jo hieman ohi :/ Eikö täällä ole muita kuin kirjoittaja 6, kuka olisi joutunut painimaan tälläisen asian kanssa?

[/quote]

Mun äidin työkaverille kävi vähän samanlaiset kuin sulle, he päätyivät pitämään lapsen - lääkärikin oli kehottanut vielä harkitsemaan aborttia (tämä työkaveri oli siis ensin päättänyt tehdä abortin). Mutta valitettavasti en osaa kauheasti kertoa asiasta, kun en tunne ihmistä kuin ihan pintapuolisesti. Lapsi on suht pieni, suunnilleen vuoden ikäinen, ja ainakin viime kuulemalta olivat olleet tyytyväisiä päätökseen.

Parhaiten kuitenkin tunnet itse itsesi!

Vierailija
37/44 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei havaintoa, epäilystä tai muutakaan pillereiden pettämisestä, sehän tässä kummastuttaa ja yllättää! Kohta 20 vuotta yhteensä syöny pillereitä, yksi suunniteltu raskaus 10 vuotta sitten ja sen jälkeen taas pillerit. Noista YAZ-pillereistä tykkään tai siis tykkäsin hirmuisesti kun paino laski ensin, turvotukset lähti, mieli oli tasainen, menkat melkein minuutilleen jne.

-ap-

Vierailija
38/44 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tehnyt useamman testin? Minkä merkkisiä?

Vierailija
39/44 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 16:10"]

Mielenkiinnosta, onko mitään havaintoa, miksi pillerit ovat voineet pettää? Vatsatautia tms?

[/quote]

Todennäköisesti Ap on nappaillut niitä ihan miten sattuu, eikä ole jaksanut murehtia, kun ei ennenkään ole nakki napsahtanut. Kaikkihan ne väittää, että kellontarkasti otettu ja ei ole ollut vatsatautia, mutta yleensä totuus on kuitenkin ihan jotain muuta.

Vierailija
40/44 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 16:19"]

Todennäköisesti Ap on nappaillut niitä ihan miten sattuu, eikä ole jaksanut murehtia, kun ei ennenkään ole nakki napsahtanut. Kaikkihan ne väittää, että kellontarkasti otettu ja ei ole ollut vatsatautia, mutta yleensä totuus on kuitenkin ihan jotain muuta.

[/quote]

Jaha, pahan ilman norsunvittu liihotteli paikalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän