Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikalla jokainen tuo vuorotellen kahvipaketin, kuuluuko kahvittoman mielestäsi osallistua tähän?

Vierailija
10.11.2020 |

Aiheuttanut kuulemma suurta selän takana puhumista, kun lisäkseni on pari muuta kahvitonta, emmekä tuo kahvipakettia. Miten on, kuuluuko tuoda, jos ei juo?

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kaikki tuo paketin kuussa. Jos ei juo kahvia, mutta juo teetä, voisi tuoda yhteiseen käyttöön esim. paketin teetä/kk. Meillä siis jokainen tuo a)joko kahvia b) teetä tai c) maksaa kahvikassaan 3 e/kk. Kahvikassarahoilla kustannetaan henkilökunnalle joskus yhteistä syömistä/pikkujouluja tms..

Mitä jos ei juo teetäkään? Siltikö pitää jotain tuoda/maksaa kahvikassaan?

Vierailija
62/83 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan tarvitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakoijilla on myös päivässä vähemmän työaikaa, kun tuppaavat lähtemään hieman aikaisemmin tauolle, että ehtii sen tupakin polttaa.

Mä olen tehdastyössä ja tauot on kellontarkat. Meillä tupakoitsijat käyvät tupakalla tauon puitteissa.

Vierailija
64/83 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä sähköpostia koko työväelle. Kysy siinä, että ostetaanko myös vuoroissa omenamehua, jota sinä juot vuoroissa, kun kerran kahvia pitää ostaa, vaikka ei olisi vuosikausiin juonut? Jos sitä limpparia/omenamehua ei osteta vuoroissa, niin miksi sinun pitää kustantaa kahvit toisille?

Pyydä vastaukset kirjallisina.

Vierailija
65/83 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä kukaan kahvia juomaton tuo kahvia. Tai jos tuo kahvinjuojien pyynnöstä, niin kyllä me kahvin juojat hälle se maksetaan takaisin heti. Ne ketkä teetä juo, toimivat samoin teensä kanssa.

Vierailija
66/83 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvikassasysteemit on kaikki ihan syvältä. Osa keittelee paketin tuotuaan useaan otteeseen päivässä itselleen kahveja ja kuluttavat kymmenkertaisesti sen mitä joutuvat tuomaan. Osa taas ei vaan tuo, mutta juo kuitenkin. Rahojen ruinaaminen ihan yhtä ***kelettä. Ratkaistiin asia niin, että ostettiin taukohuoneeseen kapselikone. Jokainen voi itse ostaa haluamansa kapselit ja se juo joka tuo kapselinsa itse. Ne kapselit voi pitää vaikka kotona ja koneisiin saa myös maitokapseleita. Ei käy niin, että se yks äliö tyhjentää sitten sen jonkun muun maitopurkinkin. En ole kuulunut kahviporukoihin vuosikausiin enkä tule kuulumaankaan.

Vierailija
67/83 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaadin, että työkaverini osallistuu tupakointini kustannuksiin. Ihan sama asia.

Vierailija
68/83 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asia hoitui sillä tavalla että joka kuukausi kahvikassaan piti laittaa pari euroa. Ihan sama kuka joi mitäkin. Sillä rahalla ostettiin kahvit, teet, maidot, leivät pullat, voit, keittiöpaperit jne. Kuuden kuukauden päästä kassa jaettiin kaikkien kesken tasapuolisesti. Mutta systeemi toimi sillä tavalla että kahvia, teetä, tai vaikka maitoa sai myös sitten juoda niin paljon kuin huvitti eikä kukaan valittanut siitä ettei ottanut jotakin. Ei tuo kaikkiin töihin sovi jos joukossa on joku nillittäjä joka inisee että hänen verorahojaan käyttävät muut.

Vierailija
69/83 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään. Vain ne jotka juo kahvia, vie kahvin. Muut voi juoda omia juomiaan.

Vierailija
70/83 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu, jos juo teetä työpaikalla.

Koska käyttää työpaikan vedenkeitintä = aiheuttaa muille kahvihuoneessa olijoille melua ja kärsimystä ja käyttää työpaikan sähköä ja vettä.

Tästä korvauksena kahvikuluihin osallistuminen.

Vierailija
71/83 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään kuulu tuoda, jos ei itse juo!  

Vierailija
72/83 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä kunnallinen päiväkoti? Kuulostaa juuri siltä...🤣

Vierailija
73/83 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet sen onkin jo sanoneet, mutta ei todellakaan kuulu tuoda.

Vierailija
74/83 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kerran kesätöissä parikymppisenä opiskelijana, tämä tapahtui n 40 vuotta siten. Toimisto oli juuri muuttanut uusiin tiloihin, "maisemakonttoriin" ja pieneen keittiöön oli tuotu kahvinkeitin. 

Koska olin kahviriippuvainen, päätin, kun ei ensiksi mitään tapahtunut, että rupean hoitamaan kahvikassaa ja toin oman paketin. Siitä sai sitten keittää kun halusi. Laitoin viereen lippaan jonne kirjoitin "kuppi kahvia 20 penniä, kiitos". Useimmat laittoivatkin 20 penniä joka kerta kun ottivat kupin. Huomasin että pari setämiestä otti säännöllisesti kiireisen näköisinä valmiksi keitettyä kahvia eivätkä laitaneet lippaaseen mitään. Lisäsin lippaan tekstiin: "pankkikortit käyvät myös"! Sen jälkeen alkivat hekin laittaa 20 pennisiä lippaaseen.

Vierailija
75/83 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakoijilla on myös päivässä vähemmän työaikaa, kun tuppaavat lähtemään hieman aikaisemmin tauolle, että ehtii sen tupakin polttaa.

Eipä tuokaan pidä kaikkien osalta paikkaansa, nyt työpaikassa, missä ennen koronaa kaikki tauot kirjattiin "aikakoneeseen" läpyskällä. Aikaisemmin en pitänyt kahvi-/tee-/tupakkataukoja, en juo ja sen työpäivän voi olla polttamatta, nyt korona-aikaan taukohuone toisaalla, ei "aikakonetta" matkan varrella ja kun huomasin, että porukka häipyy ympäriltä juoruamaan taukohuoneeseen, aloin käydä 1x päiväkessulla, taukoni minäkin olen ansainnut. Tupakka-aikani 5min, kuin juorukikattajien "kahvitauot" 20-30min.

P*kele, taidan käydä huomenna kessulla KAKSI KERTAA, rupes ketuttamaan toisten lusmuaminen!

Vierailija
76/83 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä kuuluuko keittää kahvia kahvinjuojille termari toisensa perään, vaikkei itse juo koskaan kahvia? Meillä tällainen käytäntö että viikko kerrallaan. Helvettiäkö minä jaksaisi käyttää lyhyitä taukojani kahvinkeittimien lataamiseen ja huuhteluihin! Sentään kahvia tai maitoa en vie.

Vierailija
77/83 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi helv#tissä kenenkään kuuluisi pistää rahaa kahviin jos ei sitä kulutakaan? Saati edes koskea kahvinkeittimeen? Vain älykääpiö väittäisi, että pitäisi osallistua.

Vierailija
78/83 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pitää osallistua muiden kustannuksiin yleistä uliulia välttääkseen. Lisäksi wc-maksu ja happimaksu, mikäli työntekijät käyttävät työaikana työpaikan saniteettitiloja ja/tai hengittävät työaikana työtilahappea.

Vierailija
79/83 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä kuuluuko keittää kahvia kahvinjuojille termari toisensa perään, vaikkei itse juo koskaan kahvia? Meillä tällainen käytäntö että viikko kerrallaan. Helvettiäkö minä jaksaisi käyttää lyhyitä taukojani kahvinkeittimien lataamiseen ja huuhteluihin! Sentään kahvia tai maitoa en vie.

Ei kuulu! En halua kuullakaan koko kahvista kun en sitä itse juo!

Olisi paras, kun kukaan ei joisi kahvia työaikana, tai toisi omat kahvit termarissa kotoa!

Vierailija
80/83 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä kunnallinen päiväkoti? Kuulostaa juuri siltä...🤣

Älä muuta viserrä!

Olen kunnallisessa päiväkodissa töissä ja voi veljet miten vaikeaa voi olla yksi kahvikäytäntö!

Vien omat murukahvit mukanani, en ole misdään tekemisissä niiden saludojen ja extrojen kanssa. Jotkut pöllivät paketteja ja vaihtavat juhlamokat halvempiin paketteihin. Ihan perseestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi